Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muuta 30-40v naisia, jotka ihan rapakunnossa?

Vierailija
07.07.2021 |

Ainut positiivinen asia on, että ylipainoa ei ole kertynyt. Muuten olen täysin rapakunnossa. Mun kroppa on ihan lihakseton ja joka paikkaan sattuu koko ajan. Pelkästään käsien ylhäällä pitäminen on niin raskasta, että alkaa heti sattumaan olkalihaksiin ja hartioihin. Paikallaan seisominen sattuu selkään. Aamulla sängystä nouseminen sattuu. Oon ihan varma, että nää kaikki vaivat katoaisi lihaksia hankkimalla, mutta kynnys aloittaa on liian korkealla. En ole koskaan harrastanut liikuntaa ihan oikeasti ja pitkäkestoisesti. Pitäiskö hankkia oma pt, joka opastaisi salilla? Kotijumppaa aina välillä kokeilen, mutta motivaation ylläpitäminen on hankalaa...

Antakaa jotain positiivisia kokemuksia, onko joku rapakuntoinen nelikymppinen saanut itsensä sellaiseen kuntoon, ettei pelkkä olemassaolo kolottaisi jossain paikassa koko ajan :D

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiostahan tässä vain on kyse. Lihaksesi varmasti reagoi rasitukseen kuten kaikilla muillakin, eli kehittymällä voimakkaammaksi.

Mutta se työ pitää vaan tehdä. Nostella painavia asioita, juosta, kiipeillä, jne. Kaikkea sitä mitä sun vartalo on oikeasti suunniteltu tekemään.

Vierailija
2/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen rapakunnossa. Fyysinen työ ja keskimäärin 13000 askelta vuorokaudessa. Tällä taiteilen normipainon rajoissa.

Hyvä kunto tulee muuta kautta. Pitäisi harrastaa hengästyttävää liikuntaa ja käydä salilla. Siihen taas ei into riitä kolmivuorotyön ja kodinhoidon lisäksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vastaa hyväkuntoinen, normaalipainoinen, paljon liikkuva 50-vuotias. Jos yhtään lohduttaa niin kyllä meillä åaljon liikkuvillakin on kipuja. Kaikenlaista vanhaa ja uutta kulumaa ja tapaturmavmmaa löytyy. Olen joskus ajatellut, että jos aloittaisin liikunnan vasta nyt, olisin tässä kulumamielessä hyvässä asemassa. :-D Tuoretta, säästeltyä kehoa vaan treenaamaan!

Olet varsin ok ikäinen aloittamaan

liikunnan. Koskaan ei ole liian myöhäistä ja nyt kannattaa aloittaa! Pitää vain löytää mieluisa laji. Liikutko mieluummin yksin vai muiden seurassa? Haluatko musiikkia taustalle? Ohjattua vai omatoimista liikuntaa? Sisällä vai ulkona? Budjetti? Voisitko lähteä kaverin kanssa kokeilemaan jotain lajia? Kävelyä varmasti ainakin! (Juoksu on pirun raskasta, sitä ei kannata ensimmäisenä vaatia itseltään.)

Vierailija
4/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että suurin osa on, ja saman ikäluokan miehet myös. Ylipaino ja liikkumattomuus on suurin uhka, mikä maatamme on kohdannut 2. maailmansodan jälkeen.

Vierailija
5/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus voisi olla minun kirjoittamani! Olen niin kurkkuani myöten täynnä kehon heikkoutta ja jatkuvia kipuja milloin missäkin. Parhaillaan on jalat niin kipeät, etten meinaa kävelemään pystyä. Pää hajoaa!

Oon kanssa miettinyt, että jokin henk.koht. ohjaaja olis varmaan paras, tuntuu että urakkaa on niin paljon, etten osaa aloittaa mistään. Lisäksi joka kerta kun olen itsekseni aloittanut liikunnan, kiihdytän saman tien nollasta sataan, ja ennen pitkää loukkaan jonkin paikan ja siihen lopahtaa into. Tällä hetkellä oon niin uupunut, että ensin pitäisi varmaan saada nukkuminen ja syöminen hyvälle tolalle, ennen kuin lähtee lenkkipoluille reuhtomaan.

Vierailija
6/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hetken rehkii lenkkipolulla, sen jälkeen on aivan ihana olo! Veri kiertää, voi tuntea kun kuona lähtee liikkeelle. Nukkuu paremmin ja jossain välissä huomaa jaksavansa arjessa ja töissä paremmin. Itsellä tuli nopeasti se vaihe, että oli pakko päästä liikkumaan, kun jalat tuntuivat tönköiltä ja joka paikka jymähtää jumiin. Pikkukävely auttaa. Samalla voi kuunnella ajatuksen kanssa musiikkia, nautinto sekin kun ei häärää samalla mitään keskittymistä vaativaa. Tai sitten vaan kuuntelee omaa hengitystä, tuulen suhinaa puissa ja lintujen laulua. Se rentouttaa myös mieltä.

Vierailija
7/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, etenkin käsien lihakset on onnettomat. Ajattelin ostaa kahvakuulan ja googlettelin, että aloittelijalla, naisella, sopiva kuulan paino on 6-8 kg. Enhän minä saisi sellaisella tehtyä yhden yhtä liikettä?!

Vierailija
8/8 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, etenkin käsien lihakset on onnettomat. Ajattelin ostaa kahvakuulan ja googlettelin, että aloittelijalla, naisella, sopiva kuulan paino on 6-8 kg. Enhän minä saisi sellaisella tehtyä yhden yhtä liikettä?!

Mulla on 8kg kuula, lätkää pelasin 10 vuotta ja muutenkin aina ollut fyysinen. Sairauden takia kaikki jäi viideksi vuodeksi ja tuon kahvakuulan ostin, että edes hiukan saisin ylläpidettyä jotain. Sanoisin että 8kg on liikaa, kun itsellekin se tuntuu raskaalta taustasta huolimatta. Kevyemmällä jaksaa pidempiä sarjoja ja se on kestävyyttä tavoiteltaessa parempi. Jos haluat voimaa, niin sitten 8kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä