Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä kuumuus on ihan liikaa

Vierailija
06.07.2021 |

Olen nuori, vajaa kolmikymppinen. Se on tiedossa, että raudanpuutteesta kärsin. On koko ajan tukala olo, ei pysty kunnolla nukkumaan, ruoka ei maistu. On hankala hengittää, tuntuu että ilma vain seisoo. Hengästyttää, sydän hakkaa, on voimaton olo, ärsyttää ja huimaa. Normaalit arkiaskareetkin tuntuvat suoritukselta; pyykit, tiskit, imurointi, kauppakassien kantaminen tänne ylimpään kerrokseen. Ja tätä jatkunee vielä hyvän aikaa?

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prkl sataisi edes välillä! Tykkään kyllä lämpöisestä kelistä, mutta tällainen järjetön helleputki ilman pisaraakaan vettä on ihan järkyttävää.

Tämä. On todella outoa että näiden "polttimo" kesien aikaan jotka alkoivat pari vuotta sitten, sade on lakannut täysin. Miten voi olla mahdollista että joka vuosi sade lakkaa aina poltto-aallon ajaksi. Vieläpä maassa jossa AINA sataa..ei kuulosta ihan luonnolliselta. Ei kai porukka tosissaan luule että ilmastonmuutoskaan muuttaa pohjoisimman vetisen paikan aavikoksi ihan naturellisti vain muutamassa vuodessa..

Niinpä. Samalla tuntuu että kaikenlaisia vieraslajeja on koko ajan enemmän. Hanhia, jättietanoita, kaneja, haittakasveja, punkkeja jne

Vierailija
122/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa muistella miten monta aurallista migreeniä olen saanut kuukauden sisään. Kun tuo helkkarin tulipallo vaan helottaa ja helottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aidosti ihmettelen näitä aloituksia.

Täällä näyttää lämpömittari varjossa 29, sisälämpötila 27 (ei viilennystä, tiili rivari), auringossa enemmän. Mutta en oikeasti tunne mitään kuumuutta.

Olen myöskin kolmikymppinen, ihan ok kuntoinen, hieman ylipainoinen, aktiivinen (kävely- ja pyörälenkkejä, patikointia)… En hikoile tällä hetkellä yhtään sen enempää kuin talvellakaan. Pukeudun tällä hetkellä mekkoihin tai sortseihin ja t-paitaan. Sisällä pidän pitkähihaista. Joinain päivinä ihan farkutkin jalassa eikä tule kuuma ellen suorassa auringonpaisteessa niillä mustilla farkuilla makaa.

Ensimmäiset hellepäivät kesäkuun alussa olivat kuumia, mutta ihanalla tavalla. Nyt en tunne enää kuumuutta vaan on juuri sopiva. Olenko oikeasti ainut?

Et ole ainut, sinä olet normaali. Nämä Suomen "helteestä" valittavat ovat jollain tavalla sairaita, joko fyysisesti esim. sydänsairaita tai henkisesti niin että kuvittelevat, että lämpö on jotenkin vaarallista.

Erityisen huvittavaa on, että suurin osa noista valittajista kuitenkin käy saunassa :)

Oletko jotenkin yksinkertainen? Kukaan ei sauno tunti-tai päiväkausia putkeen. Saunasta voi aina poistua vilvoittelemaan tai laittaa koko saunan pois päältä.

Vierailija
124/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ruikutusta kun viimeinkin kunnon kesiä Suomessakin! Tätä ja kuumempaakin ilmastoa on tähän asti haettu pari kertaa vuodessa eteläisestä Euroopasta tai Aasiasta. Mikä helpotus kun täälläkin saa nauttia, nyt kun koronan takia ei pysty matkustamaan!

No kun me kaikki emme matkustele, emmekä varsinkaan kuumuuden perässä. Nekin jotka matkustavat kuumiin maihin niin moniko heistä yöpyvät ilmastoimattomissa hotelleissa? On ihan eri asia käydä lomalla jossain aurinkorannoilla vähän pluttaamassa vedessä ja nukkumassa viileässä, kuin tehdä töitä ja nukkua kuumuudessa. Minä olen nauttinut Suomen kesistä juurikin niiden viileyden takia. Muut ovat valittaneet kun on kylmä kesä, itse olen nauttinut joka hetkestä. Eikä todellakaan ole tullut mieleenkään lähteä ulkomaille paahdetta etsimään.

Joo, tää on kyllä vähän eri asia kuin etelän loma. Ite en oo käynyt kuin kerran etelässä, en nauti kuumuudesta enkä paahteesta. Oon viileän ilmaston ystävä enkä valita koskaan kylmyydestä.

Vierailija
125/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää lämpömittari varjossa 29, sisälämpötila 27 (ei viilennystä, tiili rivari), auringossa enemmän. Mutta en oikeasti tunne mitään kuumuutta.

Olen myöskin kolmikymppinen, ihan ok kuntoinen, hieman ylipainoinen, aktiivinen (kävely- ja pyörälenkkejä, patikointia)… En hikoile tällä hetkellä yhtään sen enempää kuin talvellakaan. Pukeudun tällä hetkellä mekkoihin tai sortseihin ja t-paitaan. Sisällä pidän pitkähihaista. Joinain päivinä ihan farkutkin jalassa eikä tule kuuma ellen suorassa auringonpaisteessa niillä mustilla farkuilla makaa.

Ensimmäiset hellepäivät kesäkuun alussa olivat kuumia, mutta ihanalla tavalla. Nyt en tunne enää kuumuutta vaan on juuri sopiva. Olenko oikeasti ainut?

Et ole ainut, sinä olet normaali. Nämä Suomen "helteestä" valittavat ovat jollain tavalla sairaita, joko fyysisesti esim. sydänsairaita tai henkisesti niin että kuvittelevat, että lämpö on jotenkin vaarallista.

Erityisen huvittavaa on, että suurin osa noista valittajista kuitenkin käy saunassa :)

säätrollaus on kivaa eikö?;) ei riittänyt iltapashkan helle kommentointi vaan pitää ruikkia tännekkin;) 

Suurin osa täällä on normaaleja suomalaisia joten teidän säälittävät hyökkäykset eivät onnistu..

Pistää miettimään että ovatkohan nämä "hellehullut" maksettuja trolleja? Sopisi hyvin kuvaan, yritetään saada yleinen mielipide näyttämään siltä että on täysin normaalia ja toivottavaa että pohjoisen suomen ilmasto muuttuu semi-saudeiksi parissa vuodessa. 

Vierailija
126/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä sitten kesäloman alkamisen kunniaksi kaikille virkaveljille!

T: Konnari jo 36 vuotta

Vierailija
127/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisessa on kans ollut poikkeuksellisen kuumaa. Lisäksi aurinko paistaa läpi vuorokauden.

Vierailija
128/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, ap, samoin. Voimaton ja väsynyt olo ja päätä meinaa särkeä kokoajan, vaikka ruuasta ja nesteestä pitänyt huolta. Ei vaan keho jaksa tätä jatkuvaa lämpöä. 

Vierailija
129/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko milloinka karttapalloa vilkaissut, kuinka pohjoisessa tässä asutaan? Suomen pohjoisosa on arktista aluetta. Ja sinä olet yllättynyt, että täällä on väkeä, joka ei tahdo kestää helteitä? Okei.

Vierailija
130/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa lämpö mut tää kuivuus alkais riittää.

Ja kyllähän se raikastais ilmaa, kun tulis sade

Nyt vaan alkaa tuntua, ettei tästä sais enää nauttia kun heti joku alkaa valittaa kuumuudesta ja miten mummot kärsii jne. Joo ymmärrärän et kärsii mut miks mun pitäis kärsiä?

Ja mitä se on keltään pois jos joku tykkää kun on kuuma? Sitä en ymmärrä.

Vierailija
131/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyörällä en edes yritä käyttää ajoasua. Lämpöhalvaus ei paranna tarkkaavaisuutta.

Mietin että miten jotkut pystyy käyttämään goretexejä 30 asteen helteessä. Sama kuin vetäisit talvitakin ja toppahousut päälle. Tekis mieli telttailla taas, mutta teltassa ei ole helteellä mukavaa, liian kuuma.

Vierailija
132/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonkin miettiny miten kestää näin kauan palautua juhannusriennoista. No turkasen helle vie kaikki energiat!

Yöllä ei meinaa saada unta kun on niin kuuma. Sitten kun nukahtaa, ei meinaa jaksaa herätä. Mitään fyysistä ei jaksa tehä. Uimassa on tullut käytyä muutaman kerran iltamyöhällä.

Olisikin ilmastointi kämpässä niin tämä olis mukavaa!

Mukavaa? Miettiikö kaikki tosiaan vain omaa napaansa tässä ja nyt? 

Jokainen ilmastointi jonka hankitte vain pahentaa ongelmaa kaikille, myös itsellenne ajan oloon. Ennen pitkää alkaa näkyä ruokalaskussa ja jääkaapissakin ilmastonmuutos, ja te mietitte asiaa tällä tasolla? Että ei sen väliä kun minä pikkuisen otan ja kiihdytän asiaa omalta osaltani? 

Täällä nauretaan kehotuksia avata jääkaapin ovi jotta kämppä viilenee, mutta isossa kuvassa tässä on ihan samasta toiminnasta kysymys, kun jonotetaan ilmastointilaitteita. Meillä ei varaa siihen, että innoissamme mukaudumme siihen, että Suomen kaltaisessa maassa päätetään että viilennys nyt vaan on pop ja muu ei kiinnosta. 

Sinä et ymmärrä, että esim. meillä vakavasti sairailla elimistö ei kestä näitä helteitä ilman ilmastointia tmv. viilennyslaitetta. Mitä meidän pitäisi tehdä? K u_ o _l l a pois?

Vierailija
133/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella kyllästynyt tähän valittamiseen.

On sullakin ongelmat. Älä sitten lue näitä ketjuja.

Vierailija
134/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä valituksen määrää jos koko kesän olisi satanut 😂

Jo toukokuussa oli ekat valitukset palstalla kylmästä säästä. Nyt tarkenee!

Millä logiikalla helteestä kärsivät valittaisivat liian kylmästä säästä? Ei millään. Nuo valittajat on olleet näitä helteen rakastajia.

Vierailija
135/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kesä? Kunnon kesään riittäisi varmaan se normaali 22 astetta?

Mikä normaali 22 astetta? Helteet kuuluvat kesään.

Eivät tällauset helteet.

Vierailija
136/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa yksinkertainen ja ilkeä, empatiakyvyttön typerys. Liika lämpö on todellakin vaarallista. Sinun mielipide ei muuta tätä faktaa. Suomessa helleraja on 25 astetta ja kesäkuussa on ollut ennätysmäärä hellepäiviä, joten sinun väärällä mielipiteellä ei ole taaskaan väliä. Olet niin yksinkertainen, ettet edes tajua, ettei moni suomalainen käy saunassa. Hyvä esimerkki tämä aivopieruviestisi siitä, miten helle ylikuormittaa aivoja.

Vierailija
137/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prkl sataisi edes välillä! Tykkään kyllä lämpöisestä kelistä, mutta tällainen järjetön helleputki ilman pisaraakaan vettä on ihan järkyttävää.

Tämä. On todella outoa että näiden "polttimo" kesien aikaan jotka alkoivat pari vuotta sitten, sade on lakannut täysin. Miten voi olla mahdollista että joka vuosi sade lakkaa aina poltto-aallon ajaksi. Vieläpä maassa jossa AINA sataa..ei kuulosta ihan luonnolliselta. Ei kai porukka tosissaan luule että ilmastonmuutoskaan muuttaa pohjoisimman vetisen paikan aavikoksi ihan naturellisti vain muutamassa vuodessa..

Niinpä. Samalla tuntuu että kaikenlaisia vieraslajeja on koko ajan enemmän. Hanhia, jättietanoita, kaneja, haittakasveja, punkkeja jne

Onko kanikin vieraslaji?

Vierailija
138/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pienestä kii, sisälämpönä 27 menee vielä ihän hyvin, mutta 29 on jo kärsimystä.

Vierailija
139/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei haittaa lämpö mut tää kuivuus alkais riittää.

Ja kyllähän se raikastais ilmaa, kun tulis sade

Nyt vaan alkaa tuntua, ettei tästä sais enää nauttia kun heti joku alkaa valittaa kuumuudesta ja miten mummot kärsii jne. Joo ymmärrärän et kärsii mut miks mun pitäis kärsiä?

Ja mitä se on keltään pois jos joku tykkää kun on kuuma? Sitä en ymmärrä.

Hei itsekäs ja typerä ääliö. Tästä säästä ei kärsi ainoastaan mummot. Juu, et ymmärrä yhtään mitään.

Vierailija
140/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkua tähänkin tietysti... -.- kirjoitti:

Eläinparat ja luontoparka :(

Muistakaa kaikki joilla oma piha, laittaa sinne juoma ja vaikka kylpypaikkoja eläimille.

Täällä kerrostalossa ei oikein voi. Tai voishan tonne takapihalle salakuljettaa puun juurelle vesikipan, mutta se pitäs käydä vaihtamassa joka pv ja minulle noi rappuset on nyt liikaa.

Tottakai voi, miksei voisi?? Ite vein kipan talon nurkalle viime kuussa, veden vaihdan aamuisin töihin mennessä ja sieltä kotiin tullessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan