Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aukko cv:ssä

Vierailija
10.07.2014 |

Valmistun pian maisteriksi ja olen 35v. Olen tehnyt "cv-kelpoista" työtä lukion jälkeen n. 23-vuotiaaksi ja aloittanut opinnot 28-vuotiaana (ja tehnyt samalla "cv-kelpoista" työtä).

Tuossa välissä olen jäänyt leskeksi, sairastanut masennuksen ja tehnyt silloin tällöin työkykyni rajoissa hanttihommia. Yhden vuoden olin ulkomailla (tekemättä mitään hirvittävän järkevää, toki opin kieltä) ja toisen vuoden opiskelin avoimessa alaa, joka ei liity mitenkään alaani. Mutta pari, kolme vuotta jää selittämättä. Onko jotain vinkkejä? Pääsenkö ikinä edes haastatteluun, jos CV:ssä on iso aukko? Jos pääsen, niin sanonko suoraan, mistä aukko johtuu vai mitä?

Kenelläkään ideoita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla on se aukko 23-28-vuotiaana? Ei kai tuolla enää ole merkitystä, jos olet valmistumassa nyt maisteriksikin? Siis noin vanhoja juttuja ei tarvitse merkitä edes cv:hen, ei mulla ainakaan ole. Ja olen samanikäinen. 

Vierailija
2/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Mutta tosiaan, pari viimeisintä työtä kai yleensä kiinnostaa, ei kesätyöt vuonna 2005.

Älä kerro masennuksesta. Sitä ei ymmärretä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinut samaa. Olen sairastanut syövän ja siksi cv:ssä 3 vuoden aukko, sen jälkeen 2 v opiskelua eli viimeisestä työrupeamasta on jo pitkä aika.

Vierailija
4/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristötieteet (teknologia) on alana.

Olen ollut samassa työpaikassa vuodesta 2009 lähtien (eikä se ole aivan omaa alaa). Eli laitanko vain tämän viimeisimmän työpaikan työkokemukseksi? Ja opiskelupaikkani. Aivan kuin "elämäni" alkaisi vuodesta 2008, melkein 10 vuotta lukion jälkeen?

Työskentelin lukion jälkeen 4 vuotta viestinnän parissa ja pätevöidyin siinä samalla ammattilaiseksi. Se olisi toisaalta ihan hyvä lisä CV:hen, mutta sitten tulee se aukko ilmi.

ap

Vierailija
5/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat cv:hen sille kohdalle, että olet opiskellut Suomessa ja ulkomailla tutkintoonjohtamattomia opintoja ja tehnyt samalla erilaisia hanttihommia. Jos asiasta jysytään, voit selittää tarkemmin, mitä opintoja jne. mut jätä tässä vähän epämääräiseksi.

Seitsemän  uoden takaisesta aukosta ei yleensä enää olla kiinnostuneita, jos sen jälkeen on järkevä "urakehitys".

Vierailija
6/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 4 hakenut vielä töitä? Että onko mitään kokemuksia työnhausta vielä? Sinun asiasi on sellainen, jonka voisi haastattelussa sanoa (vaikka varmasti jäädyttää haastattelun tunnelman, kuten myös tunnelma jäätyy, jos sanoo missään, että on jäänyt nuorena leskeksi), mutta ei sitä CV:hen saa...

ap

Vierailija
7/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sinuna en olisi nyt ollenkaan huolissani! Jos olet nainen - kuten epäilen tähän asiaan liittyvän epävarmuutesi perusteella, miehet eivät yleensä todellakaan skitsoile töitä hakiessaan jonkun kymmenen vuoden takaisen cv-aukon takia -  2-3 vuoden aukko CV:ssä noin 25-vuotiaana tulkitaan luultavasti rekryäjien taholta perhesyihin liittyväksi. Eli siellä ajatellaan sinun olleen kotona lasten kanssa ja huomanneen sinä aikana, ettet ole omalla alallasi. Joten jos haastattelukutsuja ei tule, syy on aivan muualla, eikä tuosta kannata huolestua. Jos kutsu tulee, koko asia ei edes välttämättä tule haastattelussa esille. 

Joten tsemppiä työnhakuun, ainakaan samaa alaa opiskelleen, tänä vuonna valmistuneen, ja heti myös töitä saaneen kaverin puheiden perusteella et ole muutenkaan ollenkaan pahimmalla alalla työllisyysnäkymien kannalta!

Vierailija
8/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:28"]

Ympäristötieteet (teknologia) on alana.

Olen ollut samassa työpaikassa vuodesta 2009 lähtien (eikä se ole aivan omaa alaa). Eli laitanko vain tämän viimeisimmän työpaikan työkokemukseksi? Ja opiskelupaikkani. Aivan kuin "elämäni" alkaisi vuodesta 2008, melkein 10 vuotta lukion jälkeen?

Työskentelin lukion jälkeen 4 vuotta viestinnän parissa ja pätevöidyin siinä samalla ammattilaiseksi. Se olisi toisaalta ihan hyvä lisä CV:hen, mutta sitten tulee se aukko ilmi.

ap

[/quote]

Viestintä on varmaan mennyt hieman eteenpäin sitten vuoden 2001, mitä luulet? Mainitse vaan ylimalkaisesti työskennelleesi aiemmin viestinnän parissa. Työnantajaasi kiinnostaa korkeintaan mahdolliset kontaktisi siihen maailmaan?

Vierailija
9/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipas hyviä neuvoja ja rohkaisevia kommentteja! Kiitos!

Ja 8, en ollut edes ajatellut tuota lapsiasiaa. :D Tietenkin.

Vierailija
10/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten miehet, joilla on muutaman vuoden aukko cv:ssä?

Vierailija
11/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:38"]

Oletko 4 hakenut vielä töitä? Että onko mitään kokemuksia työnhausta vielä? Sinun asiasi on sellainen, jonka voisi haastattelussa sanoa (vaikka varmasti jäädyttää haastattelun tunnelman, kuten myös tunnelma jäätyy, jos sanoo missään, että on jäänyt nuorena leskeksi), mutta ei sitä CV:hen saa...

ap

[/quote]

En ole vielä päässyt kertaakaan haastatteluun asti. Monta hakemusta olen lähettänyt, mietityttää tietysti voisiko tuo aukko osin olla syynä ettei kutsuta. Töitä olen nyt hakenut puolisen vuotta. Olen FM luonnontieteiden alalta.

Ja voi tosiaan olla, jos mainitsee syövän tai leskeyden (kun on suht nuori) niin haastattelijat ei ehkä muista sen jälkeen mitään muuta.

4

Vierailija
12/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle työnhakuun 4!

Olen niin moneen kertaan kuullut, että hyvälläkään työhistorialla ei pääse haastatteluun. Mutta kai joka paikkaan on aina niin paljon hakijoita.

ap

Vierailija
13/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä suoraan avoimia hakemuksia yrityksiin, eli älä kyttää pelkästään lehti-ilmoituksia - paljon todennäköisempää saada paikka näin!

Vierailija
14/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 17:17"]

Lähetä suoraan avoimia hakemuksia yrityksiin, eli älä kyttää pelkästään lehti-ilmoituksia - paljon todennäköisempää saada paikka näin!

[/quote]

Työtä hakiessa on turha ujostella. Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Vierailija
15/16 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/16 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä työnhakuun. Masennus kannattaa pitää omana tietonaan. Itsellänikin se taustalla ja työnhaku käynnissä. Minulla ei tullut taukoa kun pysyin työnantajan listoilla. Tai ainakin toivottavasti se ei tule kenenkään tulevan työnantajan tietoon koskaan ikinä. Nythän on todella suosittua lähteä ulkomaille vuodeksi tekemään mitä nyt sattuu ketäkin huvittamaan. Toiset lähtee kiertämään Aasiaa, toiset maailman ympäri reissun tekemään. Onhan näitä paljon! Mieti etukäteen hyvä vastaus ja harjoittele se sujuvasti ja luontevaksi osaksi elämääsi. Irtiotto voi olla ehkä hieman jyrkkä mutta lähdit opiskelemaan kieltä? Sitähän opit. Toisaalta voihan olla, ettei kukaan siihen kiinnitäkään huomiota. Olethan kuitenkin haastattelussa sitä varten, että olet juuri tällä hetkellä oikea henkilö tehtävään :) Onnea vielä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän