Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin onnellinen etten asu Usa:ssa

Vierailija
10.07.2014 |

Minulla ei olisi varaa terveydenhuoltoon eikä vanhemmillani silloin kun olin lapsi. Jäisin ilman hoitoa tai hoito olisi ala-arvoista. En myöskään opiskelisi nyt yliopistossa, vanhemmillani ei olisi ollut varaa säästää rahaa koulutustani varten, eikä siskonikaan.

Suomi on upea maa!

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:05"]

Kivoja viestejä. Amerikkalaiset ovat jotenkin niin tavallisia, ainakin tvs. Tietääkö joku tuuleeko floridassa kuumuuden keskellä?

[/quote] Just alkoi hurrikaanisesonki joten tuulee jonkin verran ;).

[/quote] oletko siellä, voitko valottaa enemmän?☆

[/quote] Mita pitaisi valottaa?

Vierailija
142/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:33"]

En kestä kun ihmiset täällä luettelevat jotain yksittäisiä ryysyistä rikkauksiin -tarinoita.. Nyt oikeesti, tuo on sama juttu kuin se, että huumeisiin ei jää koukkuun kun ei minun serkun kaverikaan jäänyt. Tilastot vaan kertovat jotain muuta!

[/quote]

No sitten et kestä.

Pointti oli kuitenkin se että puhuttiin maan yleisestä kannustavasta ilmapiiristä ja siksi otettiin esimerkiksi nuo jutut -ei muuta.

Kun taas Suomessa ollaan niin pirun kateellisia ja lannistavia.

[/quote]

Jep, vastahan tuossa oli lehtijuttu siitä Verkkokaupan perustajasta, kuinka raivasi tiensä ryysystä rikkauksiin. Taisi täälläkin olla mainintaa "työläisten riistosta" tms. Hieno maa tämä Suomi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 16:36"]

Minä taas haaveile muuttavani eläkepäiviksi Floridan lämpöön.

Je lämpö ja ihmisten ystävällisyys oli jotain upeaa.

Tahdon pois täältä sossulandiasta.

[/quote]

eli sen jälkeen, kun olet saanut kaiken hyödyn otettua irti?

[/quote]

En ole lainaamasi kirjoittaja, mutta itse vastaisin tähän että kyllä. Otan vastaan "ilmaisen" koulutuksen ja sitten me häivymme. Asunto jää tänne vuokralle, jos joskus tekee mieli palata tai lapset haluavat tulla tänne opiskelemaan ;) 

Minulle tämä maa on rakas. Suomi on kaunis maa kaikkine vuodenaikoineen. Suomi on siisti(hkö) maa, parasta täällä on puhdas vesi. Suomella on hieno historia takanaan ja se on noussut kehitysmaasta tähän pisteeseen silkalla työllä ja uskolla parempaan. Mutta ihmiset ...  en kestä teitä! Joku sellainen täältä on kadonnut, ei välitetä enää, ei saa olla hyvä, ei saa menestyä, ei saa .. olla oikein mitään. Ei saa olla työtön, ei saa olla opiskelija, ei saa olla vanhempi. 

Antaa olla meidän puolesta. En väitä että olisin missään muulla sen onnellisempi, mutta kaipaan erilaista ympäristöä kipeästi. 

[/quote]

Hyvin kirjoitettu. Rakastan Suomen maata ja luontoa (joskin olen lämpimän ystävä) ja olen reissannut riittävästi että osaan arvostaa hyviä puolia. Täällä on kaunista ja puhdasta, luontoa joka puolella, ihmisiä harvassa ja hekin perusluonteeltaan rehellisiä. Mutta muuten niin kateellisia, tuomitsevia, epävarmoja ja huonon itsetunnon omaavia, ettei tosikaan. Ihmiset eivät arvosta itseään niin paljon, että uskaltaisivat olla onnellisia.

Haaveena olisi asua joku pitempi jakso poissa täältä, josko jostain löytyisi ne onnellisemmat ihmiset.

Vierailija
144/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, täällä on taas antiamerikkalaisten luulijoiden kokoontumisajot. Suureen ääneen huudellaan mitä sattuu. No, mitä luulette, suhteutettuna väkimäärään, kummassakohan on enemmän kouluampumisia, Suomessa vai USA:ssa?

Vierailija
145/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:05"]

Kivoja viestejä. Amerikkalaiset ovat jotenkin niin tavallisia, ainakin tvs. Tietääkö joku tuuleeko floridassa kuumuuden keskellä?

[/quote] Just alkoi hurrikaanisesonki joten tuulee jonkin verran ;).

[/quote] oletko siellä, voitko valottaa enemmän?☆

[/quote] Mita pitaisi valottaa?

[/quote] missä päin olet amerikkaa , oletteko työn vuoksi siellä?

Vierailija
146/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 16:42"]

Olen onnellinen, kun asun Usassa. Btw, täällä kyllä saa avustuksia ja lainaakin. Vähävaraisille on terveydenhoitoa tarjolla, mm. hammashoito. Ei pidä uskoa kaikkea. Tosin pääosin ihmisen pitää ottaa vastuu itsestään.

[/quote]=D

Ei todellakaan saa kun ei saa vakuutuksellakaan

Vierailija
147/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:28"]

En kestä kun ihmiset täällä luettelevat jotain yksittäisiä ryysyistä rikkauksiin -tarinoita.. Nyt oikeesti, tuo on sama juttu kuin se, että huumeisiin ei jää koukkuun kun ei minun serkun kaverikaan jäänyt. Tilastot vaan kertovat jotain muuta!

[/quote]

No sitten et kestä.

Pointti oli kuitenkin se että puhuttiin maan yleisestä kannustavasta ilmapiiristä ja siksi otettiin esimerkiksi nuo jutut -ei muuta.

Kun taas Suomessa ollaan niin pirun kateellisia ja lannistavia.

[/quote]

Jep, vastahan tuossa oli lehtijuttu siitä Verkkokaupan perustajasta, kuinka raivasi tiensä ryysystä rikkauksiin. Taisi täälläkin olla mainintaa "työläisten riistosta" tms. Hieno maa tämä Suomi :D

[/quote]

Valitettavan oikeassa olet.

Vierailija
148/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:34"]

34, vielä kun suhteutat mainitsemiesi esimerkkien määrän siihen, että USAn väkiluku on n. 300 miljoonaa Suomen viiteen miljoonaan verrattuna, sinulla voisi vaikka olla joku pointti. Jos unohtaa sen että ihan vastaavia tarinoita löytyy täältäkin.

[/quote]

Luitko, kun myöhemmin kerroin että näitä on tässä lähellänikin? Paljon. Ihmisiä, jotka ovat pungertaneet köyhyydestä keskiluokkaan. Sulle ei vaan mikään riitä, kun olet päättänyt että Amerikka on paha. Onko paljonkin taistolaisia esi-isissäsi ja -äideissäsi? Yhäkö kaipaat Neuvostoliittoa, jossa sekä aivokirurgi, siistijä että metrokuski saivat saman palkan? Jossa vallanpitäjillä oli vähän ( lue: paljon) leveämpi leipä kuin muilla? 

[/quote]

Hengitäpä välillä ihan syvään. Väitinkö vihaavani USAta? Olen siellä itse asiassa jopa asunut ja viihtynyt. Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että Suomessa on yhtäläiset, jollei jopa paremmat mahdollisuudet mainitsemiesi kaltaisiin tuhkimotarinoihin. Esimerkiksi ilmainen yliopistokoulutus antaa duunarin lapselle tilaisuuden akateemiseen koulutukseen siinä missä professorin tyttärellekin. Enemmän siinä on itsestäsi kiinni käytätkö tämän mahdollisuuden hyväksesi, kuin USAn joko rahaan tai superlahjakkuuteen pohjautuvassa järjestelmässä.

[/quote]

Tästä on ihan tilastotietoa, että Suomi ja USA ovat kärkipäässä koulutuksen tasavertaisuudessa yliopistotasolla. Koetan hakea linkin siihen tänne, vaikka eihän se mitään varmaan auta. Täällä itketään vaan että USAssa on kallista ja epäreilua. Kannattaa silti ottaa huomioon esim. se että ihmiset  pystyy varustautumaan lastensa koulutuksiin jo parikymmentäkin vuotta etukäteen, he säästävät sen itse sen sijaan että maksavat sen veroissaan. Eli saman se kutakuinkin maksaa siellä ja täällä ja sama taho sen kustantaa. Ja niitä stipendejä todellakin saa. Esim. meidän lasten koulusta kun voitti haavipallojoukkue staten mestaruuden, koko porukka sai stipendin yliopistoon ja yhdenkin perheen iskä osti säästyneillä koulurahoilla lapselleen hyvän auton.

Vierailija
149/149 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 20:59"]

[/quote] Katsoin vahan tilastoja. Dallas-Fort Worth alueella on 5.2miljoonaa asukasta (+/- sama kuin Suomessa?). Siella on 69,710 miljonaaria (talon hintaa ei tahan laskettu). Seuraavan viiden vuoden aikana luvun odotetaan lisaantyvan 43,638 miljonaarilla.

En katsonut New Yorkin, Los Angelesin tai Chicagon lukuja.

Trying to carry on an educated discussion here is like playing whack-a-mole. I give up.

[/quote]Mitä noi luvut kertoo?