Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro pieniä salaisuuksia, joilla jokin arkinen juttuu pomppaa sille seuraavalle tasolle

Vierailija
06.07.2021 |

Olen ihmetellyt koko elämäni, mitä kiinalaisessa ravintolassa oikein tehdään että riisistä saadaan sellaista kuin se on. Vihdoin asia selvisi. Pitkäjyväisen sekaan sekoitetaan puolet pyöreäjyväistä (eli käytännössä puuroriisiä), ka a vot. Ihanaa riisiä mums on minun saatavilla ilman ravintolaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit siis ruoanlaittosalaisuuksia?

Kahvi kannattaa ostaa papuina ja jauhaa itse, se on paljon parempaa kuin valmiiksi jauhettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit siis ruoanlaittosalaisuuksia?

Kahvi kannattaa ostaa papuina ja jauhaa itse, se on paljon parempaa kuin valmiiksi jauhettu.

En vaan siis ihan mitä tahansa salaisuuksia, jotka tekee tosi ison eron pienissä tai isommissakin asioissa. Ruoanlaitto oli vain tässä esimerkki, mutta ketju on tarkoitettu kaikelle.

Vierailija
4/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea riisin salaisuus on liottaminen. Ravintoloihin ostetaan riisit isoissa säkeissä, eikä niitä ole kunnolla puhdistettu. Riisi pitää putsata ja liottaa ennen tarjoilua. Liotus vaiheessa riiseistä lähtee tärkkelystä ja sen rakenne muuttuu paremmaksi ja se keittyy kivemmaksi. Kokeile seuraavalla kerralla.

Vierailija
5/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada hanasta vesijohdoissa lämminnyt vesi kannuun ja pistä jääkaappiin.

Käy kylmänä juomavetenä. Lisäksi kun "kovuus" katoaa vähän aikaa seisseessä vedessä, paremman makuinen kahvi tulee tähän keitetyllä vedellä.

Ekologisuutta unohtamatta.

Vierailija
6/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ruokajuttuja mutta kahvin "blooming" on iso juttu maun kannalta. Siis kahvi juuri ja juuri kostutetaan kuumalla vedellä ja odotellaan 30s ennen kuin aletaan itse asiassa suodattaa kahvia. Tietääkö joku barista suomenkielisen termin?

Vierailija
7/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kylmänä juomavetenä. Lisäksi kun "kovuus" katoaa vähän aikaa seisseessä vedessä, paremman makuinen kahvi tulee tähän keitetyllä vedellä.

Ei ei ei, ei näin. Lämmin vesijohtovesi sisältää bakteereja...nams nams vaan 😰

Vierailija
8/8 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei, ei näin. Lämmin vesijohtovesi sisältää bakteereja...nams nams vaan 😰

Jääkaappilämmin vesi?

Ja samalla lailla ne bakteerit on sitten ihan missä tahansa juomapullossa mihin ihmiset ottaa hanasta vettä kuljetettavaksi. Mutta sillepä ei voi mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi