Missä olet syönyt elämäsi parasta pizzaa?
Kommentit (1357)
Torinossa. Oltiin reilaamassa parikymppisinä ja muutaman viikon matkustelun jälkeen päädyttiin vikana Torinoon. Siellä päivän kävelyn jälkeen otettiin pizzapalat jostain pienestä pizzeriasta ja luoja se oli hyvää. En muista enää päällisiä tai pohjan paksuutta, mutta se onnen tunne sitä palaa syödessä on jäänyt mieleen :D
Heinrich Heine Allee. Lupon minipizzat pystypizzeriasta. Schmeckt super! Mit ein Alt bitte! Prost!
Vierailija kirjoitti:
Tampereella Napolissa. Oli sen arvoista jonottaa melkein kolme varttia
On niin yliarvostettu paikka. Oon käynyt syömässä siellä kolme kertaa ja neljättä kertaa ei enää tule. Pitsojen päällä lillunut sellainen keltainen rasvakerros. Ja tulin joka kerta niin kipeäksi, että en ehtinyt kotiin asti, vaan jo lähes heti syömisen jälkeen kiireellä vessaan siellä pitseriassa.
80-luvun nuori kirjoitti:
80-luvulla Hyvä Ystävä ravintolassa, stadissa Makkaratalossa.
Omenapuussa oli paras kinkkupitsa, jonka olen koskaan syönyt. Sen jälkeen paras on ollut Lontoossa 30 vuotta myöhemmin - kasvispitsa.
Pizzeria La mamma aikoinaan Tampereen Koskikeskuksessa.
Kerran myös Kyyjärven Paletissa siinä lounasravintolassa söin ihan täydellisen pizzan. Sopivan mehevä. Ei liian suolainen eikä rasvainen mutta ei myöskään mauton eikä kuiva.
Ilmeisesti mulla ei oo tarpeeksi sivistynyt makuaisti, kun parhaan pizzan syönyt Kotipizzassa. Paikallisessa pizzaravintolassa, jossa tehdään italialaisella opilla ja uunilla tehtyjä pitsoja, on kyllä hyvät ja kevyet pitsat = jaksaa syödä koko pitsan kerralla, mutta jostain syystä se Kotipizzan lätty lempitäytteillä on aina tyydyttävämpi.
Italiassa, eräässä pienessä merenrantakylässä.
Omalla pihalla, pizzauunissa tehtyä napolilaista.
Vierailija kirjoitti:
80-luvun nuori kirjoitti:
80-luvulla Hyvä Ystävä ravintolassa, stadissa Makkaratalossa.
Omenapuussa oli paras kinkkupitsa, jonka olen koskaan syönyt. Sen jälkeen paras on ollut Lontoossa 30 vuotta myöhemmin - kasvispitsa.
Ai niin ja opiskeluaikoina käytiin aina Malmin asemalla olevassa pitseriassa syömässä jauhelihapitsat. Muulla ei ole ikinä ollut niin herkullisia jauhelihapitsoja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mulla ei oo tarpeeksi sivistynyt makuaisti, kun parhaan pizzan syönyt Kotipizzassa. Paikallisessa pizzaravintolassa, jossa tehdään italialaisella opilla ja uunilla tehtyjä pitsoja, on kyllä hyvät ja kevyet pitsat = jaksaa syödä koko pitsan kerralla, mutta jostain syystä se Kotipizzan lätty lempitäytteillä on aina tyydyttävämpi.
Mä tykkään kanssa Kotipitsan pitsoista, vaikka ne ei kolmen kärjessä olekaan.
Raumalla palttiarallaa 40v takaperin. En muista pizzerian nimeä enkä tämän pizzerian omistajankaan. Oli ulkomaalainen.Liekkö italialainen. Mutta tilasin quattrostagionen,enkä sen jälkeen ole sanaanut kuin pizzan nimellä mainostettuja räpellyksiä. Muistan vieläkin ne makuelämykset!
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu sille kommenteista päätellen että italian pizzoista valittajilla ei ole makuaistia ja että pizza pitää "pursuta" täytteitä kuten pahaiset kotimaan kebabmättökrapulapizzeriat. Eivät ymmärrä hyvän päälle. Mutta ei yllätä, suomalaisethan onkin niin tunnettuja ruokakulttuuristaan;) eineksiä ja pskaa vedetään ja hyvillä mielin haetaan kotipizzaa, sitten joku aito hyvä italialaisen pizza onkin huonoa:D
Musta myös tuntuu, että suomalaisille onnistunut pitsa on sellainen joka tursuaa täytteistä. Ei ymmärretä yksinkertaisen makuelämyksen päälle. Moni nostaa nämä krapulamättöpaikat parhaimmiksi ravintoloiksi.
Valitettavasti meiltä puuttuu elämyksellinen ja sivistynyt ruokakulttuuri. Suomalainen yleensä haluaa syödä itsensä halvalla ähkyyn.
Kotona itse tehtyä. Ravintoloiden pizzat jää syömättä, ne ovat järkyttävän pahoja.
Mikkelissä oli erinomainen pitsapaikka, mutta en muista sen nimeä enää.
Järvenperän ravintola Espoossa