Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin eilen Tallinnassa ja voi millaisia ihmisiä laiva täynnä :O

Vierailija
11.07.2014 |

Varsinkin paluumatkalla koko laiva haisi vanhan ja tuoreen viinan sekoitukselle. Onneksi meillä oli loungepaikat, ettei tarvinnut voida pahoin siellä yleisellä puolella.

Ja satamassa oli aika kosminen fiilis katsella lihavia, turvonneita, punaisia joitain todella karseisiin asukokonaisuuksiin pukeutuneita kanssamatkustajia. Oli hyvää ikaa katsella, kun jengi seisoo ja tungeksii aivan kuin he pelkäisivät jäävänsä laivasta vaikkei laivaannousu ole edes alkanut.

Ja voi mahdoton mokoma viinakärryjen kitinä Helsingin päässä. Juodaanko Suomessa todella normaalisi tuollaisia määriä alkoholia, sillä ei ole mahdollista että jokainen kärrynvetäjä olisi pitämässä kesääitä tai viisikymppisiä.

Ostoksilla olimme mekin, mutta kohteenamme oli Tallinnan vaateputiikkien alet, joista teimmekin hyviä löytöjä. Silti tallinnanmatkailun todellisuus pääsi pahan kerran yllättämään.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tallinnaan laivalla meneminen oikeasti näin järkyttävää sitten? Itse en ole ikinä siellä vieraillut, mutta suunnitelmissa oli tuossa viikon-parin päästä piipahtaa. Omana tarkoituksena ei ole hakea viinaa, vaan katsella kaupunkia, käydä syömässä ja olla yötä jossain kivassa hotellissa. Olisko tuo yllämainittu Linda Line tällaiseen paras vaihtoehto?

Vierailija
2/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 12:15"]

Onko Tallinnaan laivalla meneminen oikeasti näin järkyttävää sitten? Itse en ole ikinä siellä vieraillut, mutta suunnitelmissa oli tuossa viikon-parin päästä piipahtaa. Omana tarkoituksena ei ole hakea viinaa, vaan katsella kaupunkia, käydä syömässä ja olla yötä jossain kivassa hotellissa. Olisko tuo yllämainittu Linda Line tällaiseen paras vaihtoehto?

[/quote]

Linda on ainakin nopea ja siellä noita kaljan kärrääjiä on vähemmän, koska siellä on muistaakseni aika tarkat rajat, paljon kamaa saa ottaa mukaan. Hyvää matkaa, Tallinna on tosi kiva paikka kyllä. Katsele myös muualle kuin vanhaan kaupunkiin, nähtävää siellä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen fiilis on "kosminen fiilis"?

Vierailija
4/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:41"]

Ja minulle se on kulttuurikohde. On meitä muitakin kuin viinan hakijoita.

[/quote]Mikset siis säästä itseäsi ja mene Jakomäkeen tai Kontulaan? Samat efektit halvemmalla.

[/quote]

Voidit mennä sinäkin ja huomaisit että kyseisissä paikoissa asuu muitkin kuin viinanahakureissuillakäyviä. Tässä oli taas yksi rimanalitus yleistyksissä. 

Vierailija
5/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jonotetaan aina sinne lihapullapöytään, koska maissa ehtii enemmän, jos ei käy syömässä ennen laivan lähtöä. Ihan intona ryysimme! Sinne jonottajat muuten ovat yleensä selvin päin.

Vierailija
6/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt muutamia havaintoja Tallinnan laivoista, reissaamme paljon väliä kun asuu useampia tuttuja Virossa.

-Ajankohta vaikuttaa siihen miten paljon juoppoja laivalla on, alkuviikon aamulaivoilla vähemmän mitä viikonlopun päivä-/iltalaivoilla.

-Ns. loma-aikaa juoppoja on enemmän (esim. nyt heinakuussa) mitä esim. lokakuussa jolloin ei vielä ole pikkujoulukausikaan päällä...

-Laivoissa on eroja, jos menee ns. nopealla pika-aluksella niin siellä istutaan "kuin junassa" ja meno on samanlaista =ei "baarimenoa" vert. ns. risteilyalukset joissa viina virtaa ja karaoke raikaa.

-Yleensä noilla laivoilla on ns. "dokaus-alueet" ja "ei-viinaa" alueet erikseen. Tarkoitan sitä, että jos haluaa istua ns. rauhallisessa paikassa sellainen kyllä löytyy. Laivalla on baareja mutta myös kahviloita ja ruokapaikkoja joissa ihmiset eivät örvellä. Vähän samaan tapaan kuin maissa: baarissa juodaan viinaa ja kahvilassa otetaan kahvi&pulla.

Vierailija
7/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikäs juntti sä oikeen olet ku matkustat tallinaan viinalaivalla ?? Eihän tota tallinaan matkustelua harrasta muut ku wt:t ja juntit.. Kaltaisessasi seurassa siis taisit olla..

Vierailija
8/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:38"]

Joka tuutista tulee uutista viinanhkureissuista ja se tuli sulle yllätyksenä?

[/quote]

Asia tietty teoriassa tiedossa, mutta  se raadollinen todelisuus hajuefekteineen ja spandexpyöräilyshortseineen ja sairaalloisine nilkkaturvotuksineen tuli kyllä yllätyksenä. Ystäväpiiriimme ei kuulu tuollaisia  ihmisiä.

[/quote]

Jos jotain ominaisuuttaan täytyy alleviivata, se mitä todennäköisimmin puuttuu. Aloitus lienee heikko yritys olla vähän bättrefolkkia :D siis kun eihän MEIDÄN ystäväpiirissä tällaista! Ja jotain turvonneita nilkkoja, nej nej...

ei siinä, olin itsekin suorastaan kauhuissani kun vanhempieni ikäiset ihmiset örvelsivät ja kaatuilivat viinalastiensa kanssa. Mutta niin olisi suurin osa ihmisistä. En kuitenkaan koe, että minun tarvitsisi sen kummemmin sitä av:lla kauhistella eikä tehdä selväksi että mä oon kuule ihan eri maailmasta.

[/quote]

Mutta ehkäpä sitä pitäisi kauhistella julkisesti, alkoholi ja sen aiheuttamat sairaudet ovat kuitenkin työikäisten suurin kuolinsyy ja kustannukset yhteiskunnalle valtavat. Miksi liiallista alkoholinkäyttöä ja humalassa tapahtuvaa törttöilyä ei tuomita? Sitä hyssytellään ja vähätellään ettei kenellekään tule paha mieli

[/quote] 

Ongelma tässä on se että alkoholiverotulot on laskenut kulutuksen laskun myötä. Ihmiset ei vanhaan tapaan enää kuluta alkoholia kuten ennen. Siksi pyritään median kautta alkoholintuontia rajoittamaan jotta saatais juuri ne kuluttajat alkoon. Trendi on muuttunut niin että iso osa on sekakäyttäjiä tai sitten vain huumausaineiden käyttäjiä. Vanhan ajan deekuja ei paljon ole enää. Huumebisnes on kait valtion virkamiesten käsissä (kuten ollaan nähty) joten siihen ei puututa, vaikka uskon että huumeista on isompi ongelma kuin alkoholista. Sinunkin asenteesi jouhtuu juuri median luomaan negatiivisuuteen ja näet kaikki alkoholin tuojat "rikollisina".  

Vierailija
9/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:38"]

[/quote]

Asia tietty teoriassa tiedossa, mutta  se raadollinen todelisuus hajuefekteineen ja spandexpyöräilyshortseineen ja sairaalloisine nilkkaturvotuksineen tuli kyllä yllätyksenä. Ystäväpiiriimme ei kuulu tuollaisia  ihmisiä.

[/quote]

Jos jotain ominaisuuttaan täytyy alleviivata, se mitä todennäköisimmin puuttuu. Aloitus lienee heikko yritys olla vähän bättrefolkkia :D siis kun eihän MEIDÄN ystäväpiirissä tällaista! Ja jotain turvonneita nilkkoja, nej nej...

ei siinä, olin itsekin suorastaan kauhuissani kun vanhempieni ikäiset ihmiset örvelsivät ja kaatuilivat viinalastiensa kanssa. Mutta niin olisi suurin osa ihmisistä. En kuitenkaan koe, että minun tarvitsisi sen kummemmin sitä av:lla kauhistella eikä tehdä selväksi että mä oon kuule ihan eri maailmasta.

[/quote]

Mutta ehkäpä sitä pitäisi kauhistella julkisesti, alkoholi ja sen aiheuttamat sairaudet ovat kuitenkin työikäisten suurin kuolinsyy ja kustannukset yhteiskunnalle valtavat. Miksi liiallista alkoholinkäyttöä ja humalassa tapahtuvaa törttöilyä ei tuomita? Sitä hyssytellään ja vähätellään ettei kenellekään tule paha mieli

[/quote] 

Lääkekuolemat johtaa tilastoja 

Vierailija
10/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:38"]

[/quote]

[/quote]

Kuka edes viitsii tuijotella jonkun toisen nilkkoja? :O

[/quote]

Pitääkö sinun oikeasti keskittyä tuijottamaan jokaista asiaa, että huomaisit sen? Onko tuollaisella aivotoiminnan häiriöllä nimeä?

Vierailija
11/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 09:41"]

Oi Sinä Muita Parempi Ihminen, kannattaa seuraavan kerran lentää ykkösluokassa Pariisiin niin pääsee arvoiseensa seuraan, eikä matkustaa rahvaan seurassa Tallinnaan.

[/quote]

En ole ap mutta juurikin näin olen viimeiset 15 vuotta tehnyt.

Euroopan sisäisillä lennoilla vaan ei ole ykkösluokkaa, Swissairilla oli joskus mutten tiedä onko enää.

Jätän Tallinnan viinahakureissut teille ihan mielelläni, olkaa hyvä

Vierailija
12/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla kiellettyä lausua ääneen, mutta kyllähän tuollaiseen Helsingin ja Tallinnan väliä seilaavaan peruspaattiin aika läjä sitä roskasakkia mahtuu. Toki joukossa on ihan tavallistakin porukkaa (normaalia, siistiä työssäkäyvää, joiden mielestä hauskanpito ja rentoutuminen ei ole synonyymi perskänneille). Viime keväänä menin Europalla Tallinnaan tarkoituksena pikainen shoppailunierros siellä päässä ja kyllä kauhistuin ja tunsin paremmuutta niitä örvelöitä kohtaan. Enkä kyllä usko olevani ainut. Ei enää Tallinnaan kuin pikayhteyksillä! Ap ainakin on samoilla linjoilla.

Vierailija
13/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] 

Ongelma tässä on se että alkoholiverotulot on laskenut kulutuksen laskun myötä. Ihmiset ei vanhaan tapaan enää kuluta alkoholia kuten ennen. Siksi pyritään median kautta alkoholintuontia rajoittamaan jotta saatais juuri ne kuluttajat alkoon. Trendi on muuttunut niin että iso osa on sekakäyttäjiä tai sitten vain huumausaineiden käyttäjiä. Vanhan ajan deekuja ei paljon ole enää. Huumebisnes on kait valtion virkamiesten käsissä (kuten ollaan nähty) joten siihen ei puututa, vaikka uskon että huumeista on isompi ongelma kuin alkoholista. Sinunkin asenteesi jouhtuu juuri median luomaan negatiivisuuteen ja näet kaikki alkoholin tuojat "rikollisina".  

[/quote] 

Itse en käytä mitään alkoholia tai muita päihteitä mutta huvittaa tämä muitten ihmisten  arvostelu. En itse voi sietää päihtyneitä mutta en kuitenkaan rupea niitä riennomaan. 

Vierailija
14/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:30"]

Matkustin pari päivää sitten ruotsinlaivalla pitkästä aikaa ja olin positiivisesti todella yllättynyt kuinka suhteellisen asiallisesti ja siististi porukka käyttäytyi. Muistikuvissani meininki oli ihan toista.

Sähläriporukka on sitten siirtynyt reissaamaan Tallinnaan kaikista halvimman viinan perään? Ruotsinlaivan tax-free-hinnat eivät nyt niin halvoilta näyttäneet...

[/quote]

Samanlainen positiivinen kokemus! Edellisestä päivä Tukholmassa -risteilystä ehkä 10 vuotta, ja meno oli silloin semmoista kuin tässä keskustelussa kuvattu Tallinnan matkailu. Kaiken lisäksi menin aiemmin Ketsuppi-laivoina tunnetulla Vikingillä. Mutta kas! Siistiä porukkaa, erittäin ystävällistä henkilökuntaa. Yhden liikaa viiniä nauttineen rouvan vartijat ystävällisesti lähtivät viemään hänen hyttiinsä, siis hyttiin, ei putkaan. Muutoin ei matkustajille näkynyt mitään häiriöitä, ei örvellyksiä eikä käytävällä makaavia kaljaveikkoja.

Niin se maailma muuttuu.

Vierailija
15/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 13:55"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] 

[/quote] 

Itse en käytä mitään alkoholia tai muita päihteitä mutta huvittaa tämä muitten ihmisten  arvostelu. En itse voi sietää päihtyneitä mutta en kuitenkaan rupea niitä riennomaan. 

[/quote]

Tällä palstalla olen useasti törmännyt sanaan jota en ole kuullut missään muualla. Taas yksi tämä riennominen. Mitä mahtaa tarkoitta

Vierailija
16/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:30"]

Matkustin pari päivää sitten ruotsinlaivalla pitkästä aikaa ja olin positiivisesti todella yllättynyt kuinka suhteellisen asiallisesti ja siististi porukka käyttäytyi. Muistikuvissani meininki oli ihan toista.

Sähläriporukka on sitten siirtynyt reissaamaan Tallinnaan kaikista halvimman viinan perään? Ruotsinlaivan tax-free-hinnat eivät nyt niin halvoilta näyttäneet...

[/quote]

Samanlainen positiivinen kokemus! Edellisestä päivä Tukholmassa -risteilystä ehkä 10 vuotta, ja meno oli silloin semmoista kuin tässä keskustelussa kuvattu Tallinnan matkailu. Kaiken lisäksi menin aiemmin Ketsuppi-laivoina tunnetulla Vikingillä. Mutta kas! Siistiä porukkaa, erittäin ystävällistä henkilökuntaa. Yhden liikaa viiniä nauttineen rouvan vartijat ystävällisesti lähtivät viemään hänen hyttiinsä, siis hyttiin, ei putkaan. Muutoin ei matkustajille näkynyt mitään häiriöitä, ei örvellyksiä eikä käytävällä makaavia kaljaveikkoja.

Niin se maailma muuttuu.

[/quote]

Sama havainto tehty. Viinralli hoidetaan Virosta käsin, joten Ruotsin laivoilla saa nauttia leppoisammasta risteilytunnelmasta. Ei mitään niin huonoa, ettei jotain hyvääkin...

Vierailija
17/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin tulimme eilen Tallinnasta ja väkisinkin tuntee ylemmyyttä kun katsoi millaista väkeä siellä näki! En voi sietää sitä kännikulttuuria ja ne sataman "ostosparatiisit" saavat karvat pystyyn! Kuka ihme sitä paskaa ostaa?! Humalaiset suomalaiset kaiketi...jee.

Vierailija
18/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No herregud. Oletteko ikinä nähneet norjalaisia viinanhaku- ja ördäysreissuilla Ruotsissa ja Tanskassa?

Vierailija
19/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 10:21"]

Itsellekkin valkeni vasta ekalla laivareissulla 5v sitten mikä on oikeasti juntti. Pakko sukeltaa aina suoraa hyttiin ja tulla pois vasta päätepysäkillä.

[/quote]

Suositten esim. Tallinkilla hytti 35 euroa. Autolla laivaan ja siitä suoraan hyttiin. Tai vaihtoehtoisesti Linda Linella etuosaan. 

Vierailija
20/107 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 15:14"]Mekin tulimme eilen Tallinnasta ja väkisinkin tuntee ylemmyyttä kun katsoi millaista väkeä siellä näki! En voi sietää sitä kännikulttuuria ja ne sataman "ostosparatiisit" saavat karvat pystyyn! Kuka ihme sitä paskaa ostaa?! Humalaiset suomalaiset kaiketi...jee.

[/quote]Se on lähimpänä neukkunostalgiaa oleva asia nykyään, vodkaturismi pysyy. Minusta se on oikeasti aika eksoottista. Ja nekin örveltäjät voivat arkena näyttää 'normaaleilta'.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän