12-vuotias likka pulskistuu, tarvittas hyviä vihjailuja
12-vuotias likka, ihan kiva likka, joutui joku aika sitten onnettomuuteen urheilussa. Nyt on tiukka linja eli ei urheilua ennen kuin vammat paranee. Tietäähän se mitä käy kun urheilija istuu kotona eli lihavuus se tulee. Syöminen jatkunut melkein urheiluaikojen tasolla, ikävä kyllä. Entinen kaunis hoikka nuori nainen menee hyvää vauhtia kohti tavallista pulleutta.
Oon yrittänyt ottaa lapsen äidin kanssa puheeksi ja vihjailla kautta rantain lapselle. Tulos yhtä kuin 2-2 eli nolla. Muutenkaan likalla ei ole normaalia huolestumista painosta, mikä tuon ikäisellä kai normaalisti on. Onko hyviä keinoja vihjata lisääntyneestä painosta? Täällä on varmaan naisia, jotka on ite osanneet vihjata hyvin ja kuulleet kanssa. Ihan hirveän aggro en voi olla kun olen vaan likan äidin miesystävä.
Kommentit (73)
Jätä kuule vihjailut sikseen. On ihan normaalia,että murrosikäinen tyttö vähän pyöristyy. Noilla vihjailuilla on aiheutettu nuorille tytöille anoreksiaa ym. syömishäiriöitä.
Lapselle ei vihjailla mitään vaan ite katsotaan, että mitä lapsi suuhunsa tunkee on terveellistä eikä sisällä liikaa energiaa. Lapsi syö mitä te kaappiin ostatte.
Millä tavalla toivoisit itse hienovaraisesti vihjattavan siitä, että jonkun pitäisi aikuistua ja oppia käyttäytymään muita ihmisiä kohtaan kunnioittavasti?
Kumman kanssa sinä seurustelet, äidin vai tyttären?
Mä lihoin tuos iäs aika paljon ja sit tuli pituutta aika paljon kun painon lisääntyminen loppu
Yök. Mies joka kirjoittelee vauva palstalla naisystävänsä lapsesta käyttämällä sanoja "kaunis hoikka nuori nainen"
Oli vissiin provo. Jos ei ole, niin älä kommentoi tytön painoa, syömisiä, liikkumisia tai kehonmuotoja mitenkään, et aggresti etkä kautta rantain etkä vihjaillen etkä nätisti suoraan sanoen, et mitenkään.
Yäk mikä mies. Älä puutu tytön ruumiinkehitykseen yhtään mitenkään....
Ärsyttää tällaiset jotka luulevat että heidän tarvitsee jotain vihjailla ja asioista mainita - ihan kuin ei itse tietäisi??
Yleisesti ottaen puuttumatta mihinkään ja kenenkään niin kotiruoka kunniaan ja herkut juhlahetkiin ja liikuntaa.
Pidä pääsi kiinni. Tuossa iässä kun saa kritiikkiä omasta kehosta niin ne jää aika pahasti mieleen. Murrosiässä tytön keho muuttuu ja niin sen pitääkin.
Kun olin 12-vuotias, äitini vihjailuista minulle puhkesi anoreksia. Nyt 29-vuotiaana kärsin edelleen syömishäiriöstä. Puolet hiuksista lähtenyt liiallisen laihuuden ja nälkiintymisen takia jne... muita oireita. ÄLÄ VIHJAILE. Kyllä se paino siitä tasoittuu kun pituutta alkaa tulemaan.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 18:37"]
Yleisesti ottaen puuttumatta mihinkään ja kenenkään niin kotiruoka kunniaan ja herkut juhlahetkiin ja liikuntaa.
[/quote]
Mitä jos puuttuisit sen verran että lukisit edes aloitusviestin?!
"joutui joku aika sitten onnettomuuteen urheilussa. Nyt on tiukka linja eli ei urheilua ennen kuin vammat paranee. "
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:14"]
Kun olin 12-vuotias, äitini vihjailuista minulle puhkesi anoreksia. Nyt 29-vuotiaana kärsin edelleen syömishäiriöstä. Puolet hiuksista lähtenyt liiallisen laihuuden ja nälkiintymisen takia jne... muita oireita. ÄLÄ VIHJAILE. Kyllä se paino siitä tasoittuu kun pituutta alkaa tulemaan.
[/quote]
Just...voihan aina syyttää muita omista ongelmistaan.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:18"]
[/quote]
[/quote]
Painupa sinä muualle.
Ei kannata huomauttaa eikä vihjailla tytölle painostaan, mutta aikuisten velvollisuus on siivota ruokavaliosta turhat herkut pois ja huolehtia että ravinto on terveellistä ja että lautasmallia noudatetaan, riittävästi kasviksia ruokavalioon.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:20"]
[/quote]
[/quote]
Painupa sinä muualle.
[/quote]
Kyllä se on sun ongelma, jos pelkkä äidin painosta vihjailu tekee sut sairaaksi.
Kumma jos et oikeasti tiedä millainen sairaus anoreksia on?!
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne syömisongelmat lähtee yleensä siitä "hienovaraisesta" vihjailusta. En ole ainoa ystäväpiirissäni. T: se 29-vuotias syömishäiriöinen
Ojenna tyttöä kohden kahvipöydässä tarjotinta ja totea: syö paksu pullaa...
Pysypä asiasta täysin ulkopuolella, ihan ystävällisenä vinkkinä.