Saako naisen raskaus vaikuttaa luottamustoimeen valitsemiseen?
Miten on, voiko esim. Vihreiden puheejohtajaksi jättää valitsematta raskaana olevan vai onko kyse syrjinnästä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on silloin ongelmia rationaalisen ajattelun kanssa, joten kyllähän tuolle jotain painoarvoa tulisi laittaa. Nainen ja äiti olen, mutta tunnistan syyn miksi tätä kysytään.
Miksi alapeukut? Jokainen tietää että tämä on totta, mutta eikö nykyään saa vielä puhua tästä?
Kielletty aihe edelleen. Äiti on koskematon jumalolento.
Millä tavalla raskausaika vaikutti sinun kykyysi ajatella? Etkö selvinnyt töistäsi sen takia?
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei naisia muutenkaan pitäisi palkata luottamustehtäviin.
Olen samaa mieltä. Luottamustoimiin tulisi valita vain korkeakoulutettuja, yli 45-vuotiaita vapaita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan ei saa, koska on syrjivää käytöstä. Mutta kyllä ne keksivät jonkun syyn jolla paikka annetaan jollekkin muulle.
Et taida oikein ymmärtää eroa tavallisen työpaikan ja puolueen luottamustoimen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se saisi, mutta mitalilla on toinenkin puoli. Kokemusta on äiti-luottamushenkilöistä, jotka kerta kaikkiaan unohtavat tulla kokouksiin eivät vaivaudu tästä syystä edes kutsumaan paikalla varahenkilöä. Tämä sama saattaa toistua kokouksesta toiseen.
Jaa, eläköityneenä kaupungin hallintojohtajana voin sanoa, ettei pidä paikkaansa. Miehet sen sijaan tekevät tuota ja haisevat viinalle kokouksessa.
Tästä ketjusta voi siis päätellä, että on vaan hyvä, että naiset eivät halua lapsia ja syntyvyys alenee. Syntyvyyden laskusta voi lopettaa valittamisen, sitähän te haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on silloin ongelmia rationaalisen ajattelun kanssa, joten kyllähän tuolle jotain painoarvoa tulisi laittaa. Nainen ja äiti olen, mutta tunnistan syyn miksi tätä kysytään.
Miksi alapeukut? Jokainen tietää että tämä on totta, mutta eikö nykyään saa vielä puhua tästä?
No kun ei ole totta. Naiset käyvät töissä raskaana ollessaan eikä työpaikalla anneta työhön helpotuksia kuin erityisen painavista syistä. En ole vielä kuullut, että ajatustyötä tekevillä on mahdollisuus vaihtaa työ yksinkertaisempaan. Minua kiinnostaa kovasti, miten sinulla raskausajat meni? Pehmenikö pää?
Kyllä se pää pehmeni niin, että en tunnista itseäni siksi henkilöksi joka olin. Hormonit vaikuttivat minuun varmaan enemmän, enkä pystynyt kaikkeen käytökseen, enkä epäloogisuuksiin tahdonlujuudellakaan vaikuttaa. Töissä olin kiukkuinen ja en sietänyt mitään kritiikkiä. Saman olen huomannut ystävistäni. Yksi ei anna ihan sopusuhtaisen miehensä syödä enää kebappia koska vegaanius pitää ulottaa myös siihen siippaan. Ehkä joskus maailmassa uskalletaan puhua ongelmasta kuin ongelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Monilla henkilöillä on ylipäätään ongelmia rationaalisen ajattelun kanssa, joten mites niiden kanssa sitten? Ei voida valita koskaan mihinkään tehtäviin, töihin tai opiskelemaan? Eiköhän tuo ole persoonallisuuskysymys enemmän...
Vierailija kirjoitti:
Miten muut naisministerit ja puolueidensa johtajat ovat onnistuneet tässä lapsenteossa ja työn tekemisessä? Hyvin. Joten ei mitään hätää. Äidit ovat aina joutuneet sovittamaan lapsentekemisen muuhun elämään. Systeri opiskeli työn ohessa uuden ammatin ammattikorkeassa ja tekaisi samalla pari lasta, ja valmistui silti neljässä vuodessa. Onnistuisiko mieheltä sama? Harvalta.
Nykyinen hallitus on kyllä harvinaisen huono hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ole totta. Naiset käyvät töissä raskaana ollessaan eikä työpaikalla anneta työhön helpotuksia kuin erityisen painavista syistä. En ole vielä kuullut, että ajatustyötä tekevillä on mahdollisuus vaihtaa työ yksinkertaisempaan. Minua kiinnostaa kovasti, miten sinulla raskausajat meni? Pehmenikö pää?
Kyllä se pää pehmeni niin, että en tunnista itseäni siksi henkilöksi joka olin. Hormonit vaikuttivat minuun varmaan enemmän, enkä pystynyt kaikkeen käytökseen, enkä epäloogisuuksiin tahdonlujuudellakaan vaikuttaa. Töissä olin kiukkuinen ja en sietänyt mitään kritiikkiä. Saman olen huomannut ystävistäni. Yksi ei anna ihan sopusuhtaisen miehensä syödä enää kebappia koska vegaanius pitää ulottaa myös siihen siippaan. Ehkä joskus maailmassa uskalletaan puhua ongelmasta kuin ongelmasta.
Ai sinun ja ystäväsi muutoksista raskausaikana? Ei kai ne mikään tabu ole tähänkään saakka olleet, mutta hyvä jos itsekin vihdoin ymmärsitte!
Kyseisessä puolueessa valtaosa on naisia, joten et kai oleta, että naiset eivät osaa tehdä oikeata valintaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma oli vain sinun henkilökohtainen ja väität sen koskevan kaikkia naisia. Itse kyllä selvisin töistäni vaikka piti opetella uutta. Yksi tuttu nainen teki samaan aikaan väitöskirjaa.
Se on eri juttu, jos tietyt ruuat aiheuttaa pahoinvointia. Joku kebab haisee muutenkin pskalle, joten ei ihme, ettei nainen halunnut miehen syövän sitä kotona.
Niin, nythän on kyse luottamustoimesta eikä lapiohommista. Älä vedä fyysisiä töitä tähän keskusteluun mukaan, kun niistä ei ole kyse.