Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Vaikka kuulostaisi kuinka kliseiseltä, niin parhaat pizzat oon syöny Roomassa.
Suomessa parhaat pizzat yhdessä Vanhan Porvoon ravintolassa.
1. Kotona
2. Äitin luona
3. Tädin luona
Kaikki itse tehtyjä <3
Vierailija kirjoitti:
Capperisssa.
Asuin Capperin vieressä monta vuotta siitä asti kun se aloitti. Nyt tänä vuonna muutin pois. Söin siellä kolme kertaa, ja aina pizza oli pettymys. Keskellä melko mauton öljyjuustomössö, pohja ohut kengänpohja. Siis kyllähän sitä söi mutta ei se mitään herkkua ollut.
Madeiralla missälie ravintolassa. Suomessa Rossossa.
Paras pizza oli joskus 90-luvulla Hyvinkäällä. Ostettiin kaverille mopo jostain Mäntsälän perukoilta ja Hyvinkäällä oli sellaisen bulevardin tai jonkinlaisen puistokadun päässä joku Pizzeria Amiga (?). Kuitenkin lähelle sen tietokoneen nimi. Sen lisäksi että mahtui peräkärryn kanssa ihan oven eteen parkkiin kadun varteen, oli hyvät pizzat. Isoja, hyvä kun lautaselle mahtuivat ja paljon oli tavaraa eikä olleet suolaisia. Tämä siis aikana jolloin oli videovuokraamoita, niillä oli videokasetteja nurkassa. Olen myöhemmin käynyt Hyvinkäällä, mutta en ole paikkaa löytänyt.
Suomessa paras Classic pizzassa. Huonoin Kotipizzassa.
Toiseksi paras löytyy Ivalosta, Hannan pizza.
Parhaimmat pizzat
Malta - en muista nimeä
Tokio - Rautatieasemalla (nimi ei muistu)
München - Neufah bei freising asemalta alle 1km
Osaka - Domino Pizza
Vehmersalmella. Kylällä oli Mintun Grilli josta sai tajunnan räjäyttäviä pizzoja. Ohut, erittäin rapea pohja,runsaasti laadukkaita täytteitä ja hinta kohtuullinen. Minttu lähti jonkun rekkamiehen matkaan. Olen nainen ja syönyt todella monta pizzaa ympäri Suomen..Mikään oikea pizzeria ei ole yltänyt Mintun pizzan makuun.
Uskokaa tai älkää mutta Suomen Porissa!
Kyllähän Italiassa, Napolissa ja Roomassa olen parhaat pizzani syönyt.
Hollola soramäen pizzeria on ylivertainen pizzeria ja en eläissäni ole syönyt vastaavaa. Hollolan ylpeys
Serbian Belgradissa. Toinen hyvä paikka oli Vaasassa pizzeria Illyrians.
Gardajärvellä Italiassa. Sinne haluan myös muuttaa. Vino tinto sekä pizza. Ja ne maisemat :)
Suomessa pizzerioiden taso on erittäin hyvä verrattuna keski eurooppaan jossa saa joka maassa maksaa itsensä kipeäksi pizzasta joka maistuu pakkasesta repäistyltä pakaste einekseltä.
Aikanaan Adrianon pizzeria Lappeenrannassa. Toi tämän ruokalajin Suomeen ensimmäisenä.
Aiemmin Jakomäessä Helsingissä oli pizzeria Rose. Ei ole ollut enää vuosiin. Jostain syystä sen pizzat olivat ylivertaisia. Vieläkin kaipaillaan niitä.
Ulkomailla en ole törmännyt hyvään pizzaan lainkaan, paitsi esimerkiksi asemilla sijaitsevat pikapizzakojut, mistä myydään pahvipalalla slaisseja. Nämä ovat yleensä meheviä ja nälkä lähtee yhdellä viipaleella, iso nälkä kahdella. Tuoretta ja erinomaisen hyvää.
Hassu ajatus että jossain kokonaisessa valtiossa olis pääsääntöisesti huonoimmat pizzat.
Mallorcasta ei muistikuvaa, siis pizzasta siellä, mutta Saksassa eri paikoissa on kyllä hyvää saanut monesti.