Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinadoptointi

12.12.2005 |

Pitääkö paikkansa, että Suomessa ei enää saa yksinäinen nainen/mies adoptoida ulkomailta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin vain luin, että näin olisi. Hyvä että ei.

Vierailija
2/6 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo yksin adoptointi vielä onnistuu.Itselläni alkaa adoptioprosessi ensi kesänä, kun pääsen vihdoinkin aloittamaan adoptioneuvonnan.Helsingissä kun jonot ovat niin pitkät adoptio neuvontaan.Kohdemaaksi olen päättänyt ottaa Kiinan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ollaanko tätä siis muuttamassa?

Minäkin haluaisin adoptoida Kiinasta. Onko muita maita joista yksnadoptointi on mahdollista, tietääkö joku?

Miksi muuten vasta ensi kesänä pääset aloittamaan neuvonnan?

Vierailija
4/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muutoksia tulossa.Tuo minun adoptioneuvonta alkaa ensi kesänä sen vuoksi,että Helsingin kaupungin sosiaalivirastossa on noin vuoden jono adoptioneuvontaan tällä hetkellä.Kiina on maista tällä hetkellä ilmeisesti ainoa josta yksinäisen on mahdollisuus saada hakea tervettä lasta muistakin maista saa yksinäinen hakea,mutta joko lapsi on vanhempi tai hänellä on jokin lievä sairaus näin olen ymmärtänyt.Lisää tietoa saat interpedian ja pelan sivuilta.Kiinasta on yksinäisenkin mahdollista saada jopa alle yksivuotias lapsi.

Vierailija
5/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin yhteydessä kesäkuussa 2005 sosiaaivirastoon ja nyt on kesäkuussa 2006 alkamassa adoptioneuvonta.Yhteiset lapsemme yhdistyksellä on tapaamisia myös yksin adoptoiville tapaamisissa mukana usein myös äitejä jotka ovat jo saaneet lapset kotiin.

Vierailija
6/6 |
15.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt korjaan vähän. Yksinadoptoija saa toki muualtakin kuin Kiinasta terveitä pieniä lapsia. Jostain syystä koko ajan törmää sellaiseem uskomukseen, että yksinadoptoijat saavat vain vanhempia tai erityistarpeisia lapsia. Tämä ei pidä paikkaansa. Kiinan lisäksi ainakin Etelä-Afrikasta (Hgin kaupungin kontakti) ja Etiopiasta (Interpedia) saa pieniä terveitä lapsia. Mahdollisesti on vielä muitakin. Tiedän tämän kokemuksesta, koska minulla on kaksi pienenä (14 kk ja 19 kk) kotiin tullutta lasta ja molemmat ovat terveitä. Ja olen siis yksinhuoltaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi