Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä kuumuus on ihan liikaa

Vierailija
06.07.2021 |

Olen nuori, vajaa kolmikymppinen. Se on tiedossa, että raudanpuutteesta kärsin. On koko ajan tukala olo, ei pysty kunnolla nukkumaan, ruoka ei maistu. On hankala hengittää, tuntuu että ilma vain seisoo. Hengästyttää, sydän hakkaa, on voimaton olo, ärsyttää ja huimaa. Normaalit arkiaskareetkin tuntuvat suoritukselta; pyykit, tiskit, imurointi, kauppakassien kantaminen tänne ylimpään kerrokseen. Ja tätä jatkunee vielä hyvän aikaa?

Kommentit (191)

Vierailija
101/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ruikutusta kun viimeinkin kunnon kesiä Suomessakin! Tätä ja kuumempaakin ilmastoa on tähän asti haettu pari kertaa vuodessa eteläisestä Euroopasta tai Aasiasta. Mikä helpotus kun täälläkin saa nauttia, nyt kun koronan takia ei pysty matkustamaan!

Kuka on hakenut? 05% aivokuolleista Helsinkiläisistä, jotka ovat jämähtäneet 70-80-luvuille nauttii tästä. Eihän täällä edes ole meri-ilmastoa joka paikassa ja tuule kunnolla. Minä otan mieluummin -30 kuin tätä helvettiä.

Vierailija
102/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suht nuori ja olen jo pitkään inhonnut syksyn vesisateita, talven pimeyttä ja pakkasta. Nyt inhoan siihen päälle tällaisia kesiä. Urheilen kyllä melkein säässä kuin säässä silti.

Jotkut näemmä luulee, että kylmiä kausia inhoavat rakastaisivat lämpimiä. Juu ei, ei tällaista. Eikä joku tuuletus kotona auta vielä kauheasti kun elämää on myös kodin ulkopuolella.

Olen joskus jopa juossut +29 asteessa lenkin muttei se ollut Suomessa. Eipä miehenikään joka on lämpimästä maasta kotoisin pidä tästä tämänhetkisestä helteestä. Kotimaassaan yöt ovat päiviä paljon viileämpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihan terveellistä olisi olla viilennys porraskäytävässä. En tiedä miksi meillä ei enää viilennetä. Ennen oli ihanan viileä. Nykyisin tunkkasen kuuma.

Meillä on viileä rappu ja todella kuumat asunnot. Helsingin ydinkeskusta. Korkeiden huoneiden suurista ikkunoista paahtaa armotta, ei verhot lämmön suhteen auta vaikka hämärtävätkin.

Siksi nukunkin eteisen lattialla patjalla postiluukun edessä. Sieltä puskee viileää mukavasti.

Toivottavasti kukaan ei tunge mitään mainoksia yöaikaan, tulisivat suoraan nenänpäähän.

Meillä on kuumat asunnot ja vielä kuumempi rappukäytävä. Eikä voi mitään tuuletusikkunoita rappikseen avata, kun joku aina sulkee ne. Olen yrittänyt iltaisin niitä avata jotta tulisi viileää yöilmaa sisälle, tarkoitus olisi sulkea ne aamulla kun lähden töihin. Ei kelpaa, aina joku asukas sulkee ne. Rappukäytävä on kuin sauna. Ja ilmankos asunnotkin. Talvella on asia toisin päin. Asukkaat sulkevat pattereita jolloin rappukäytävä on kuin jääkaappi. Nämä asiat pitäisi mennä jotenkin automaatiolla, ettei asukkaat pääse itse säätämään kun ei kaikilla oikein lanttu leikkaa.

Vierailija
104/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni läski kärsii kuumuudesta

Vierailija
105/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on vielä luvassa ainakin 3 viikkoa.

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki?forecast=long

😰

Vierailija
106/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni läski kärsii kuumuudesta

Varmasti. Mutta moni ei. Ja moni hoikka kärsii, moni ei.

Vierailija
107/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parissa viikossa elimistö tottuu kuumuuteen. Kannattaa hankkia edes se tuuletin, yllättävän paljon apua kun propeli puhaltaa ilmaa ja on kaiken lisäksi edullinen versio verrattuna viilennyslaitteisiin. Yksi keino sietää kuumuutta on pistää kylmiä pyyhkeitä niskaan ja pään päälle, vähän niin kuin koirille. Helpottaa hetkeksi. Ja lämpimät suihkut auttavat.

Suomalainen elimistö ei totu kuumuuteen, se on geeneissä. Olemme pohjolan kansaa. 

Taas "muu" suomalaiset jakamassa ohjeita. 

Vierailija
108/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prkl sataisi edes välillä! Tykkään kyllä lämpöisestä kelistä, mutta tällainen järjetön helleputki ilman pisaraakaan vettä on ihan järkyttävää.

Tämä. On todella outoa että näiden "polttimo" kesien aikaan jotka alkoivat pari vuotta sitten, sade on lakannut täysin. Miten voi olla mahdollista että joka vuosi sade lakkaa aina poltto-aallon ajaksi. Vieläpä maassa jossa AINA sataa..ei kuulosta ihan luonnolliselta. Ei kai porukka tosissaan luule että ilmastonmuutoskaan muuttaa pohjoisimman vetisen paikan aavikoksi ihan naturellisti vain muutamassa vuodessa..

Vierailija
109/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihanteellinen olisi 25 astetta, mutta en valita nytkään. Kaikkeen tottuu. Mieluummin tämä kuin 15 astetta. Tosin olen nyt lomalla, joten ei haittaa jos olen väsynyt. Nukun tottakai huonommin kuin viileässä.

Vierailija
110/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun on kunnon kesä, niin pitääkin.

säätrollit jaksaa vain..ihanaa katsoa kun luonto palaa ympärillä ja ihmiset ja eläimet kärsivät. Niin, silloinhan vasta on KUNNON kesä kun nurmikko ja puut ovat keltaisena jo kesäkuussa lol. 

En ymmärrä säätrollien touhua, luulevatko he todellakin että voivat vaikuttaa kenenkään mielipiteeseen tappohelteistä? 

Vierailija
111/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihanteellinen olisi 25 astetta, mutta en valita nytkään. Kaikkeen tottuu. Mieluummin tämä kuin 15 astetta. Tosin olen nyt lomalla, joten ei haittaa jos olen väsynyt. Nukun tottakai huonommin kuin viileässä.

Toinen säätrolli, "kaikkeen tottuu" "mieluummin tätä kuin 15 astetta"  Kukaan ei kärsi lämpimässä +15 asteessa kun taas tämä tuhoaa kaikenlaista elämää ja tappaa luonnon. trollol

Vierailija
112/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkua tähänkin tietysti... -.- kirjoitti:

Eläinparat ja luontoparka :(

:D ei tällainen lämpötila vaikuta mitenkään eläimiin. Ainoastaan heikkopeikko ihmiseen.

Kyllä vaikuttaa. Typerys.

Vierailija
113/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paras kesä miesmuistiin jatkuu vaan!

Tämä on ihanaa! Koko päivä oltu ulkona, välillä uitu ja ilmastointi pitää talon viileänä joten rauhallinen yöuni on taattu.

Keväällä hankkimani uusi avoauto ei harmita yhtään...

Vierailija
114/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suht nuori ja olen jo pitkään inhonnut syksyn vesisateita, talven pimeyttä ja pakkasta. Nyt inhoan siihen päälle tällaisia kesiä. Urheilen kyllä melkein säässä kuin säässä silti.

Jotkut näemmä luulee, että kylmiä kausia inhoavat rakastaisivat lämpimiä. Juu ei, ei tällaista. Eikä joku tuuletus kotona auta vielä kauheasti kun elämää on myös kodin ulkopuolella.

Olen joskus jopa juossut +29 asteessa lenkin muttei se ollut Suomessa. Eipä miehenikään joka on lämpimästä maasta kotoisin pidä tästä tämänhetkisestä helteestä. Kotimaassaan yöt ovat päiviä paljon viileämpiä.

Toi on totta. Etelän maista olevat sanoo, että Suomen helteet on tukalampia. Ilma on kosteampi ja aurinko porottaa koko ajan, illalla ei viilene.

Vierailija
115/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtööpähän paremmin aamusella diisseli käyntiin!

https://inteng-storage.s3.amazonaws.com/images/FEBRUARY/sizes/starting_…

Vierailija
116/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen säätrolli, "kaikkeen tottuu" "mieluummin tätä kuin 15 astetta"  Kukaan ei kärsi lämpimässä +15 asteessa kun taas tämä tuhoaa kaikenlaista elämää ja tappaa luonnon. trollol

Mä en pidä +15 asteesta yhtään. Silloin vaikea pukeutua kun on helposti liikaa tai liian vähän. Ja jos tuulee on tosi kylmä.

Mulle mieluiten +20 astetta mutta ei enempää kuin +26.

Vierailija
117/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksa kaljaakaa juoda eikä panna

Sama homma. Normaalisti kirmaisin kaljakaupassa lomalla, mutta nyt tuntuu kuin olisi jatkuva pikkukrapula päällä. Ei jaksa syödä mitään kunnollista, pelkkää napostelua ja huimaa. Eipä pahemmin tule harrastettuakaan mitään, kun kaikki sisäharrastukset lämmittää kämppää/ruumista.

Vierailija
118/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on totta. Etelän maista olevat sanoo, että Suomen helteet on tukalampia. Ilma on kosteampi ja aurinko porottaa koko ajan, illalla ei viilene.

Jep, suomeenhan tuli turisteja kuumista maista nauttimaan "lauhkeasta kesästä" kuumienkaan maiden asukkaat eivät nauti kuumuudesta. Mutta viime vuosina vähentynyt(koronasta huolimatta) on kuulema tuskaisempaa suomen pätsihelvetissä kun omassa maassa jossa yöt ovat pimeitä ja viileitä eikä aurinko paahda jo klo 5. 

Vierailija
119/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kovien pakkasjaksojen aikana näin monta avausta kuin nyt hellejaksosta? Itsellänikin helle on raskaampaa kuin vaikka kovakin pakkanen. Sitä pääsee sisälle pakoon ja voi takana edessä lämmitellä. Nyt on onneksi kunnon viilennys talossa ja pääsee helteeltäkin suojaan, mutta melko väsynyt olen siitä huolimatta.

Vierailija
120/191 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aidosti ihmettelen näitä aloituksia.

Täällä näyttää lämpömittari varjossa 29, sisälämpötila 27 (ei viilennystä, tiili rivari), auringossa enemmän. Mutta en oikeasti tunne mitään kuumuutta.

Olen myöskin kolmikymppinen, ihan ok kuntoinen, hieman ylipainoinen, aktiivinen (kävely- ja pyörälenkkejä, patikointia)… En hikoile tällä hetkellä yhtään sen enempää kuin talvellakaan. Pukeudun tällä hetkellä mekkoihin tai sortseihin ja t-paitaan. Sisällä pidän pitkähihaista. Joinain päivinä ihan farkutkin jalassa eikä tule kuuma ellen suorassa auringonpaisteessa niillä mustilla farkuilla makaa.

Ensimmäiset hellepäivät kesäkuun alussa olivat kuumia, mutta ihanalla tavalla. Nyt en tunne enää kuumuutta vaan on juuri sopiva. Olenko oikeasti ainut?

Et ole ainut, sinä olet normaali. Nämä Suomen "helteestä" valittavat ovat jollain tavalla sairaita, joko fyysisesti esim. sydänsairaita tai henkisesti niin että kuvittelevat, että lämpö on jotenkin vaarallista.

Erityisen huvittavaa on, että suurin osa noista valittajista kuitenkin käy saunassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän