Aviomies ei osaa tehdä mitää ruokaa
Ei mitään, korkeintaan lämmittää mikroaterian tai grillata lihaa, mutta ei grillissäkään saa aikaan kokonaisia aterioita, vaikka grilli on ihan huippu, siinä voi keittää perunat, tehdä nyyttejä, paistaa paprikoita, paistaa persikoita ym., pitäisikö hänen osata enemmän?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ompelethan sinä kaikki perheen vaatteet ja suutaroit kengät? Vai tosissasiko väität, että et osaa piirtä kaavoja ja ommella vaatteita, vaikka se on täysin normaalia jokapäiväistä toimintaa. Varmasti osaat myös leikata perheen hiukset, kunnostaa huonekalut ja korjata auton.
Vai sittenkin nykyisin voi ostaa niin vaatteet kuin ruuatkin, ei ole tarpeen ryhtyä kokkailemaan. Täytekakut tilataan lastenjuhliinkin tosiosaajilta, joten miksi tehdä itse, kun rahalla saa helpommalla. Ja jos vaadit miestä laittamaan ruokaa, niin ehkä hän voi vaatia sinua ompelemaan sohvaan uuden päällisen.
Voi je#sus taas näitä "av-mammojen" juttuja!
Vertaat ruuanlaittoa ja vaatteiden/sohvanpäällisten ompelemista?
Senkin taidon varmaan oppii jos kokeilee. Ei sekään mitään rakettitiedettä ole.
Mutta jos vaimo ompelee ne sohvanpäälliset niin on se vaativampi homma kun tehdä makaronilaatikko. Pitäiskö miehen sitten siitä hyvästä tehdä perheen huonekalut itse? Mutta sekin tietty vaativampaa kun päällisten ompelu niin se ompelija vois rakentaa talon...
Mutta jos on varaa ostaa omalla ruuanlaittovuorollaan kaikki valmiina niin mikäs siinä. En valittaisi. Mutta jos minun pitäisi tehdä aina ruuat jollekin joka ei viitsi opetella ruuan valmistusta niin ei kiitos.
20v bimbot korkeintaan lämmittää mikrossa.
Pidän ruuanlaitosta, ja parempi ettei puoliso siihen sekaannu.
Vierailija kirjoitti:
Osaako miehesi lukea ja tunteeko kirjaimet?
Jos vastaus on kyllä, niin se osaa tehdä ruokaa reseptistä.Annat sille ensin makaronipaketin takapuolen reseptit tehtäväksi.
Juuri näin. Mitenköhän me naiset sitten olemme oppineet tällaiset perustaidot? Ihan kaikkien ihmisten on pitänyt opetella alusta asti, eikä ole vaikeaa edes tuo reseptin avulla kokkaaminen. Omilla vanhemmilla oli sama juttu, isäni ei ikinä tehnyt ruokaa kun ei "osannut" ja jos jonkun valmisruuan lämmitti niin heti äiti kehui ja naureskeli kuinka kerrankin jotain sai aikaiseksi. Ei pahalla teille naisille jotka ovat tässä tilanteessa, mutta ehkä ei kannattaisi enää tehdä kaikkea valmiiksi itse niin loppuisi se miesten muka-avuttomuus. Miesten on vielä nykyäänkin liian helppoa heittäytyä lapseksi näissä asioissa jos tällainen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan jonkun sortin avuton mieslapsi ei osaa kokata.
eli kaksi avutonta päätynyt yhteen. itse olet sen miehesi mennyt vielä naimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaus on kyllä, niin se osaa tehdä ruokaa reseptistä.Annat sille ensin makaronipaketin takapuolen reseptit tehtäväksi.
Juuri näin. Mitenköhän me naiset sitten olemme oppineet tällaiset perustaidot? Ihan kaikkien ihmisten on pitänyt opetella alusta asti, eikä ole vaikeaa edes tuo reseptin avulla kokkaaminen. Omilla vanhemmilla oli sama juttu, isäni ei ikinä tehnyt ruokaa kun ei "osannut" ja jos jonkun valmisruuan lämmitti niin heti äiti kehui ja naureskeli kuinka kerrankin jotain sai aikaiseksi. Ei pahalla teille naisille jotka ovat tässä tilanteessa, mutta ehkä ei kannattaisi enää tehdä kaikkea valmiiksi itse niin loppuisi se miesten muka-avuttomuus. Miesten on vielä nykyäänkin liian helppoa heittäytyä lapseksi näissä asioissa jos tällainen jatkuu.
ja sitä miestähän ei voi ottaa sinne keittiöön mukaan?
saitko päivittäisen mievihaorkkusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XD ei kannata noin hysterisoitua heti vaikka itseen kuvaus osuukin :D Joo voi, mutta miksi se on naisen tehtävä opettaa sitä miestä? Miksi meidän pitää aina kaikki tehdä ja opettaa teille? Kumppani/vaimo ei ole mikään äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
XD ei kannata noin hysterisoitua heti vaikka itseen kuvaus osuukin :D Joo voi, mutta miksi se on naisen tehtävä opettaa sitä miestä? Miksi meidän pitää aina kaikki tehdä ja opettaa teille? Kumppani/vaimo ei ole mikään äiti.
mukaan ottaminen on opettamista helpoimman kautta, mutta ei se susta mitään äitiä tee, tai miehestä avutonta.
eikä nykynaiset osaa muutenkaan kuin lämmittää eineksiä
Jos hän osaa paistaa pannulla jauhelihaa ja kanaa, sekä keittää perunoita kattilassa, ollaan aika pitkällä. Eli kypsennys on hallussa.
Kunhan opetat sen pesemään jauhenlihan ennen kypsennystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelethan sinä kaikki perheen vaatteet ja suutaroit kengät? Vai tosissasiko väität, että et osaa piirtä kaavoja ja ommella vaatteita, vaikka se on täysin normaalia jokapäiväistä toimintaa. Varmasti osaat myös leikata perheen hiukset, kunnostaa huonekalut ja korjata auton.
Vai sittenkin nykyisin voi ostaa niin vaatteet kuin ruuatkin, ei ole tarpeen ryhtyä kokkailemaan. Täytekakut tilataan lastenjuhliinkin tosiosaajilta, joten miksi tehdä itse, kun rahalla saa helpommalla. Ja jos vaadit miestä laittamaan ruokaa, niin ehkä hän voi vaatia sinua ompelemaan sohvaan uuden päällisen.
Voi je#sus taas näitä "av-mammojen" juttuja!
Vertaat ruuanlaittoa ja vaatteiden/sohvanpäällisten ompelemista?
Senkin taidon varmaan oppii jos kokeilee. Ei sekään mitään rakettitiedettä ole.
Mutta jos vaimo ompelee ne sohvanpäälliset niin on se vaativampi homma kun tehdä makaronilaatikko. Pitäiskö miehen sitten siitä hyvästä tehdä perheen huonekalut itse? Mutta sekin tietty vaativampaa kun päällisten ompelu niin se ompelija vois rakentaa talon...Mutta jos on varaa ostaa omalla ruuanlaittovuorollaan kaikki valmiina niin mikäs siinä. En valittaisi. Mutta jos minun pitäisi tehdä aina ruuat jollekin joka ei viitsi opetella ruuan valmistusta niin ei kiitos.
Miksi sinusta jotkut kotityöt ja joidenkin tuotteiden valmistaminen itse on melkein pakollista, mutta toiset voi ostaa kaupasta? Ymmärrätkö itsekään omien vaatimustesi mielettömyyttä?
Jos mies on tyytyväinen syödessään Atrian poronkäristystä, niin miksi se tekee siitä ateriasta jotenkin huonon sinun silmissäsi? Ruoka on vain ruokaa ja on pelkästään fiksua ostaa valmista, silloin jää aikaa mukavammille asioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "me naiset olemme oppineet"? En ole opetellut, kaupasta saa valmisruokaa ja smoothien tekeminen riittää useimpina päivinä. En ymmärrä, mikä ihmeen ruuanlaiton pakkotaito meille on kehitetty, emmehän me itse käy kalassa ja höyhennä kanaakaan eli puolivalmisteena hankitaan raaka-aineetkin. Miksi ei samantien valmiina ateriana?
Kolme lasta, mies ja minä on pysytty ihan hyvin hengissä, vaikka kaurapuuro on ainoa ruoka, jonka teen. Kaiken muun ostan valmiina. Eikä kukaan valita! Ostahan vaatteenikin vaatekaupasta enkä kasvata lampaita saadakseni villaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan jonkun sortin avuton mieslapsi ei osaa kokata.
Miksi pitäisi osata?
Kumpi on sinulle mieluisampi, miehen tekemä läskisoosi vai illallinen hienossa ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitäisi aikuisen ihmisen osata enemmän, ihme kysymys... Älä tee hänelle kaikkea valmiiksi niin oppii. Kyllä tuollaiset tyypit antavat passata itseään jos ei mitään ole pakko itse tehdä.
Näin on, tätä minäkin epäilen, passattu liikaa. Hän saattaa seistä jääkaapin oven edessä ja kysellä, onko siellä maitoa, oliko viiliä, oliko sitä tai tätä. Olen sanonut, että viddu avaa ovi ja katso berkeleen idiootti, mutta hän vetää herneen nenäänsä ja odottaa edelleen, että häntä passataan. Ääääääääää!
Voi ei kuullostaa mun isältä kun kysyi äidiltä. Avaa jääkaapin ovi ja väsää ittelles sapuskaa. Asia kun selkenee avaamalla se jääkaapin ovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "me naiset olemme oppineet"? En ole opetellut, kaupasta saa valmisruokaa ja smoothien tekeminen riittää useimpina päivinä. En ymmärrä, mikä ihmeen ruuanlaiton pakkotaito meille on kehitetty, emmehän me itse käy kalassa ja höyhennä kanaakaan eli puolivalmisteena hankitaan raaka-aineetkin. Miksi ei samantien valmiina ateriana?
Kolme lasta, mies ja minä on pysytty ihan hyvin hengissä, vaikka kaurapuuro on ainoa ruoka, jonka teen. Kaiken muun ostan valmiina. Eikä kukaan valita! Ostahan vaatteenikin vaatekaupasta enkä kasvata lampaita saadakseni villaa.
Täh? :D Ei tämä nyt ainakaan tuohon edelliseen kommentiin liittynyt mitenkään joten en tiedä mitä yrität sanoa.