Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Napolissa. Lapsena. Ysärin alussa. Makumuisto.
Kotipizzan bologniese erittäisn runsailla valkosipuleilla. saattaa kannattaa ottaa mukaan omat sipulit ja murskaaja että varmasti saa sen koko valkosipulin tai kaksikin murskattua pizzalle. Sitten kuplii vatsassa sillai ihanasti. Pieru toimii ja vatsa voi hyvin.
Mare Chiaro Kalliossa kun Olli oli vielä omistajana. On lopettanut vuosia sitten.
Kotona. Omatekemä rapeapohjainen pizza omilla herkkutäytteillä. Ja täytteissä ei nuukailla.
Vierailija kirjoitti:
Calzone pizza joka käännetty ja sisällä ihanaa kinkkua ja juustoa.
En enää varmasti muista missä syönyt, ehkä tampere tai tukholma paikkana.
Olen lopun ikääni etsinyt yhtä hyvää löytämättä, monikaan pizzeria ei edes tee niitä, saatikka hyviä.
Itse tekemälläkään ei saaTukholmassa asuessani tilasin aina Galzonea, ah sitä venyvää juustoa, oli kyllä lempparia. Maistuvimman pizzan tai taisi olla jotain palapizzaa söin New Yorkissa, jokin pikaruokapaikka. Mauttomimmat syöty Italiassa, valitettavasti.
Pieni paikallinen pizzeria Roomassa. Never forget.
Helsingissä. Elämä i eka pitsa. Makumaailma oli ihan uusi. Orrganot yms ei kuulunut suomalaiseen ruuanlaittoon vieläkin muistan sen. Taisi olla joku mereneliöpitsa. Nekin oli ihan uusia juttuja minulle.
Kuatro Stakiooni. kirjoitti:
Raumalla palttiarallaa 40v takaperin. En muista pizzerian nimeä enkä tämän pizzerian omistajankaan. Oli ulkomaalainen.Liekkö italialainen. Mutta tilasin quattrostagionen,enkä sen jälkeen ole sanaanut kuin pizzan nimellä mainostettuja räpellyksiä. Muistan vieläkin ne makuelämykset!
Minulla toiseksi paras Raumalla 80-luvulla. Olisiko ollut sama paikka?
Paras oli Saksan Bambergissa parikymmentä vuotta sitten.
Legendaarisessa Pizza Adrianossa Lappeenrannassa joskus 80-luvun loppupuolella. Vieläkin on ikävä Antin pizzoja.
Ischian saarella, Sant Angelon kylässä.
Merimaskun Salakapakassa. Nam, nam........ Plus ihana merimaisema ja ilta-aurinko.
Olen syönyt parasta pitsaa Prahassa, italialaisessa ravintolassa. Pitsa oli täydellinen.
Se oli Berliinissä italialaisessa ravintolassa!
Siis Il cabbiano sellossa.