Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuhosi mun kaikki taimet

Vierailija
06.07.2021 |

Me ollaan kaksikymmentä vuotta sitten tehty työnjako sekä kodin että pihan hoitamisen suhteen. Ja se on toiminut. Mä saan harrastaa puutarhassa taimien kasvatusta, ja hoidan ne myös itse. Nyt tänään tuo hel*etin mies meni ja sohotti paineella kaikki mun taimet "auttaakseen". Paineella sohotti kaikki pölyttyneet kukat irti, kun piti kastella. Antoi vedet myös juurille, koska ei kasteluaukkoja löytänyt = älynnyt etsiä.
Näin kun tuota teki, ja käskin lopettamaan. Ei lopettanut vaan sohotti sillä vesisuihkulla kukkia päin.
MÄ NIIN VIHAAN TUOTA IHMISTÄ. Koko kevään esikasvatus, koko kesän kasvatus ja huolellinen hoito on mennyt hukkaan. Tuo stn tuhosi kaiken. Mä otan avioeron.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella sun fiilikset.  Monta työtuntia hukkaan yhden iD1o0tin takia.

Vierailija
22/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattele sä vaan omaa puutarhaasi.

t. ruiskumies

Mitä jos tunkisit sen ruiskusi vaikka omaan pyllyysi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku, alkoi oikein vituttaa ap:n puolesta. Heittäisin varmaan miehen pihalle.

Itse selvittelen juuri Vesivekin kanssa, kuinka korvaavat tuhoamansa istutukset. Mikä helvetti miehiä oikein vaivaa?

Vierailija
24/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika ne on vaan kasveja ja kasvavat ihan itsestään. Ens vuonna sitten uudestaan.

Ei. Ei ne ole vain kasveja, eivätkä ne kasva itsekseen. Ei kurkut, kesäkurpitsat, tomaatit, paprikat ja muut kasva ihan itsekseen. Ja voi kasvaa, mutta sadon saamiseen vaaditaan työtä. Ja se on mun ainoa ja rakas harrastus. Ja tuo tuhoaa ne. Joo. Ilkeä ihminen. ap

Sehän halusi vain auttaa. Eikö ajatus ole kuitenkin kaikkein tärkeintä?

Tämä on niiiin toksinen, haitallinen ja vihamielinen ajattelutapa! Vielä se viimeinen niitti siihen tuhoon.

"No mä vaan ajattelin!"

Päälle tulee vielä yleensä syyllistämistä siitä, että mä vaan ajattelin sun parastasi, ja nyt sä vaan raivoat mulle. Eli uhri kääntyy koko homman syylliseksi.

Vierailija
25/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään satoa olis ehtineet tuottaa jos nyt olivat taimia. Mulla oli taimia huhti-toukokuussa. Nyt on jo tomaateissa raakileet ja kaikki muut kukkii.

Porvoossa kasvatetaan taimia heinäkuussa.

Vierailija
26/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saat kyllä syyttää myös itseäsi. Toinen ei ole niitä pihahommia saanut tehdä/joutunut tekemään, niin ei voi tietää. Olisit opettanut. Teettekö mitään yhdessä?

Tsemppiä, keksi jotain muuta yhteistä tekemistä.

Vierailija
27/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään satoa olis ehtineet tuottaa jos nyt olivat taimia. Mulla oli taimia huhti-toukokuussa. Nyt on jo tomaateissa raakileet ja kaikki muut kukkii.

Porvoossa kasvatetaan taimia heinäkuussa.

Joo ja ruusumies ei kyllä kasveja ruiski paineella.

Vierailija
28/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saat kyllä syyttää myös itseäsi. Toinen ei ole niitä pihahommia saanut tehdä/joutunut tekemään, niin ei voi tietää. Olisit opettanut. Teettekö mitään yhdessä?

No kyllä on opetettu ja yhdessä opeteltu. En voi syyttää itseäni vaan häntä. Hän on hoitanut kaikki maassa kasvavat viimeiset 20 vuotta (sitä ennen 20 vuotta maatilan kasvit), minä hoitanut taimet, kasvihuoneen ja kukat. Ihan selkeä työnjako. KAKSIKYMMENTÄ VUOTTA tämä on toiminut, ja mieskin on ymmärtänyt tämän työnjaon. Että nyt ei kyllä voi uhriutua miehen puolesta, hän kyllä osaa, vaan nyt oli varmasti vain ilkeä. Tietää mikä työ noiden eteen on tehty.

ap

Vierailija
29/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on opetettu ja yhdessä opeteltu. En voi syyttää itseäni vaan häntä. Hän on hoitanut kaikki maassa kasvavat viimeiset 20 vuotta (sitä ennen 20 vuotta maatilan kasvit), minä hoitanut taimet, kasvihuoneen ja kukat. Ihan selkeä työnjako. KAKSIKYMMENTÄ VUOTTA tämä on toiminut, ja mieskin on ymmärtänyt tämän työnjaon. Että nyt ei kyllä voi uhriutua miehen puolesta, hän kyllä osaa, vaan nyt oli varmasti vain ilkeä. Tietää mikä työ noiden eteen on tehty.

ap

"Antoi vedet myös juurille, koska ei kasteluaukkoja löytänyt = älynnyt etsiä."

Ei kuitenkaan nyt ihan perillä ollut tehtävästä, jonka sinä olet hoitanut 20 vuotta.

Vierailija
30/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin tähän lähtee mukaan valopäät.

Ne haluu määritelmällisesti uskoa kaikkea pahaa "ukoista".

Vierailija
31/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki paska näköjään uppoaa palstamammoihin.

onko naiset oikeasti näin vammaisia? 

Vierailija
32/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko oikein kaksi tomaatintaimea vai miten suuri puutarhayritys aloittajalla olikaan? 

Vierailija
33/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan "taimet" tuottaa jo hedelmää, että taisi ne sun pölyttyneet taimet olla muutenkin ihan turhia.

Vierailija
34/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin tähän lähtee mukaan valopäät.

Mammat kostuu aina kun miestä haukutaan.

Ei haittaa vaikka on satua ja potaskaa.

Vierailija
35/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sika on kykenevä tuohon, todennäköisesti on myös kykenevä syömään lasten vanukkaat, ja niiden ohella pureskelemaan grillattuina jopa ne samat piisamit, jotka söivät Aake Kallialan laiturin.

Vierailija
36/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän hyvin tarkkaan, etten koske puolisoni viljelyspalstalla mihinkään ilman yksityiskohtaisia ohjeita. Ei tollokaan suihkuta letkulla taimia lakoon vahingossa, varsinkaan jos on nähnyt, miten ne on istutettu, koulittu ja siirretty pikkuhiljaa ulos. Varmaan lentäisin tästä liitosta, jos tuhoaisin puolisoni kuukausien tai vuosien työn.

Ap, anna miehellesi silti mahdollisuus selittää.

Eri.

Vierailija
37/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ukko on tuumaillut tapahtuneesta? Onko hänellä suunnitteilla retki puutarhaliikkeeseen korvaavia kukkia/taimia hakemaan?

No eihän tässä olisi ongelmaa, jos uusia saisi kaupasta. Ei noita kukkineita ja pölyttyneitä isoja taimia mistään kaupoista saa. "Ei ymmärtänyt että teki jotain väärin, hän vain halusi auttaa", ja oli sitä mieltä ettei aiheuttanut mitään vahinkoa. Ja paskat. Asiasta ollaan puhuttu 20 vuotta ja tarkoituksella tehty työnjako. Hän ei koske mun taimiin, mä en koske hänen ruusuihin tai muihin. Se on vain ilkeä. ap

Ahaa, miehellä on ruusuja, joten ei voi olla aivan tampio puutarha-asioissa. Nauroin aluksi aloitukselle, kun ajattelin että ukkoparka on yrittänyt auttaa, mutta tuhonnut "avullaan" kaikki taimet. Mutta onhan tuo aika ilkeää, jos on tahallaan tehnyt.

Vierailija
38/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juurillehan se vesi pitää antaa vai mihin sinä olet kastellut? Menikö kasvit poikki vai mitä kävi, ei oikein aloituksestasi selvinnyt ap.

Vierailija
39/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se sika on kykenevä tuohon, todennäköisesti on myös kykenevä syömään lasten vanukkaat, ja niiden ohella pureskelemaan grillattuina jopa ne samat piisamit, jotka söivät Aake Kallialan laiturin.

Häh?? Miten Aake Kalliala ja lauma piisameita sotkettiin tähän?

Vierailija
40/40 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoi kun keskustelitte asiasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän