Oletko turvonnut näillä helteillä?
Kommentit (27)
Minulla turvotus on vähentynyt, kun nestettä on poistunut hikoillessa.
Tuskallista on kuitenkin ollut.
Pakko syödä tavallista enemmän suolaa, ettei huimaa. Se turvottaa heti kolme kiloa vaikkei syöminen ole muuten muuttunut.
Oon ja oon kaiken lisäks ovulaation ja menkkojen aikaan normaalistikin ihan kunnon siiderivalaan näköinen, vaikka en edes juo alkoholia 😣 Nyt siis tuplasti pahempi, vaikka oon normaalipainoinen (painoindeksillä mitattuna ainakin).
Mitä tohon voi saada esim.lääkäristä? En voi käyttää terveyssyistä hormonaalista ehkäisyä.
En ole turvonnut. Nytkin nälissään kyttään makaronilaatikon valmistumista.
Tähän hormoniturvotus päälle, niin avot! On viehättävä fiilis! <3
Hoikkanakin tuntuu olo ihan ryhävalaalta, joten en voi edes kuvitella miltä tuntuu oikeasti ylipainoisista? Joka solu on vetelöitynyt hyytelöksi tässä helteessä... yököttävää.
En. Olen viimeisilläni raskaanakin, mutta ei turvottele. Helle koettelee jaksamistani kyllä muuten.
En. Hetkellisesti pitkän lenkin jälkeen sormet turpoaa mutta menee minuuteissa ohi. En juo kuin todelliseen janoon ja senkin suolavettä eikä sekään turvota.
Lämpimässä päin vastoin tuppaa laihtumaan, kun ei raskas ruoka maistu samoin kuin kylmällä. Tämä on muuten eräs isoimmista, ellei isoin, syy siihen, että eteläisessä Euroopassa naiset pysyvät hoikkina vähän vanhempinakin.
Mulla on aivot turvoksissa tässä helteessä. Ei täällä mitenkään erityisen kuuma ole nyt, 27 astetta, mutta ilman kosteus on korkea, joten se tekee olon tukalaksi.
Kyllä. Varsinkin jalat. Ihan järkyttävää.
Sormet ja nilkat on turvoksissa, uiminen helpottaa. Olen laihtunut 10 kiloa näiden helteiden aikana, ei maistu ruoka yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Turvotus tekosyy olla lihava 😄
Turvotuksella ei ole mitään tekemistä lihavuuden kanssa. Hoikalla, jopa alipainoisellakin voi olla turvotusta. Turvotus tarkoittaa sitä, että elimistöön on kertynyt liikaa nestettä. Lihavuus taas tarkoittaa, että rasvaa on liikaa.
Minulla on nestettä nilkoissa ja jalkaterissä. Ei kunnolla nilkka taivu, kun on niin turvoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Lämpimässä päin vastoin tuppaa laihtumaan, kun ei raskas ruoka maistu samoin kuin kylmällä. Tämä on muuten eräs isoimmista, ellei isoin, syy siihen, että eteläisessä Euroopassa naiset pysyvät hoikkina vähän vanhempinakin.
Minulla on paino pudonnut helteiden aikana, mutta nyt on tullut turvotusta (nestettä) raajoihin.
Oon aina turvonnut, joten ei mitään sellaista eroa, jonka huomaisi.