Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko voi laihtua 10 viikossa ( ei pussijauheita), lähtöpaino 90kg/164cm?

Vierailija
11.07.2014 |

Kerro parhaat laihdutusneuvosi/ruokavaliosi. Liikuntaa tietysti hyvä lisätä myös, mutta ruokavalio kai on se tärkein. Vinkeistä ja kokemuksista etukäteen kiittäen :)

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin että ap:n lähtötilanteesta kilo viikossa on ihan realistinen tavoite, mutta luonnollisesti se on tasaisella tahdilla paljon vaikeampaa jakson lopussa. Eli käytännössä kolme ekaa viikkoa pitäisi yrittää maksimoida (noin 2 kg per viikko) jotta saa itselleen hyvän startin tuohon urakkaan. Sen jälkeen riittääkin sellainen puoli kiloa viikossa. Tämä on toki vain yksi tapa.

Itse pudotin 99->91 kg seitsemässä viikossa, mittaa 185 cm. Vaati kyllä törkeän määrän liikuntaa, 1-2 h päivässä. Ruokailuakin tuli tietysti korjattua. Paino pysyi noin puoli vuotta, eli ei tuo painon pudotus mikään temppu ole, vaan se miten sen saa pysymään.

Tsemppiä kuitenkin!

Vierailija
2/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksista ja ohjeista sekä vinkeistä ja lisääkin saa antaa. Tavoitepainoni on n.65kg eli mallimittoihin en edes yritä, kun toiveissa olisi siis myös pysyä tavoitepainossa. Matkaa tuohon tavoitteeseen on kovasti. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Kyllä vhh ruokavaliolla onnistuu. Kts. www.fineli.fi -> eniten ja väiten -> hiilihydraatti imeytyvä -> ruokavaliokäyttöluokka -> (paljon vaihtoehtoja) valitse annoskoko esim. 100g ja hae aakkosissa olevasta listasta. Joskus katsoin tv ohjelman -Hei me karpataan-  jonka tiedot löytyy googlesta. Löytyy reseptejä ymv. vinkkejä. Lukemisen arvoinen ja enemmänkin on myös osallistuja Anne Oikarisen blogi. Aterioissaan hän oli laskenut valmiiksi käyttämänsä hiilarit. Oma suosikkini on kukkakaalimuhennos se on namia. Lähes kaikki laihislaiset ja varsinkin onnistujat saavat kateelliset ja ilkeilevät henkilöt liikkeelle ja niin sai Annekin.  Blogia olisi lukenut lisääkin, mutta, Anne jätti ilkeilijät nälkiintymään ja lopetti kirjoittelun. Ohjelmassa oli mukana vhh myönteinen lääkäri, erittäin sympaattinen. Ap, aloita jo tänään eikä vasta maanantaina :) saat hyvin nesteet liikkeelle minkä johdosta ekalla viikolla saattaa pudota 2-3 kg. Vältä tressiä kroppa on siitä oikukas ettei se mukaudu jollet kohtele itseäsi hyvin. Rentoudu lepää paljon mikäli mahdollista. Pidä nekatiiviset henkilöt kaukana itsestäsi hakeudu seuraan jossa sinulla on mukava olla. Mukavaa lomaa kun sen aika koittaa :)

Vierailija
4/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen joka ei ole koskaan laihduttanut voi saada helposti 10kg pois kahessa kuukaudessa tai aiemminkin mut se vaatii 100% itsekurin. Ei yhtäkään repsahdusta. Ei saa juoda edes maitoa pisaraakaan enempää kuin dieetti sallii jne.

Suosittelen täysnutraamista. Mä sain 22kg pois siten reilussa kolmessa kuussa ja  takas tuli alle 4kg kun jatkoin syömällä painolleni sopivalla tavalla. Kohta 2 vuotta on kulunut ja paino edelleen sama joten voidaan sanoa et pussikuuri sopi minulle.

Vierailija
5/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 29, täytyy tutustua vhh vaihtoehtoonkin. Nro.30 miten nutrasit 3 kk.tta olitko lääkärin/ravitsemusterapeutin seurannassa? Olen ymmärtänyt, että jos nutraa noin pitkään olisi hyvä olla seurannassa. Tuo olisi tietenkin nopein tie, mutta kaikkein kurinalaisin myös. Itse epäilen, etten kovin pitkään pystyisi nutraamaan, olen joskus viikon nutrannut, mutten pidempään. - ap

Vierailija
6/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä putoaako 1/2 vai 1 kg viikossa?????

Vierailija
7/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pudotat kilon kuussa, olet jo 3 vuoden kuluttua ihannepainossa

Vierailija
8/49 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ammattilainenhan voisi suunnitella sulle uuden ruokavalion ja liikuntaohjelman? Terveellisesti pudotettu paino ja tosissaan tehdyt elämäntapamuutokset on ainoa mikä auttaa pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
9/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terppa ap ja terppa kaikille muillekkin painonpudotusta haluaville!

Itte olen puolessa vuodessa saanut 18kg pois ja pääsin tänä kesänä normaalipainon rajojen sisäpuolelle n. 10-vuoden tauon jälkeen. :) Ensi kesäksi aion sitten saada sen bikinivartalon / timmin ja hoikan kropan!

"Salaituuseni" on yksinkertainen: paljon liikuntaa ja syöt terveellisesti.

Itse olen menettänyt sydämeni Beachbodyn treeneille, olen jo suorittanut Insanityn sekä T25:sen + Gamman. Juuri eilen maanantaina aloitin combinaation Brazil Butt Liftin sekä Beachbodyn uutuuden; PiYon. Tosiaan vasta aloitin, mutta lupaavalta vaikuttavat molemmat ja kun olen noi molemmat suorittanut 2 kk kuluttua, seuraava haaste onkin Beachbodyn klassikko; P90X. Tiedän, että jos jatkan terveellisesti syömistä ja jatkan treenaamista, tulen ensi kesäksi saamaan sen unelmieni vartalon. :)

Ruokavalio on tärkein, treenasit tai et. Jos ruokavalio on huonossa jamassa, tuloksia ei tule samallalailla, vaikka treenaisit kuin hullu. Itse vaihdoin pitkäjyväriisin täysjyväriisiin, otin aterioihin mukaan lehtisalaattia ja kurkkua, opettelin kokonaan uudet ruokailutottumukset. Beachbodyn treenien mukana tulee ruokaohjeet, jokaisessa treenissä on omansa ja tähän mennessä PiYon ruokavalio ehdoton suosikki, kun siinä saat itse valita mitä syöt! Kunhan otat tietystä listasta tietyn verran, muuten saat itse päättää ja se on aivan huikeeta! Tulee nyt sitten herkuteltua täysjyväriisillä lohen kanssa, siihen lisukkeeksi PALJON salaattia. Välipalaksi jogurttia marjojen ja pähkinöiden kanssa, omenaa pähkinävoin kanssa jne. Kaiken kruunaa Beachbodyn omat ravinnelisät, mm. jumaloin niitten palautusjuomaa nams!! :) Sekä Shakeology on ehdottomasti kokeilemisen arvoinen, saat siitä päivän vitamiinit ja maistuu niin herkulliselta!

En voi muuta kuin kehua Beachbodya ja suosittelen heidän treenejään kaikille! Jos joku on kiinnostunut tietämään lisää niin kirjoittelen blogissani heidän treeneistään ja pyrin ottamaan kuvia ruuistani aina kun ajaltani kerkiän. Tulkaa ihmeessä kurkkaamaan. :)

http://unelmavartalonmetsastys.blogspot.fi/

Vierailija
10/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata, mutta olet niin ylipainoinen että ensimmäiset 5-10 kiloa lähtevät varmaan suht helposti liikunnan lisäämisellä sekä terveellisellä ja säännöllisellä ruokavaliolla. Kaikki herkut kannattaa jättää, sekin jo auttaa!

Vierailija
11/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismia: ruokavaliolla puoli kiloa viikossa ja liikunnalla toinen puoli kiloa viikossa. Kävelyä tarvitaan noin 55 km tuon puolen kilon laihtumiseen, joten ihan 2 km sunnuntaikävely ei riitä.

Vierailija
12/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Go Fat Go, sillä lähtee! 10kg ei ole mikään mahdoton pudotus.

Vierailija
13/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Olen entinen 90kg ja nyt painan 65kg. Itse onnistuin keventäjien avulla. Se että Se hiukan maksaa oli hyvä motivaattori. Pudotin ekat 10kiloa 2 kuussa , ei siis mahdotonta. Säädin siellä tavoitteen juuri niin ja sitten kahden kk jälkeen tämän lopullisen tavoitteen. Vuosi meni 25 kilon pudottamiseen ja nyt olen jo vuoden pysynyt 65kiloisena. Itse opin jokapäiväisen ruokien kirjaamisen avulla kalorit mistä on hyötynyt nyt tässä painonhallintavaiheessa valtavasti. Avain oli alussa mulla lautasmallin noudattaminen ja sen opettelu että ruokaa ei oteta lisää. Myös yksi karkkipvä viikossa ja yksi saunajuoma viikossa auttoivat. Lopetin myös päivittäiset pasta ja leipäpuputtamisrt. Mutta kyllä uusien tapojen opettelussa toi kevebtähät oli tärkeä. Ja liikunta!

Vierailija
14/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 19:28"]

Kiitos nro 29, täytyy tutustua vhh vaihtoehtoonkin. Nro.30 miten nutrasit 3 kk.tta olitko lääkärin/ravitsemusterapeutin seurannassa? Olen ymmärtänyt, että jos nutraa noin pitkään olisi hyvä olla seurannassa. Tuo olisi tietenkin nopein tie, mutta kaikkein kurinalaisin myös. Itse epäilen, etten kovin pitkään pystyisi nutraamaan, olen joskus viikon nutrannut, mutten pidempään. - ap

[/quote]

Mä olen myös nutrannut 10 viikkoa ja suosittelen! En tehnyt sitä kenenkään valvonnassa, ei se käytännössä perusterveelle ja oikeasti ylipainoiselle tarpeen ole. 

Minusta taas nutraus oli vähiten kurinalaisuutta vaativa tie. Koitin sitä ennen monenlaista, mutta aina repsahtelin ja lankesin ahmimaan. Mutta nutraus oli helppoa, koska ei tarvinnut säätää syömisen kanssa: ei tarvi/saa syödä mitään, vain niitä pirtelöitä. Lisäksi muutamassa päivässä meni ketoosiin jolloin nälkä katosi täysin ja olo oli hyvä. 

Vierailija
15/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan itse 5 kg/ kuukausi vauhdilla, lähtöpaino oli 89 kg, tähän mennessä pudonnut 13 kiloa. Syön noin 1000-1500 kaloria päivässä ja liikun tunnin ja vartin + arkiliikunnat. Herkkuja syön vähän, leivät jätin pois. Syön yhden lämpimän ruoan päivässä.

Vierailija
16/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän on silti niin paljon lihavia ihmisiä, jos nämä 1000kcal/pv ja 1kg/vk dieetit oikeasti toimisivat? No kun ne eivät toimi. Erittäin harva jaksaa noilla kaloreilla pidempään, etenkin jos vielä harrastaa liikuntaa. Jos olet koko ikäsi mussuttanut iltaisin sipsejä tv:n äärellä on epätodennäköistä, että jaksaisit siitä yhtäkkiä ponnistaa liikkumaan joka päivä. Minä laihdutin Kiloklubissa n. 1700kcal/pv 170cm/75kg --> 60kg. Ei todellakaan ollut nälkä, kun vielä piti huolta riittävästä proteiininsaannista. Aikaahan tässä meni yli puoli vuotta, mutta sekään ei ollut ongelma, kun suhtautui muutokseen elämäntapana, ei pikakuurina. Laihdutin viimeistä kertaa ja nyt voin tyytyväisenä ylläpitää tätä elämäntapaa ja painoa lopun ikäni.

Vierailija
17/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:28"]

Miksiköhän on silti niin paljon lihavia ihmisiä, jos nämä 1000kcal/pv ja 1kg/vk dieetit oikeasti toimisivat? No kun ne eivät toimi. Erittäin harva jaksaa noilla kaloreilla pidempään, etenkin jos vielä harrastaa liikuntaa. Jos olet koko ikäsi mussuttanut iltaisin sipsejä tv:n äärellä on epätodennäköistä, että jaksaisit siitä yhtäkkiä ponnistaa liikkumaan joka päivä. Minä laihdutin Kiloklubissa n. 1700kcal/pv 170cm/75kg --> 60kg. Ei todellakaan ollut nälkä, kun vielä piti huolta riittävästä proteiininsaannista. Aikaahan tässä meni yli puoli vuotta, mutta sekään ei ollut ongelma, kun suhtautui muutokseen elämäntapana, ei pikakuurina. Laihdutin viimeistä kertaa ja nyt voin tyytyväisenä ylläpitää tätä elämäntapaa ja painoa lopun ikäni.

[/quote]

Niinpä. Asiasta on tehty ihan tieteellisiä tutkimuksia, ja jotkut ravitsemusterapeutit kuten Patrik Borg ovat näitä tuoneet julkisuuteenkin. Mutta ei niitä tutkimuksia ja Borgia juuri kukaan usko, ennen kuin on itse hakannut päätään seinään tarpeeksi monta kertaa pikapainonlaskujen ja pikalihomisten jojokierteessä, ja lopulta toteaa että ei kertakaikkiaan pysty tähän, syömisestä on mennyt kaikki kontrolli. 

Tosiaan tutkimustiedon mukaan vain 5% nopeasti laihduttaneista on lähtötilannetta hoikempia 2 vuoden päästä tavoitepainon saavuttaneista. Loput lihoo takaisin, ja usein muutaman kilon koron kanssa. Tiukka kuuri aiheuttaa syömiskäyttäytymisen häiriintymistä, erityisesti ahmimishäiriötyyppistä syömisen kontrollin menemistä. Ahmiminen aiheuttaa takaisin lihomisen, jonka jälkeen henkilö kauhistuu että voi ei, olen taas lihonut X kiloa... Ja uusi, entistä tehokkaampi dieetti päälle... Ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.

Minulla on asiasta myös omakohtaista kokemusta, valitettavasti. Siis 10 vuoden dieetti-lihomiskierre ja lopulta diagnosoitu syömishäiriö jonka on laukaissut laihdutusyritykset. Lopulta pääsin kierteestä sillä, että lopetin KAIKKI dieetit ja tiukat kuurit, olipa kyse kuntoilusta tai syömisestä. Hyväksyin sen ettei minusta tule nuoruuteni painoista, ei koskaan. Jopa sen, ettei paino ikinä laskisi  yhtään. Se oli kuitenkin vähemmän tärkeää kuin henkinen hyvinvointi, jonka syömishäiriö ja jojoilu tuhosi. Hassua kyllä, painoni on kuitenkin 15 kg laskenut siitä alkaen kun tein päätöksen etten koskaan enää laihduta. Olen edelleen lievästi ylipainoinen BMI:n mukaan, mutta eipä tuo mitään, vain lievästi. Enkä enää ahmi, tunne ahdistusta painonvaihteluista, ole pakkomielteinen liikunnasta tai syömisestä tms.

Vierailija
18/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä tuosta liiallisen kalorivajeen haitallisuudesta: Se johtaa lähes vääjäämättä ahmimiseen ja kitukuurin aikana ei opita normaalia, tervettä syömistä ja kohtuutta. Todella usein ihmiset valittavat, että syövät 1500kcal/pv, mutta eivät millään laihdu. Jatkokysymyksistä selviää yleensä, että dieettiä on noudatettu pari viikkoa ja on odotettu tässä ajassa ihmetuloksia. Olen tuo kirjoittaja, joka laihtui 75kg-->60kg ja saatoin laihtua joskus kuukauden aikana yhden ainoan kilon. Järki kuitenkin sanoi, että vaikka hidasta onkin, niin kyllä lopulta se paino putoaa. En ollut valmis alentamaan kaloreita tuosta 1700kcal. Näillä kalorimäärillä sain syödä niin, ettei ollut nälkä, olo oli hyvä ja terve ja sai syödä herkkujakin silloin tällöin. Suosittelen!

Vierailija
19/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kitukuuri sopi, nimim. 1200 kaloria päivässä, 35 kiloa pois ja yhtään ei ole tullut viidessä vuodessa takaisin. Voi siis onnistua, kun sai motivaattorin. Mulle se oli ihastuksen aloittama suhde ystäväni kanssa, kun laskin, että läskini olivat syy siihen, miksen saanut k.o. miestä. Oi sitä typerää 23-vuotiasta minua, mutta toisaalta laihduin, joten olen tyytyväinen :)

Vierailija
20/49 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihduttanut gfg-dieetillä pari kertaa niin että ensimmäisellä viikolla lähtee 3-4kg (mulla ainakin lähtenyt aina nesteet tosi hyvin) ja sen jälkeen lähtenyt pari kiloa viikossa muutaman viikon. Viimeksi lähti kuukaudessa 10kg. Sen jälkeen tahti on hidastunut ja painoa lähtenyt kilon verran/viikko. Ja parin kuukauden päästä olen itse muokkaillut ruokavaliota , lisäillyt hiilareita Ym että paino putoaa hitaammin. Olen tykännyt tästä dieetistä, kun ikinä ei ole nälkä, päinvastoin saa miettiä että miten jaksaa kaiken syödä. Muut dietit mulla ei oo toiminut.

niin ja aloitusmitat mulla 174/92, tällä hetkellä 68kg. Aloitin pääsiäisen jälkeen.