Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero epävakaasta persoonallisuushäiriöisestä

Vierailija
09.07.2014 |

Miehellä epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen kärsinyt siitä monta vuotta. Mies on välillä uskonut ja välillä ollut sitä mieltä että meissä molemmissa on vika. Tottakai onkin mutta meidän suurin ongelma on miehen persoonallisuushäiriö. Ei osaa puhua jos loukkaantuu jostain ja loukkaantuu kuitenkin hyvin herkästi, mököttää ja paiskoo. Ei välitä vaikka lapset ovat paikalla ja lapsiakin pelottaa jo miehen kohtaukset. Ei siis huuda eikä lyö mutta käyttäytyy uhkaavasti muuten. Mies on eri mieltä. Mielestään liioittelen ja suurentelen asiaa ja saan lapset pelkäämään.

Olen anellut ja pyydellyt, myös uhkaillut erolla jos ei mene hoitoon. Vuosi sitten kokeiltiin parisuhdeterapiaa, joka ei onnistunut kun mies koki että siellä ruoditaan vain hänen vikoja.

Miehen perusongelma tuon loukkaantumisherkkyyden ja puhumattomuuden lisäksi on kykenemättömyys ottaa minkäänlaista kritiikkiä vastaan, eli suuttuu ja sanoo että syyllistän häntä eikä siis ole mahdollista puhua hänen kanssaan asioista. Alkaa välittömästi syyttelemään mua omista virheistäni. Ei auta toistuvat keskustelut että suhteessa pitäisi voida puhua.

Nyt olen sitten viemässä erouhkausta loppuun asti. Olen kyllästynyt, koen itseni jo arvottomaksi ja pelkään lasten mielenterveyden puolesta. Olen sanonut että heti kun menet hoitoon, unohdan eron.

Mies on vuosien varrella luvannut monesti mutta ei vaan mene hoitoon. Sanookin yhtäkkiä pärjäävänsä ilman ihan hyvin ja ettei syy ole ainoastaan hänessä. Eikä tietenkään ole, mutta parisuhteen ongelmien ratkaisua estää vain hänen persoonallisuushäiriö, en minä.

Pelkään yhtäkkistä flippaamista ja perhesurmaa. Olen pelännyt sitä jo vuoden. Mies käyttäytyy aina hyvin ennalta arvaamattomasti mutta ei ole koskaan satuttanut minua. Hän syyttää minua kiristämisestä eikä ymmärrä ollenkaan tilannettani.

Onko teidän tuntemat epävakaat tajunneet missä vaiheessa pilanneensa itse oman elämänsä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ala- ja yläasteen kestävä rankka koulukiusaaminen tämän laukaisijana.

Vierailija
42/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi hyvin todennäköisesti epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä miekkonen, jonka silmät taisivat tämän ketjun myötä aueta todellisuuteen. Vaimon kanssa on pitkään ollut vaikeaa oman, helposti aivan överiksi menevän epävarmuuden ja "hylätyksi tulemisen" tunteen vuoksi. Ei varmaan auta muu kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen, myöntää olevani se häiriintynyt osapuoli ja pyytää vaimolta anteeksiantoa ja vielä paljon kärsivällisyyttä. Ja mennä terapiaan asap. En halua menettää sitä ihmistä, jota rakastan enemmän kuin mitään muuta.

Kiitoksia ap ja 32. Ja ap:n miehelle sellaisia terveisiä, että jos oikein yrität niin hahmotat kyllä, että olotilasi on nyt oudon pingottunut ja ajatuksenjuoksusi aivan erilainen verrattuna niihin hyviin hetkiin, joita sinullakin ihan varmasti on. Usko pois, vika on sinussa. Nyt mars hoitoon, ettet tuhoa elämääsi kokonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:03"]Mulla on ollut ala- ja yläasteen kestävä rankka koulukiusaaminen tämän laukaisijana.

[/quote]

Tsemppiä, hienoa että oot hakenut apua ja valmis käsittelemään noita asioita...

Vierailija
44/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:06"]Täällä myös yksi hyvin todennäköisesti epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä miekkonen, jonka silmät taisivat tämän ketjun myötä aueta todellisuuteen. Vaimon kanssa on pitkään ollut vaikeaa oman, helposti aivan överiksi menevän epävarmuuden ja "hylätyksi tulemisen" tunteen vuoksi. Ei varmaan auta muu kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen, myöntää olevani se häiriintynyt osapuoli ja pyytää vaimolta anteeksiantoa ja vielä paljon kärsivällisyyttä. Ja mennä terapiaan asap. En halua menettää sitä ihmistä, jota rakastan enemmän kuin mitään muuta.

[/quote]

Toi hylätyksi tulemisen pelko on mielenkiintoinen juttu, arvelin että eksälläni oli jotain sellaista ja hän ilmeisesti ennakoi (väärin) että olin jättämässä hänet ja sen takia aina tasaisin väliajoin itse lopetti suhteen. Häiriöstä kärsivät, kuulostaako tutulta ja mikä tuollaisen laukaisee?

Vierailija
45/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et säkään ap ihan terveeltä kuulosta, et ainakaan kivalta. Montako kertaa mainitsit jo jutussa erouhkailun joten päivittäinkö käytät sitä aseena mieheesi?

Mä en olis päivääkään ihmisen kans joka uhkailee erolla jos en olekaan sellainen kuin hän vaatii.

Vierailija
46/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:06"]Täällä myös yksi hyvin todennäköisesti epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä miekkonen, jonka silmät taisivat tämän ketjun myötä aueta todellisuuteen. Vaimon kanssa on pitkään ollut vaikeaa oman, helposti aivan överiksi menevän epävarmuuden ja "hylätyksi tulemisen" tunteen vuoksi. Ei varmaan auta muu kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen, myöntää olevani se häiriintynyt osapuoli ja pyytää vaimolta anteeksiantoa ja vielä paljon kärsivällisyyttä. Ja mennä terapiaan asap. En halua menettää sitä ihmistä, jota rakastan enemmän kuin mitään muuta.

[/quote]

Toi hylätyksi tulemisen pelko on mielenkiintoinen juttu, arvelin että eksälläni oli jotain sellaista ja hän ilmeisesti ennakoi (väärin) että olin jättämässä hänet ja sen takia aina tasaisin väliajoin itse lopetti suhteen. Häiriöstä kärsivät, kuulostaako tutulta ja mikä tuollaisen laukaisee?

[/quote]

Epävarmuus, jonka ainakin minä koin niin, että mua vaan kohdellaan huonosti ja miksei toi toinen vaan rakasta kuin minä. Testailin siis kumppanini halukkuutta pysyä suhteessa. Jos pysyi, kuten useimmiten, niin sitten saatoin taas hetken olla maailman paras mies.

23

Vierailija
47/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 01:06"]Täällä myös yksi hyvin todennäköisesti epävakaasta persoonallisuudesta kärsivä miekkonen, jonka silmät taisivat tämän ketjun myötä aueta todellisuuteen. Vaimon kanssa on pitkään ollut vaikeaa oman, helposti aivan överiksi menevän epävarmuuden ja "hylätyksi tulemisen" tunteen vuoksi. Ei varmaan auta muu kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen, myöntää olevani se häiriintynyt osapuoli ja pyytää vaimolta anteeksiantoa ja vielä paljon kärsivällisyyttä. Ja mennä terapiaan asap. En halua menettää sitä ihmistä, jota rakastan enemmän kuin mitään muuta.

[/quote]

[/quote]

Epävarmuus, jonka ainakin minä koin niin, että mua vaan kohdellaan huonosti ja miksei toi toinen vaan rakasta kuin minä. Testailin siis kumppanini halukkuutta pysyä suhteessa. Jos pysyi, kuten useimmiten, niin sitten saatoin taas hetken olla maailman paras mies.

23

Vierailija
48/48 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriöiselle ihmiselle on turvallisemman tuntuista pitää parisuhteessa tietty etäisyys ja sitä kautta ohjat ikään kuin omissa käsissä. Ihmiset yleensäkin tuppaavat usein selittämään omia hylätyksi tulemisiaan niin parisuhteissa kuin työelämässäkin vähän siihen malliin, että enhän mä tota miestä/naista/duunia olis edes halunnutkaan. Tämä kontrollin tarve ylikorostuu epävakailla. Jos itse katkaisee parisuhteen, niin ei tarvitse käsitellä sitä sietämätöntä tunnetta, että ei ole kelvannut jollekin, josta välittää. Mutta eihän tuollainen itsensä varjeleminen onnistu siinä vaiheessa, kun se tosirakkaus osuu kohdalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme