Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syövätkö jotkut muka oikeasti PERUNAA?!?!?!

Vierailija
11.07.2014 |

Perunahan on aivan järkyttävän turha ja kaikki järkevät ihmiset tietävät sen. Siksi hieman yllätyinkin kun ystäväni perheessä lapset söivät ihan tyytyväisinä perunaa. SIIS PERUNAA! Meillä lapseni ainakin syövät vain riisiä. Onko teidän tuttujenne joukossa niitä hulluja ketkä syövät perunaa?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi ja makaronit ei kuulu meidän ruokailuun. Peruna kylläkin monta kertaa viikossa.

Vierailija
82/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, perunan/riisin/pastan korvataan kasviksilla monessa eri muodossa, höyrytettynä, uunissa tehtynä, voissa paistettuna, muusseina (esim. porkkana-lanttumuussi on lasten lempparia), keitoissa ja padoissa yleensä linssejä.

peruna/riisi/pasta ei tee mitään muuta kuin turvottaa ja nostaa verensokerit tappiin ja taas on hetken päästä nälkä. Niissä ei ole terveyden kannalta mitään tarvittavia asioita joten ihan turhaa hiilaria vatsan täytteeksi, me täytetään mahamme kunnon ruualla :) 

joo ja iltalehti on se paras ja luotettavin lähde aina tietoihin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin tuon perunajutun ja ihan noi kaikki mitä perunasta saa, saadaan muista kasviksista moninkertaisena ja ilman tärkkelyksiä. Perunassa ei tosiaan ole yhtäkään vitamiinia mitä ei muulla pystyisi korvaamaan.
T.34

Vierailija
84/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ykköstyypin diabeetikko ja monen aterian kohdalla peruna ja maito voivat olla ainoita hiilihydraattien lähteitä mitä saan, kuten myös siis riisi ja makaroni. Peruna on mielestäni hyvän makuinen ja monipuolinen, jos joskus tulen kuolemaan perunan takia niin sittenpähän kuolen. 

Vierailija
85/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, suomessa diabeteksen hoito onkin ihan perseellään, hiilareita tyrkytetään syömään ja sen jälkeen sitten lääkitään :( vhh-ruokavaliolla tuhannet ovat parantuneet koko sairaudesta, kannattaa tutustua vaikka Antti Heikkilän kirjaan Diabeteksen hoito ruokavaliolla

Vierailija
86/106 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap aivan oikeassa. Peruna on helvetistä.

Vierailija
87/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole hiilihydraattipelkoinen vaan-tietoinen. En niitä pelkää ja saatan hyvinkin joskus vetää kilon irtokarkkeja jos mieli tekee. Se nyt vaan on totuus, että ihmisiä pitäisi enemmän saada ymmärtämään kuinka haitallisia hiilihydraatit on, niitä vähentämällä niin moni vaiva ja sairaus helpottaisi tai paranisi kokonaan. Liian moni edelleen uskoo suosituksia, minkä takana on mikäs muu kuin lääketehtaat ja maatalous, kuinka käviskään suomen kivijalan maatalouden jos kaikki ihmiset lopettaisivat viljan syönnin, olisi kiva nähdä vaikka 10 vuoden päästä sitten sairaustilastoja. Mutta nämä ovat vain haaveita ja mullekin on ihan sama miten muut syö, mutta moni kavereistani on minulle kiitollinen kun olen kertonut tästä elämäntavasta ja ovat muuttaneet elintapojaan ja voineet paremmin :)

Vierailija
88/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:30"]Perunahan on aivan järkyttävän turha ja kaikki järkevät ihmiset tietävät sen. Siksi hieman yllätyinkin kun ystäväni perheessä lapset söivät ihan tyytyväisinä perunaa. SIIS PERUNAA! Meillä lapseni ainakin syövät vain riisiä. Onko teidän tuttujenne joukossa niitä hulluja ketkä syövät perunaa?

[/quote]

Yhtä turha kuin tää aloitus ?

Vierailija
89/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä nykyajan nirsoilijoita jotka ovat kaikenlisäksi helvetin kiittämättömiä. Ilman perunaa teekään ette olis siinä vinkumassa. Peruna on hyvää perusruokaa ja ainakin prosessoimatonta. Paitsi tietty ranskikset ym mutta siis ihan perunA-peruna :)

Vierailija
90/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 21:33"]meillä ei syödä perunaa, riisiä eikä makaroonia

[/quote]

mitäs sitten?

[/quote]

Vihanneksia, juureksia, papuja, maissia.

Vierailija
91/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ei ole nirsoa välittää terveydestään, peruna ja viljat eivät sitä mitenkään edistä niin miksi söisin

Vierailija
92/106 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä liioittelit nyt melkoisesti, tai sitten sinun tiedoissasi on todella valtavia aukkoja, nimenomaan perunan monipuolisuuden suhteen.

Tai sitten ruokavaliosi on melko rajallinen, eikä siihen sisälly mitään perinteisiä suomalaisruokia.

Vierailija
93/106 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 23:43"]

En ymmärrä näitä nykyajan nirsoilijoita jotka ovat kaikenlisäksi helvetin kiittämättömiä. Ilman perunaa teekään ette olis siinä vinkumassa.

[/quote]

Nimenomaan, olet asian ytimessä. Peruna on pula-ajan ruoka.

=D

Vierailija
94/106 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:01"]

Sinä liioittelit nyt melkoisesti, tai sitten sinun tiedoissasi on todella valtavia aukkoja, nimenomaan perunan monipuolisuuden suhteen.

Tai sitten ruokavaliosi on melko rajallinen, eikä siihen sisälly mitään perinteisiä suomalaisruokia.

[/quote]

Syön ruokaa, siksi että saan siitä tarvittavat aineet elämiseen, en siksi, että se on perinteistä suomalaisruokaa.

Vierailija
95/106 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 22:32"]

Minä olen ykköstyypin diabeetikko ja monen aterian kohdalla peruna ja maito voivat olla ainoita hiilihydraattien lähteitä mitä saan, kuten myös siis riisi ja makaroni. Peruna on mielestäni hyvän makuinen ja monipuolinen, jos joskus tulen kuolemaan perunan takia niin sittenpähän kuolen. 

[/quote]

Luulis diabeetikon olevan paremmin selvillä ravinnosta. Aika omituista, että ainoat hiilarinlähteet löytyy perunasta, riisistä ja pastasta.

Vierailija
96/106 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi nämä hiilihydraattipelkoiset ihmiset eivät anna muiden ihmisten syödä mitä haluaa. Olen minäkin parantunut taudeista muuttamalla ruokavaliotani ja poistamalla tietyt oireita aiheuttavat ruoat, mutta en minä vaadi, että muut terveet ihmiset tekisivät samoin. Voin ymmärtää sen, että luonnonsuojelijat yrittävät saada muut ihmiset syömään täysin kasvisperäistä ruokaa, koska se on sekä hyväksi keholle että saastuttaa luontoa vähiten. Mutta mitä se ketään haittaa, että muut haluavat syödä perunoita, pastaa tai riisia, vaikkei itse näitä syystä tai toisesta suostu syömään. Minun puolestani jokainen saa syödä vaikka pelkkiä ranskalaisia joka päivä. Ei ole minun asiani huolehtia muiden ihmisten ruokavaliosta.

Vierailija
97/106 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 22:05"]Riisin sisältämä rautamäärä 0,83 mg/MJ jää siis reippaasti tuosta vajaaksi.[/quote]

Tuosta luvusta joo, koska on ilmoitettu sukukypsien naisten mukaan, jossa ryhmässä oli korkein tarve. Miehillä se vaatimus oli edelleen se melkein puolet pienempi määrä rautaa, johon riisi riittää paremmin kuin hyvin.

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen. Ei yksikään mies syö riisiä kahta kiloa päivässä. Raudansaanti on turvattu VAIN jos syö KAKSI KILOA riisiä päivässä.

Vierailija
98/106 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvattelehan Porvoon pelloilla pottua. Mulla 100 vuotiaaksi eläneitä sukulaisia, joiden pääasiallinen ruoka on ollut perunaa. HUoh

Vierailija
99/106 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna voi sisältää ties mitä myrkkyjä!! Ei kannata syödä kenenkään!!

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/tiesitko-perunakin-voi-olla…

Vierailija
100/106 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on ainoa ruoka mitä tarvitsen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän