Kun maskien hyödystä ei edelleenkään mitään todisteita, niin miten jotkut jaksaa vinkua siitä, että joku on junassa ilman maskia?
"Viime viikkoina maskia käytti raitiovaunuissa 88 prosenttia asiakkaista, kun taas junissa vain 78 prosenttia."
"Luvun pitäisi olla 90 prosentissa, kun se aiemminkin on ollut siellä."
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008105724.html
Oikeasti järki päähän nyt! Ei sillä prosenttiluvulla ole yhtään merkitystä varsinkin, kun 90% maskien käyttäjistä käyttää sitä maskia ihan miten sattuu (kaivetaan taskusta sama maski taas uudelleen, pidetään leualla jne).
Kommentit (44)
Mitä väliä vaikka jotkut vinkuu. Minäkin käytän maskia eikä mua kiinnosta muiden mielipiteet ja mulle on myös yks hailee kuka käyttää ja kuka ei kuten muiden tekemiset yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Kuka haluaa olla rätti naamalla? Hengittää niitä paskoja mitä siinä maskissa ensinnäkin on ja lisäksi ei saa kunnolla happea (ei ihme jos on pääkipeä tai väsyny)
Tämä on Terveyden edistämistä nykypäivän yhteiskunnassamme.
Ja vielä se että tutkimuksien mukaan ei edes estä koronan leviämistä....
Ne jotka valittavat muiden maskittomuudesta ovat yhteiskunnan aivopesun uhreja.
en tiedä, mitä paskoja sun maskeissa on oikein ollut, mutta otan osaa..
ja aivopesun uhri taidat olla itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun yrittää jotain sanoa, kannattaa ihan faktoin lähteä liikkeelle. Maskeista on tutkitusti hyötyä, etenkin silloin, kun kaikki niitä käyttää.
Ei ole. Tulokset on ristiriitaisia, eikä mitään selvää näyttöä hyödyistä ole. Ja näissä tutkimuksissa vieläpä oletetaan, että maskeja käytetään ohjeiden mukaan, mikä ei vastaa lainkaan todellisuutta.
Ei pidä paikkaansa. Tulokset eivät ole ristiriitaisia vaan vaihtelevat koska ”koeasetelmat” vaihtelevat. Ja tutkimustilanne on tietenkin aina ”steriili”, mutta oikeastihan ”väärinkin” käytetty maski ajaa asiansa ja on todellisuutta. Ja nämä tulokset näkee ihan tartuntaluvuista katsomalla.
Ainakaan Suomessa tartuntaluvuilla ja maskien käytöllä ei ole ollut missään vaiheessa minkäänlaista korrelaatiota.
Silloin kun maskipakko tuli ja maskien käyttö lisäntyi hyvin lyhyessä ajassa, ei tämä silti aiheuttanut pienintäkään nytkähdystä tartuntakäyriin.
Milloin Suomeen on tullut/on ollut maskiPAKKO? Muuten ihan hyvä kommentti, mutta kun levität tuossa kohtaa väärää tietoa. Suomessa EI OLE koskaan ollut maskipakkoa, missään, vaan "vahva suositus".
Suositus tarkoittaa, olisi ihan kiva jos pitäisit maskia, se on meidän päättäjien mielestä tosi tärkeää, mutta emme halua pakottaa, joten henkilö tekee kohdallaan itse valinnan pitääkö vai ei. Suomessa on ihan liian paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä mitä suositus tarkoittaa ja tämän huomaa kun kävelee kodin ulkopuolella ja lukee netin kommenttipalstoja.
Minä en ole kertaakaan maskia pitänyt ja ihan normaalisti kaikkialla ja kaikissa liikennevälineissä kulkenut. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään maskittomuudesta. Sairaana olen viimeksi ollut vuonna 2018, joten se etten ole maskia pitänyt, ei ole kohdallani vaikuttanut mitenkään. Toki kaikki eivät ole olleet yhtä hyvä onnisia, mutta sellaista se on.
Tuolla laillahan Trumpkin ajatteli. Coronan alussa raivosi kun testattiin ja loydettiin tartuntoja, jos ei testattaisi ei myoskaan olisi tartuntoja. :D