Onko tosiaan jollekin suhteessa ongelma, jos toinen on liian tasainen ja turvallinen?? =O
Ensitreffit alttarilla ohjelmassa oli tällainen pari, jossa nainen halisi, että olis enemmän draamaa ja tunnekuihija ja toisen tasaisuus otti päähän. Olikohan sillä joku mt-ongelma?
Kommentit (23)
Jotkut haluavat myrskyisiä suhteita, koska kokevat että draama = intohimoa. Taustalla voi olla persoonallisuus häiriö, adhd tai mt-ongelmat.
Ei draamailija saa mitään iloa tasaisesta viilipyttypuolisosta.
Tasaisuus ja ennalta-arvattavuus luo turvallisuudentunnetta. Itse ainakin pidän näistä piirteistä miehessäni.
ADHD on nykyään muodissa ja joka toisella diagnoosi. Se on kiva rellestää menemään ja se masis-osuus sitten vain kärsitään pois.
Mies sanoi taannoin suoraan, että suhteemme ei välttämättä toimisi jos en olisi näin rauhallinen. Olemme monissa asioissa vastakohdat toisillemme ja kokee minut turvallisena ja tietyllä tavalla rauhoittavana.
Olen tästä kyllä samaa mieltä.
Ihmiset ovat sanoneet että etteivät ole koskaan tavanneet niin rauhallista naista kun minä. Olen tasaisen rauhallinen. Tämä aiheuttaa osissa ihmisissä ihmeellistä riehaantumista - eivät osaa säädellä omaa käytöstään, kun heille ei aseteta rajoja ulkopuolelta. No, ei ole minun tehtäväni opettaa aikuisia ihmisiä käyttäytymään. Valitsen lähelläni olevat ihmiset enkä ajaudu kenenkään tuttavaksi vahingossa. Oma miesystävä vastaavasti rauhallinen ja nautin tästä harmoniasta.
Naisille tuppaa olemaan, tylsä ja tasainen mieshän vaikuttaa siltä niinkuin sitä ei kiinnostaisi mikään ja alkaa ärsyttämään, pitää kaivaa tunteet esille draamalla. Pitää olla jatkuvaa tulista OOOH AMORE-meininkiä. Ellei siis nainen itsekin rauhallista sorttia, yleensä nekin paljastuu tuittuilijoiksi kun syvemmälle tasolle päästään ja se rauhallisuus on vain vieraille kulissi.
Vierailija kirjoitti:
Ei draamailija saa mitään iloa tasaisesta viilipyttypuolisosta.
Väitti minulle, että tasaisena varmasti rauhoittaisin hänet, muttei siinä kyllä muuta tapahtunut kuin että kumpaakin alkoi v-tuttamaan. Minua se draamailu ja häntä se kun en näyttänyt hänen tavoin tunteitani vuoroin raivostumalla ja ilakoimalla, olin vain tasainen viiva.
Vierailija kirjoitti:
ADHD on nykyään muodissa ja joka toisella diagnoosi. Se on kiva rellestää menemään ja se masis-osuus sitten vain kärsitään pois.
Masis-osuus? Taidat puhua kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä etkä ADHD:stä.
Jotkut haluaa jatkuvaa kissa-hiiri-leikkiä, draamaa ja valtataisteluita. On niin intoohimosta kato sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut haluaa jatkuvaa kissa-hiiri-leikkiä, draamaa ja valtataisteluita. On niin intoohimosta kato sitten.
Tämäpä tämä. Itse olen perustemperamentiltani nopeasti syttyvä ja rauhalliseksi en itseäni voi kutsua. En halua silti draamaa ja valtataistelua ystävyys-ja parisuhteeseen enkä myöskään työkaverisuhteisiin.
Jos mies on kiltti ja tasainen, niin #sarkasmi #sarkasminystävä #vainsarkasmijutut hoitaa suhteeseen ihanaa draamaa.
Tasainen. Siis tasainen pötkö.
"Luonteesi" merkitsee minulle ja muuta paskaa.
En nyt ota kantaa mihinkään tv-ohjelmaan, jota en ole nähnyt, mutta tämä ketju on asiaton.
Aivan aikuisten ihmisten luulisi tietävän, että ihmisiä on eri temperamenttisia. Ja ei, kyse ei ole mielenterveyden ongelmista tai adhd:stä, vaan geneettisistä eroista tunneskaalassa ja reaktionopeudessa. Jotkut reagoivat nopeasti ja tunteella, toiset eivät juurikaan reagoi tai sitten todella, todella hitaasti!
Kuka sitten kenenkin kanssa viihtyy. Minusta olisi anteeksi vaan vähän tylsää elää sellaisen ihmisen kanssa, joka ei koskaan kunnolla innostu tai ärsyynny mistään. Epäoikeudenmukaisuus, no "ei koske mua, evvk"!
Enkä siis tarkoita, että parisuhteessa pitäisi olla sinänsä mitään draamaa, olen ollut uskollisessa avioliitossa jo 30 vuotta.
Eli se tasaisuus voi olla tylsää ja tunteetonta möllötystä HYVIEN TUNTEIDEN, kuten innostumisen, ilahtumisen, riehakkuuden ja huumorin suhteen.
Brittityyliin siis vähän "stiff upper lip", tunnereaktioita ei tule hyvässä eikä pahassa.
Ootko varma ap, että siinä kaivattiin suhteeseen pettämistä tai tappelua vai ylipäätään kumppanilta tunnereaktioita asioihin? 15 musta otti kolikon kääntöpuolen esille hyvin. Voi olla tunnepitoinen ja temperamenttinen ja silti turvallinen siinä mielessä, että ei petä tai raivostu joka pikku asiasta. Mä olettaisin, että tästä ennemminkn on kyse, jos joku moittii puolisoa liian tasaiseksi.
Rauhallinen nainen on paras. En pidä epämieluisista yllätyksistä joita ne pikkumyyt, suorasanaiset ja temperamenttiset käytöksellään järjestää. Käyttätyvät yllättäen huonosti, siis sen mukaan millainen fiilis heillä sattuu olemaan. Tuollainen käytös ei heijastele arvostusta, eikä saa minua arvostamaan toista. Patjaksi käyvät, ei muuhun.
Minun ensimmäinen aviomieheni oli sellainen, joka veti hernettä nenään vähän joka asiasta.
Kiitos, ei enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma ap, että siinä kaivattiin suhteeseen pettämistä tai tappelua vai ylipäätään kumppanilta tunnereaktioita asioihin? 15 musta otti kolikon kääntöpuolen esille hyvin. Voi olla tunnepitoinen ja temperamenttinen ja silti turvallinen siinä mielessä, että ei petä tai raivostu joka pikku asiasta. Mä olettaisin, että tästä ennemminkn on kyse, jos joku moittii puolisoa liian tasaiseksi.
Eräs nuoruudensuhde oli tietyllä lailla rauhallinen ja tasainen. Ei ollut riehakas, ei koskaan raivostunut, ei koskaan nauranut sydämensä pohjasta, ei päästänyt intohimoa valloilleen sängyssä. Ei silti estänyt häntä tekemästä paskatemppuja eli tasaisuus ja rauhallisuus ei todellakaan korreloi moraalin kanssa tai sen kanssa, että toinen olisi turvallinen. No joo, en pelännyt koskaan että hän löisi minua, mutta oharit saattoi tehdä kyllä ja senkin ihan neutraalissa tilanteessa, ei kehittänyt edes sitä edeltävää riitaa, kuten monet tuollaista harrastavat tekevät.
Mein suhde ei toimis jos ei oltais vastakohdat, minä pälätän ja oon seikkailija (adhd), mies on rauhallinen kuin kallio, en oo saanut häntä ikinä vihaiseksi, suuttumaan tai ärsyyntymään.
Edellisissä suhteissa muhun on ärsyynnytty, suututtu yms.
Mun mies on ihana ja hänkin todennut, että me täydennetään toisiamme.
Kyllä mua välillä miehen hiljasuus ärsyttää, mutta en mä kestäis mitään hölösuuta joka ei anna mun hölöttää rauhassa.
Ps. Nro 5 kommentoijalle, adhd:ssa ei ole masiskausia, sekoitat kaksisuuntaiseen. Kannattaisi ottaa selvää sairauksista ennen kuin valittaa ja pätee asioilla mistä ei tiedä mitään.
Yleensä on.