YLEISTÄMISESTÄ TOSSA YHDESSÄ KETJUSSA...
Kommentit (17)
JOS EI JOTAIN JOHTAJAN URAA HAVITTELE....
se oli yhtä kärjistettyä kuin jutun aloituskin. ja jos tosiasiassa asiaa tarkkaan tutkitaan, niin monet tosi nuoret äidit ovat todellakin vailla sitä koulutusta eivätkä sitä aio hankkiakaan ennen kuin aikaisintaan sen jälkeen, kun lapset ovat kasvaneet isoiksi. se on ihan ok mutta yhteiskunta ei pyörisi, jos kaikki naiset eläisivät samanlailla. se ei tarkoita sitä, että nuoret äidit olisivat jotenkin vastuuntuntoisempia tai ajattelisivat lapsen parasta enemmän tms. kyllä se monille heistäkin on tavallaan pakkotilanne.
Että johonkin kai tätä ylempää korkeakoulututkintoakin tarvitaan...
ja väitös että nuoret äidit olis kotona sen 3 v sen takia kun ei kannata mennä töihin... itellä ainakin oli pakko päästä töihin vaikka ei jäänytkään tarhamaksujen jälkeen paljoo käteen. En mä siellä duunissa pelkästään rahan takiaa oo...
laittaa pois päältä ilman koulutusta jos niin haluan.. sori nyt en siihen tarvinnut yliopistoa :) ap
ainakin kaikki pikaruokaketjut ottaa duuniin ja mäkkärissäkin on jopa 8,20e tuntipalkka.... siivojia, tarjoilijoita yms otetaan töihin ilman koulutusta... TOSIN NOIHAN ON TEIDÄN KAIKKIEN MIELESTÄ VARMAAN NIITÄ PASKAHOMMIA! mut ite olin jo 16-vuotiaana tarjoilijan ja 18v aloitin mäkkärissä ja niistä ihan mukavat työkokemukset... työkaverit ainakin oli mukavia! ap
Itse halusin jotain ihan muuta, joten ylempi korkeakoulututkinto on hankittuna, vaikken mikään " uraa" luova olekaan. Niin ja esikoisen sain 23v. ikäisenä... Olin tosin jo valmistunut silloin maisteriksi...
siis tuli kirjoitusvirhe...myönetään en osaa kirjoittaa kun lukioo oo ees käyny :) siis 16 v aloitin tarjoilijan hommat joita tein pari vuotta ja sit menin mäkkäriin kun muutin pois kotoa. Sitten syntyi kohta 3v poikani ja olin vuoden ä-lomalla ja menin takas mäkkäriin. Olin vuoden duunissa ja otin loparit ja pidin 4kk hoitovapaata ja aloitin työt stockmannilla myyjänä, jossa nyt olen vakituisesti. Nyt on rv 31 ja toinen syntyy kohta ja jään ä-lomalle mutta palaan takaisin vakityöhöni kun huvittaa :) Eli ihan hyvää mun elämä ainaskin on vaikka en (ainakaan vielä) mitään kouluja ole käynyt! työkokemus ja luonteen lujuus vaikuttaa myös duunin saantiin... :) ap
että toki ilman koulutusta pääsee vaikka siivoojaksi, ja palkka on ehkä alta tonnin kuussa... noh, kun sulla on sitten palkkatuloja niin tippuu asumistukia ja tulee lasten päivähoitomaksut niin ja työmatkoihin kuluu rahaa ja työpaikkaruokailuun tai eväisiin ja kas oletkin kenties miinuksella verrattuna siihen että olisit kotihoidontuella kotona...
et on koulutus mut tarkoitin tällä jutulla sitä että ilman sitäkin voi pärjää ja monet pitävät asiakaspalvelu duuneista joita saa ilman hyvää koulutusta...itse ainakin luonteeltani olen sellainen et en jaksais mitään toimistohommia vaan haluan ihmisten parissa työskennellä...
mieskin joka osallistuu tarhamaksuun... ja silti noiden matka, ruoka yms. kulujen jälkeen silti jää käteen enemmän ku kodinhoidontuelta jäis.
Millä osastolla olet ja missä päin.
T: Keskustan Aka.
että siivoojankin palkka taitaa aika usein tulla sen mukaan mikä koulutus on takana? Ainakin muistelin että tuttavani kouluttautui työnohessa tai erikoistui johonkin siksikin että palkka nousi...
herkussa...nyt tosin sairaslomalla
Olenkin sitten koko viikonlopun töissä.
T: Akalainen
alkaakin äitiysloma nyt suoraan saikun jälkeen :) Olis kyl voinut mieluusti olla vielä töissä jos oisin lääkärilta luvan saanut.. toi esikoinen (3.v) kun on välillä NIIN rasittava että töissä sais hermot lepoa :) ap
ELI SITÄ EN YMMÄRRÄ ET KUINKA JOKU VOI VÄITTÄÄ ET ILMAN KOULUTUSTA EI SAA DUUNIA? JA ET NUORET ÄIDIT OLIS 3 VUOTTA KOTONA KUN EI SAA TAI KANNATA DUUNIA TEHDÄ KUN KODINHOIDONTUKEA MAKSETAAN? MISTÄ TAHANSA NS. HUONOMMASTAKIN DUUNISTA SAA ENEMMÄN RAHAA KUIN KODINHOIDONTUESTA... KUKA SIIS SEN RAHAN TAKIA MUKA OLISI KOLME VUOTTA HIMASSA???? AP