Millainen on limatulppa?!?
Onko kenenkään synnytys alkanut limatulpan irtoamisella?! Esikoisen kohdalla en edes tiedä missä vaiheessa (jos ollenkaan) limatulppa on irronnut; millainen limatulpan koostumus oikein on? Muistuttaako valkovuotoa vai jotain ihan muuta? Vessakäynnin yhteydessä pyyhkäisin aikamoisen määrän sitkeää valkovuotoa(?!) alapäästäni, mutta voisiko se olla se tulppa? Nyt rv 40+6.
Kommentit (9)
mutta kätilön mukaan ei monikaan huomaa koko limatulppaa. Saattaa olla niin juoksevassa menee ohi havaintojen. Kuten sanottu, itsellä ei makohtaista kokemusta ole.
Tähtinova rv 40 +3
mutta tää meidän tietokone heittelee kirjaimia ja lauseita välillä ihan sekasin, hyppää yhtäkkiä takas edelliselle riville y.m. :)
Supisteli aikas säännölliseen koko illan ja alkuyön ja neljältä aamuyöllä vessareissulla pystyin toteamaan, että tässä on nyt limatulppa:). Mulla se oli kananmunanvalkuaisen kaltaista kirkasta, paksua, venyvää verensekaista hyytelöä :), nyt vielä odottelen josko kohta pääsis synnyttään, sillä supistukset harvennut päivän mittaan.
tähtinova 40 +4
poika syntyi seuraavana päivänä. Suppareita alkoi tulla heti limatulpan irrottua, mutta laantuivat välillä muutamaksi tunniksi. Limatulppa hulahti sänkyyn ja oli paksua veriviiruinen klöntti (ihana kuvaus ;o))
mulla alkoi tulemaan aamulla kun nousin ja kävin vessassa niin huomasin pyyhkiessä kirkasta limaa paperin täydeltä ja sitten sitä tulikin pitkin päivää..
väri siis ihan kirkas ja erotti kyllä hyvin esim.valkovuodosta (kun henk.koht pelkäsin sitä et jos ei limatulppaa erota valkovuodosta :) )
Iltapäivällä alkoi supparit voimistuen iltaan kohti.
Illalla klo21 jälkeen syn.vastaanottoon ja aamulla 8aikaan tyttö syntyi.
ansku ja prinsessa 2vko6pv
klöntti samaa tavaraa. Rv 40+5 nyt, jokohan pääsis kohta lähtemään, ei kyllä supistele kipeesti ollenkaan...
Väriltään kellertävää tai tumman vaaleaa (fiksusti sanottu) hyytelöä. Ja sitä voi tulla useassa erässä, ei vain yhden kerran. Lähellä synnytystä mukana voi olla myös veriviiruja.
Semmonen köntti kerrallaan ja samantien alko supparit.
heräsin aamuyöllä klo. 01 siihen että jotain valui alapäästä...nousin äkkiä ja noin pari rkl:sta tuli vaaleanpunaista vuotoa. Mentyäni vessaan , pyyhkiessä huomasin ruskehtavan , limaisen klöntin joka tuli ulos.(Itse olen sen tulkinnut limatulpaksi.) Koko aamupäivän rusehtavaa limaa tuli muutamaan otteeseen lisää, muttei niin paljoa kuin yöllä. Klo 13 alkoi säännölliset supparit ja lapsi syntyi seuraavana yönä klo. 02:59.