Me emme tänäkään kesänä tee mitään ihmeellistä ja se suututtaa
Mies ei vieläkään ole sanonut, koska pitää kesälomaa. Talvella ei varattu mitään mökkiä tai matkailuautoa tämän tiedon puutteen vuoksi. Lasten (3kpl) viihdyttäminen ja kuskaaminen on yksin minun kontollani, enkä ole onnistunut yrityksistä huolimatta saamaan meille seuraa muista perheistä esim. huvipuistoon tai edes rannalle.
Oma olo on yksinäinen ja todella väsynyt. Meillä ei ole mökkiä, eikä sukulaisilla sellaista mökkiä, jonne saisimme mennä. Ei ole kuin kerrostaloasunto :(
Kommentit (53)
Lapsia kuskata, mihin?
Mammalla on kova kiire päästä viruslinkoihin, joita huvipuistot ja uimarannat on.
Oletko holhouksenalainen, vai miksi tarvitset jonkun miehen tekemään asioita? Miksi et voi tehdä niitä itse?
Ei tee monet muutkaan siis mitä normaalisti tekisi.
Perkeleen kiinalaiset ja design-viruksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö AP:n varata se mökki miehestä riippumatta? Jätätte kotiin, jos ei se pääse töistä pois. Olen itse tuollainen joka ei osaa ajatella mitään etukäteen. Tiedostan miten rasittava olen mutta en osaa muuttua. Iän myötä olen onnistunut parantamaan käytöstä vain vähän ja ajoittain, stressaavassa elämänvaiheessa valun takaisin vanhaan, elän päivästä toiseen ja kaikkeen muuhun osaan sanoa vaan en tiiä, ehkä myöhemmin. En tiedä onko se joku valuvika aikakäsityksessä. Ajattelen, että on aikaa pohtia vaihtoehtoja, kunnes aikaa ei ole enää ollenkaan.
Eli tee ne suunnitelmat talvella tai kevättalvella loppuun, ja korkeintaan hyväksytä miehellä se VALMIS suunnitelma. Jotkut ihmiset ei vaan kykene yhteistyössä tekemään suunnitelmia kunnolla.Ei kykene yhteistyössä tekemään suunnitelmia kunnolla. Pitääkö siis jonkun tehdä se kaikkien tai edes yhden puolesta, nyt nyt joku roti sentään. Jos on haalinut itselleen vaimon/miehen ja mahdolliset lapset, ne suunnitelmat tehdään NIMENOMAAN YHDESSÄ tai eletään yksinään. Mitä ihmeet vässyköitä kaikki ovat?
Ap nyt kumminkin on yhdessä tuon miehen kanssa, oma asiansa on haluaako erota. Ehdotukseni pointti oli se, että ei kannata hirveästi laskea ainakaan sen varaan, että mies muuttuisi.
Risteilyä, retkeilyä kansallispuistoon.. https://www.myhelsinki.fi/fi/n%C3%A4e-ja-koe/aktiviteetit/risteilyj%C3%…
Meillä on pitkän suhteemme aikana ollut sellainen ongelma, että jos minä olen suunnitellut jotain, mieheni ei ole ottanut siihen mitään kantaa. Olen tulkinnut aikaisemmin sen niin, että häntä ei kiinnosta = ei lähdetä sitten mihinkään. Olen valittanut, kun aina tehdään vain miehen suunnittelemia juttuja.
Tänä kesänä olen tehnyt päätöksen, että minä kun minä suunnittelen jotain, teen sen, ja mukaan tulee, joka haluaa. Jos mieskin tulee mukaan, tulee nuorimmat lapsetkin. Teinit ja sitä vanhemmat saavat tulla mukaan, jos haluavat.
Yhdessä on tehty jo monta kivaa retkeä ja reissua. Osa on ollut minun suunnittelemiani, ja osa mieheni suunnittelemia. Täysi-ikäiset lapsemme eivät ole olleet joka reissulla mukana. Kivaa on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Miksipä ei voisi mennä oman perheen kanssa rannalle tai huvipuistoon?
Voi mennä ja olen mennyt ja tulen menemään. Harmittaa vain olla ainoa aikuinen. Kaipaan minäkin seuraa ja sitä, että joku jakaisi vastuuta. Ap
Minä varaisin jonkin majakkaretken, esim. Bengtskär, Rauman Kuuskajaskari tai Isokari Uudestakaupungista. Ainakin noissa voi myös yöpyä. Kysyisin mieheltä lähteekö mukaan päivänä x, jolle olen varausta tekemässä ja jos ei osaa sanoa, niin varaisin vaan itselle ja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi mennä ja olen mennyt ja tulen menemään. Harmittaa vain olla ainoa aikuinen. Kaipaan minäkin seuraa ja sitä, että joku jakaisi vastuuta. Ap
Tiedän tunteen kun oon viihdyttänyt lapsia yksin monta vuotta ja mies vaan käynyt töissä ja valittanut.
Ymmärrän ap:ta. Kiva katsoa kun muut matkustavat perheinä ja tekevät suunnitelmia perheenä ja sitten olet sinä jonka mies vain töissä tai ei osaa päättää. Yksin saat lapset viedä aina rannalle tai tehdä lomareissut kun toista ei vaan saa mukaan. Se on oikeasti ihan perseestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei kuitenkaan ole niin onnekkaita että olisi se osallistuva mies mukana tai kavereita tai sukulaisia. Sitten on mentävä yksin tai olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap:ta. Kiva katsoa kun muut matkustavat perheinä ja tekevät suunnitelmia perheenä ja sitten olet sinä jonka mies vain töissä tai ei osaa päättää. Yksin saat lapset viedä aina rannalle tai tehdä lomareissut kun toista ei vaan saa mukaan. Se on oikeasti ihan perseestä!
Ei sota yhtä miestä kaipaa. Eikä perhe.
Jos äiti on liikkeellä lapsineen, kyllä se on silloin perhe liikenteessä.
Helsingissä on tyhjää hotelleissa ja halpaakin. Toki vähän tylsää jos asutte siellä jo...
Aika montaa erilaista ja kivaa asiaa sai otsikon laatija toteutettavakseen, kyllä näitä kaikkia voi varmaan toteuttaa ilman miestäänkin. Hän vaikuttaa melkoisen epämiellyttävältä tyypiltä, jos ei lomaansa edes pysty rutistamaan tietoonne, äh, kuinka minua rupesi syyhyämään, jotenkin siihen malliin, että taitaisi meillä tulla pientä keskusteluntynkää. Ei yksi perheessä voi pitää pihdeissään kaikkia! Kysy lapsilta, anna rajat ja vaihtoehdot, anna heidän valita jotain kivaa, pääasia, etteivät ala kiukuttelemaan, sinä selvittelet omat välisi sitten, kun lapset eivät ole kuulolla.
onko sen sortin ukkeli että tykkää viettää koko lomansa istuen parvekkeella tupakoimassa aamuvarhaisesta iltamyöhälle... ainakin pari askia päivässä eikä sitten niin mitään muuta ..?jos ei älli ja mielikuvitus riitä muuhun niin jo on... tylsämielinen. 😶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö AP:n varata se mökki miehestä riippumatta? Jätätte kotiin, jos ei se pääse töistä pois. Olen itse tuollainen joka ei osaa ajatella mitään etukäteen. Tiedostan miten rasittava olen mutta en osaa muuttua. Iän myötä olen onnistunut parantamaan käytöstä vain vähän ja ajoittain, stressaavassa elämänvaiheessa valun takaisin vanhaan, elän päivästä toiseen ja kaikkeen muuhun osaan sanoa vaan en tiiä, ehkä myöhemmin. En tiedä onko se joku valuvika aikakäsityksessä. Ajattelen, että on aikaa pohtia vaihtoehtoja, kunnes aikaa ei ole enää ollenkaan.
Eli tee ne suunnitelmat talvella tai kevättalvella loppuun, ja korkeintaan hyväksytä miehellä se VALMIS suunnitelma. Jotkut ihmiset ei vaan kykene yhteistyössä tekemään suunnitelmia kunnolla.Ei kykene yhteistyössä tekemään suunnitelmia kunnolla. Pitääkö siis jonkun tehdä se kaikkien tai edes yhden puolesta, nyt nyt joku roti sentään. Jos on haalinut itselleen vaimon/miehen ja mahdolliset lapset, ne suunnitelmat tehdään NIMENOMAAN YHDESSÄ tai eletään yksinään. Mitä ihmeet vässyköitä kaikki ovat?
Ap nyt kumminkin on yhdessä tuon miehen kanssa, oma asiansa on haluaako erota. Ehdotukseni pointti oli se, että ei kannata hirveästi laskea ainakaan sen varaan, että mies muuttuisi.
Jos tämä nimimerkki Ap on se Ap, joka päivittäin rutisee ongelmistaan ja miehestään, niin olisko jo hänen todellakin tehdä se ASIA ja EROTA. Viddu tuollaista hiton äijää viitsi kukaan, eikä viitsi joka hiton ongelmaan häntä neuvoa, mikä hiton muijakin se on tai onko muija ensinkään, jos tuo Ap onkin mies ja mies valittaa muijastaan, häh, mitä siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Risteilyä, retkeilyä kansallispuistoon.. https://www.myhelsinki.fi/fi/n%C3%A4e-ja-koe/aktiviteetit/risteilyj%C3%…
Korona-aikana johonkin sillipurkkiin kellumaan iltapäiväksi, kylki kyljessä? Oikeasti?
He, meillä eksä ei ikinä ”vaan saanut” kesälomaa heinäkuuhun kun me muut lomailtiin, oli sitten elokuun yksinään lomalla. Yritin lapsille keksiä yksin tekemistä ja olin hoitovastuussa koko oman loman.
Ei kykene yhteistyössä tekemään suunnitelmia kunnolla. Pitääkö siis jonkun tehdä se kaikkien tai edes yhden puolesta, nyt nyt joku roti sentään. Jos on haalinut itselleen vaimon/miehen ja mahdolliset lapset, ne suunnitelmat tehdään NIMENOMAAN YHDESSÄ tai eletään yksinään. Mitä ihmeet vässyköitä kaikki ovat?