Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin onnellinen etten asu Usa:ssa

Vierailija
10.07.2014 |

Minulla ei olisi varaa terveydenhuoltoon eikä vanhemmillani silloin kun olin lapsi. Jäisin ilman hoitoa tai hoito olisi ala-arvoista. En myöskään opiskelisi nyt yliopistossa, vanhemmillani ei olisi ollut varaa säästää rahaa koulutustani varten, eikä siskonikaan.

Suomi on upea maa!

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 22:12"]

Tuolta voi katsoa onko se USA sittenkään niin vauras

http://www.usdebtclock.org/

Ja kun reaaliomaisuus on tyhjäksi kaivetuissa mineraalivaroissa ja pahvitaloissa niin mitä jää jäljelle.

[/quote]

Mutta ota huomioon että tuo velka on Yhdysvaltain dollareina joita Yhdysvallat hallinnoi keskuspankkinsa avulla eli periaatteessa USA voisi julistautua velattomaksi vaikka huomenna eikä kelään olisi siihen vastaansanomista (ja jos olisi niin eräs armeija olisi koputtelemassa takaisin hyvin äkkiä).

Jos Suomi koittaisi julistautua velattomaksi itse niin eihän se onnistuisi kun meillä ei ole omaa valuuttaa...

Vierailija
42/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 22:14"]

Bror Wahlroos

Bror Wahlroosin hautakivi Turun hautausmaalla

Bror Arne Napoleon ”Buntta” Wahlroos (21. tammikuuta 1928 Turku – 12. tammikuuta 2007) oli suomalainen talouselämän vaikuttaja. Hän toimi eri teollisuusyritysten ja yhteisöjen johtotehtävissä 1947–1968 sekä kauppa- ja teollisuusministeriön kansliapäällikkönä vuosina 1969–1993[1]. Koulutukseltaan hän oli lakitieteen lisensiaatti.

Köyhältä vaikuttaa.

[/quote]

Palkkatyöläinen silti.

Poikansa on jo jotain ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi viime vuonna taisi tulla dokumentti, jossa oli selitetty rahan vallan määrää kongressin päätöksiin. Epämääräisiä sijoitusvälineitä ei kielletty, kun joku isokenkäinen rikastuiniillä, vaikka riskit tiedostettiin hyvin. Se dokumentti kyllä sai ajattelemaan rahan kuvottavaa valtaa. Sääli etten enää muista tuon dokumentin nimeä."

Rahan valta on todellakin kuvottavaa! Mieheni ja mina olemme paattaneet etta meilla on tana vuonna $25,000 joita emme tarvitse ja lahjoitamme sen hyvantekevaisyyteen. Ottaisitko? 

Taidetaan kuitenkin etsia joku kohde jossa rahalla saadaan jotain hyvaa aikaan, sohvalla makaajille sita ei jaeta.

Vierailija
44/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 22:24"]"Lisäksi viime vuonna taisi tulla dokumentti, jossa oli selitetty rahan vallan määrää kongressin päätöksiin. Epämääräisiä sijoitusvälineitä ei kielletty, kun joku isokenkäinen rikastuiniillä, vaikka riskit tiedostettiin hyvin. Se dokumentti kyllä sai ajattelemaan rahan kuvottavaa valtaa. Sääli etten enää muista tuon dokumentin nimeä."

Rahan valta on todellakin kuvottavaa! Mieheni ja mina olemme paattaneet etta meilla on tana vuonna $25,000 joita emme tarvitse ja lahjoitamme sen hyvantekevaisyyteen. Ottaisitko? 

Taidetaan kuitenkin etsia joku kohde jossa rahalla saadaan jotain hyvaa aikaan, sohvalla makaajille sita ei jaeta.

[/quote]

Olisi kyllä todella omituista ottaa tuo lahjoitus noin vain tuntemattomilta vastaan. Mutta mikä siinä jos pakottaisitte ottamaan. Saisihan tuolla asuntolainaa lyhennettyä!

Vierailija
45/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mollata mitään yhteiskuntaa yleisesti. Mutta minäkään henkilökohtaisesti en haluaisi elää jenkeissä, siitä syystä että mulle sekä äitiys että työ ovat tärkeitä. Mulle on ollut ihan unelma, että ollaan voitu miehen kanssa yhdessä hoitaa lapset kotona 3-vuotiaiksi, ja sen jälkeen on ollut ensinnäkin laadukas (kyllä, meidän pk on ollut) julkinen päivähoito ja toiseksi mahdollisuus tehdä järkevän pituista päivää ja silti pysyä uran syrjässä kiinni (olen tutkija, ehkä suomessakaan tämä ei toimi jos on vaikka diileri, mutta tutkijana kyllä. Mutta jenkkikollegoideni mukaan siellä tutkijanakin saa sanoa urakehitykselle goodbye jos pitää yhtään pitemmän äitiysloman tai ei halua yli 8-10h työpäiviä. Ja tiedän ihmisiä, jotka ovat vastoin tahtoasn lykänneet lapsentekoa vuosikausia tämän takia). Tässä asiassa pohjoismaat kiistatta jyrää.

Vierailija
46/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 22:47"]

Turha mollata mitään yhteiskuntaa yleisesti. Mutta minäkään henkilökohtaisesti en haluaisi elää jenkeissä, siitä syystä että mulle sekä äitiys että työ ovat tärkeitä. Mulle on ollut ihan unelma, että ollaan voitu miehen kanssa yhdessä hoitaa lapset kotona 3-vuotiaiksi, ja sen jälkeen on ollut ensinnäkin laadukas (kyllä, meidän pk on ollut) julkinen päivähoito ja toiseksi mahdollisuus tehdä järkevän pituista päivää ja silti pysyä uran syrjässä kiinni (olen tutkija, ehkä suomessakaan tämä ei toimi jos on vaikka diileri, mutta tutkijana kyllä. Mutta jenkkikollegoideni mukaan siellä tutkijanakin saa sanoa urakehitykselle goodbye jos pitää yhtään pitemmän äitiysloman tai ei halua yli 8-10h työpäiviä. Ja tiedän ihmisiä, jotka ovat vastoin tahtoasn lykänneet lapsentekoa vuosikausia tämän takia). Tässä asiassa pohjoismaat kiistatta jyrää.

[/quote]

Meillä taas mies valitsi koti-isyyden ja pärjätään mun palkalla. Lapsilla on aina aikuinen kotona ja preschool on niin ikään hyvä. Ei olis onnistunut Suomessa. Usa tässä kiistatta jyrää.

Vierailija
47/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usa on parempi paikka jos haluaa tehdä ja menestyä itse ja saada vastinetta kovalle työlleen. Suomi on parempi paikka jos haluaa "turvaverkon" eikä osaa oikein ottaa itseään niskasta kiinni.

Mutta ajatusleikkinä, jos kaikki nämä ensimmäiset tyypit tungettaisiin Usa:han ja jälkimmäiset Suomeen niin kummankohan valtion taloudella pyyhkisi paremmin parin vuoden päästä? ;)

Vierailija
49/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on teidän mielestä positiivista, että useat julkkiksetkin on paska oloista ja nousseet rikkauksiin? Tuliko mieleen, että heidän lapsuutensa todistaa Yhdysvaltojen pahoinvoinnin?

Vierailija
50/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:16"]

Ja se on teidän mielestä positiivista, että useat julkkiksetkin on paska oloista ja nousseet rikkauksiin? Tuliko mieleen, että heidän lapsuutensa todistaa Yhdysvaltojen pahoinvoinnin?

[/quote] Tosiaan, pysyisivat vaan niissa paska oloissa kuten kunnon suomalaisetkin. Mita sielta ponnistelemaan, mokomatkin pyrkyrit

Vierailija
51/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 22:53"]

[/quote]

Meillä taas mies valitsi koti-isyyden ja pärjätään mun palkalla. Lapsilla on aina aikuinen kotona ja preschool on niin ikään hyvä. Ei olis onnistunut Suomessa. Usa tässä kiistatta jyrää.

[/quote]

Ok, mutta kun me haluttiin molemmat sekä olla hoitovapaalla/muutenkin paljon lasten kanssa että jonkinlainen ura. Teetkö sinä kuinka pitkiä päiviä? Pidätkö lomaa? Ehditkö olla riittävästi lastesi kanssa? Kun mun alan jenkkiutkijat ovat kertoneet, että lykkäävät lastenhankintaa ja mm eräs vanhempi naistutkija kertoi, että oli hankkinut lapset ja siksi luopunut tavoitteesta tehdä huippututkimusta, ja joutui silti tekemään säännöllisesti 10h päiviä ja usein lauantaina oli jotain pakollista työjuttua myös. Lomia piti 2 vko vuodessa. Huipulle pyrkiminen olisi sitten tarkoittanut paljon enemmän töitä.

Vierailija
52/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran paskaisesti kun se teidän rakastama jenkkilä romahtaa lopullisesti, velkaa on velan päälle eikä talous todellakaan ole elpynyt, kaiken aikaa huonontuva koulujärjestelmä pitää huolen että tulevat sukupolvet ovat aivotonta pullamössöä joka ei osaa kuin tuijottaa välkkyvää ruutua

Tässä v.2006 asuntokuplan ennustaneen miehen juttua

Wiedemer sees much more widespread economic destruction.

In a recent interview for his newest book Aftershock, Wiedemer says, “The data is clear, 50% unemployment, a 90% stock market drop, and 100% annual inflation . . . starting in 2012.”

When the host questioned such wild claims, Wiedemer unapologetically displayed shocking charts backing up his allegations, and then ended his argument with, “You see, the medicine will become the poison.”

The interview has become a wake-up call for those unprepared (or unwilling) to acknowledge an ugly truth: The country’s financial “rescue” devised in Washington has failed miserably.

JA

The US government has run up trillions of dollars in debt, and given the recent debates over the country’s debt ceiling, we can rest assured that neither Congress or the President will act to curtail spending and balance the budget. We will continue adding trillions of dollars to the national debt clock until such time that our creditors no longer lend us money.

From the monetary side, the Federal Reserve’s response to this unprecedented crisis has been to simply “print” more money as is necessary. On top of the trillions in dollars already printed thus far, the Fed continues quantitative easing to the tune of about $80 billion per month. It’s the only arrow left in the Fed’s quiver, because failing to inject these billions into stock markets and banks will lead to an almost instant collapse of the U.S. financial system. Unfortunately, the current strategy is chock full of its own pitfalls, the least of which being the real possibility of a hyperinflationary environment developing over coming months and years.

On Main Street, average Americans have seen their wealth decimated. They’ve lost millions of jobs and homes over the course of the last five years. And if recent reports are any indication, the destruction of the middle class will continue unabated for years to come. The resulting effect is a vicious negative feedback loop that continues to build upon itself. Americans no longer have money (or credit) to spend to prop up the economy, thus more jobs will be lost, leading to more people requiring government assistance for everything from food to shelter.

We are, on every level, facing a collapse of unprecedented scale.

Että hyperinflaatiota odotellessa :D

Vierailija
53/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 01:20"]

Nauran paskaisesti kun se teidän rakastama jenkkilä romahtaa lopullisesti, velkaa on velan päälle eikä talous todellakaan ole elpynyt, kaiken aikaa huonontuva koulujärjestelmä pitää huolen että tulevat sukupolvet ovat aivotonta pullamössöä joka ei osaa kuin tuijottaa välkkyvää ruutua

Tässä v.2006 asuntokuplan ennustaneen miehen juttua

Wiedemer sees much more widespread economic destruction.

In a recent interview for his newest book Aftershock, Wiedemer says, “The data is clear, 50% unemployment, a 90% stock market drop, and 100% annual inflation . . . starting in 2012.”

When the host questioned such wild claims, Wiedemer unapologetically displayed shocking charts backing up his allegations, and then ended his argument with, “You see, the medicine will become the poison.”

The interview has become a wake-up call for those unprepared (or unwilling) to acknowledge an ugly truth: The country’s financial “rescue” devised in Washington has failed miserably.

JA  

The US government has run up trillions of dollars in debt, and given the recent debates over the country’s debt ceiling, we can rest assured that neither Congress or the President will act to curtail spending and balance the budget. We will continue adding trillions of dollars to the national debt clock until such time that our creditors no longer lend us money.

From the monetary side, the Federal Reserve’s response to this unprecedented crisis has been to simply “print” more money as is necessary. On top of the trillions in dollars already printed thus far, the Fed continues quantitative easing to the tune of about $80 billion per month. It’s the only arrow left in the Fed’s quiver, because failing to inject these billions into stock markets and banks will lead to an almost instant collapse of the U.S. financial system. Unfortunately, the current strategy is chock full of its own pitfalls, the least of which being the real possibility of a hyperinflationary environment developing over coming months and years.

On Main Street, average Americans have seen their wealth decimated. They’ve lost millions of jobs and homes over the course of the last five years. And if recent reports are any indication, the destruction of the middle class will continue unabated for years to come. The resulting effect is a vicious negative feedback loop that continues to build upon itself. Americans no longer have money (or credit) to spend to prop up the economy, thus more jobs will be lost, leading to more people requiring government assistance for everything from food to shelter.

We are, on every level, facing a collapse of unprecedented scale.

Että hyperinflaatiota odotellessa :D

[/quote] Wanhaa tietoa, odottele vaan. Dow Jones porskuttaa.

Ihmetyttaa vahan nama paskasesti naurajat jotka odottavat jenkkilan romahdusta eivatka ymmarra etta siina romahtaa sitten muutkin. Luuletko etta sitten Suomella alkaa menna superhyvin?

Vierailija
54/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tässä kai syy sitten siihen miksi suomalainen tutkimustyö ei ole maailmankuulua. Aika moni menestyksekäs tutkija taitaa olla perheetön. Joko intohimoa työhön on tai sitten ei.

Vierailija
55/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millaan alalla tule huipputulosta jos sita tekevat vain ne jotka jotenkuten pysyvat uran syrjassa kiinni. Hannillaroikkujista ei voi tulla edellakavijoita.

Vierailija
56/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen onnellinen, että en naisena asu Arabimaissa, Afrikan maissa ja monissa Aasian maissa kuten Intia tai Pakistan. Naisen asema on kuitenkin läntisissä maissa jokseenkin hyvä. Juoksevasta vedestä ja sisävessasta puhumattakaan. Ei sen niin väliä olisko Suomi vai USA. 

Vierailija
57/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:12"]

Olen nro 22 ja mulla on paljon enemmän kuin mutu-tuntuma. Opiskelen sosiologiaa. Kaikille maallikoillekin voisin suositella sellaista kirjaa kuin Nälkäpalkalla

Amerikkalaisen unelman ydin on, että kuka tahansa voi rikastua kovalla työnteolla. Entä kun kahdenkaan työn palkka ei riitä elämiseen? Barbara Ehrenreich, toimittaja ja kirjailija, kokeili itse, millaista on yrittää tulla toimeen kuuden dollarin tuntipalkalla.

Ehrenreich matkusti ympäri Yhdysvaltoja, salasi akateemisen taustansa työnantajilta ja työskenteli tarjoilijana, siivoojana ja myymäläapulaisena. Hänen raporttinsa kertoo maailmasta, jossa terveydenhuolto on kaukainen unelma ja jossa ihmiset joutuvat rahan puutteessa asumaan asuntovaunuissa, veneissä ja parkkipaikalle yöksi pysäköidyissä autoissa.

Nälkäpalkalla on raportti amerikkalaisen unelman varjoisalta puolelta. Se kertoo maailmasta, jossa työttömyys ei olekaan köyhyyden ainoa syy.

Harvinaisen silmiä avaava tekele!

[/quote]

Juu, tätäkun ei tapahdu muualla kuin USAssa. Ei ei. 

[/quote]

Ei Suomessa. Kukaan tuskin asuu veneen alla siksi, että ei ole varaa asuntoon.

Vierailija
58/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useamman vuoden USA:ssa joten perspektiä löytyy. Suomi on ehdottomasti tasa-arvoisempi koulutuksen ja terveydenhuollon suhteen ja pidän siitä, että oma tulevaisuus ei ole riippuvaista vanhempien tuloista. Se mikä Suomessa ottaa päähän on jatkuva tasapäistäminen. Liksasta nyrkkiin jäävä osuus on jokseenkin sama oletpa sitten duunari tai tohtori ja teitpä sitten 6 tunnin tai 12 tunnin päivää. Täällä USA:ssa osaaminen ja ahkeruus palkitaan toisin kuin Suomessa. Muutenkin pidän paikallisten kannustavasta asenteesta, huomaavaisuudesta ja hyväntuulisuudesta. Ahdistaa se jurotus Suomessa!

Vierailija
59/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Suomessakin saa terveydenhoidon palveluja nopeasti jos on vara maksaa ylimääräistä, työterveyshuolto tai olet yhteiskunnallisesti merkittävässä asemassa.

Koulutus Suomessa aika usein sujuu niin, että akateemisten jälkeläiset ovat akateemisia. Ei meidän koulusta lähteneet kuin tosi varakkaat vaihto-oppilaiksi. Rikkaiden jälkeläisten ei tarvitse miettiä, että mistä asunnon nappaa Helsingissä. Isi kun on ostanut opiskelijalle oman boxin. Jotkut joutuvat käy,ään töissä koko opintojensa ajan ja valmistuminen venyy. Joten ei ne nallekarkit tasan mene Suomessakaan.

Vierailija
60/149 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ei ole Suomessa asunnottomia??!!? Mikä vitsi... Kesät taivasalla ja talvet juoppomajoissa tai vankilassa viettävät "rantojen miehet" eivät ole mikään urbaanilegenda.