MARRASTEN to--> pino
Kommentit (27)
Heipparallaa kaikille!
Tänään vein hakupaperit uudesta osaomistusasunnosta, joten alkuviikosta on sitten jo varmaan selvä tämä meidän asunnon vaihtohomma! Kiva päästä taas muuttamaan, edellisen kerran muutettiin tähän nykyiseen asuntoon puoli vuotta sitten.
Mulla ei ole vielä menkat alkaneet ja toivon ettei ihan vähään aikaan alakaan. Tosin mun tuurilla taitaa alkaa siellä Norjassa, jossa ainoa pesumahdollisuus on 10 asteinen järvivesi, tai trangialla lämmitetty vesi...
Meikä oli BB:iin ihan koukussa. Nyt harmittaa vietävästi kun ei nähdä kahteen viikkoon kun ollaan reissussa. Taisin kattoa joka jakson siitä ekasta sarjasta. Vaikka tuntui ihan järjettömältä katella sitä. Se brittiversio joka tuli ensin, oli paljon parempi! Myös täydelliset naiset aiheuttaa riippuvuutta. Ja sekin alkaa juuri kun ollaan reissussa. Ja Lost...Siinä onkin melkein se mitä telkasta uutisten ja urheilun lisäksi tulee katottua. Ennen poikia meillä oli telkka käytännössä aina kotona ollessa auki, mutta nykyään avataan vasta kun pojat nukkuu. Jos silloinkaan. MElkein vietetään aikaa pihalla mieluummin. Ehkä talvella tulee taas katottua enemmän.
Lauantaina pitäisi lähteä mettään vaeltamaan jotta saadaan rinkat koeajettua. Ulkoilma elämää varten pitäisi myös hankkia sellainen " peräkärry" pyörään että saa molemmat pojat kyytiin. Ja sitten koira juoksemaan rinnalle. Yksin ei voi oikein pyöräillä ilman sitä kärryä. En ole ainakaan kuullut että olisi kahden istuttavia pyöränistuimia.
Ihanaa kun pojat syö jo itse kaikki hedelmät, kasvikset ja juurekset. Ei tartte oikeestaan muuta syöttää kuin varsinainen ruoka ja puurot. Ruoan kanssa olen ruvennut antamaan puolikkaan siivun leipää ja sitä pojat jyrsiikin hyvällä halulla. Meillä ei ole oikeastaan tullut vastaan muita ruokia kuin porkkanaraaste mitä pojat ei olis suostunut syömään. MItes muilla, onko paljon lemppari tai inhokkiruokia?
Jaahas eiköhän jätetä muillekin palstatilaa! Mukavaa loppuviikkoa toivotellen, Sankku ja pojat
Ei siis kauaa siihen ole enää aikaa ja sitten pikkuisemme on jo yli 1v, isoja lapsosia, mussukoita. Ja joulupukkikin tulee ihan oikeesti sitten. Kivaa.
odotan jo kovasti joulun ja 1v synttäreiden järkkäilyä. Synttärit pidetään kahessa erässä varmaankin ja kakun ainakin tilaan..
Lähetättekö kutsut vai miten kutsutte? Näin ajoissa kyselen..
Tintta-liisalle hyvää matkaa, nauttikaa!!!!!!!!
Onnea noemalle kun alkoi menkat. =) Kiva että otit ne ilolla vastaan, heh- Ite en tavallaan halua vielä tai en tiedä voiko sanoa että ne alkoi kun ne oli kerran pojan ollessa 2kk.
Eilen oli sitten eka muskari ja ai että oli kivaa. =) Lapsosetkin nautti siitä ja meillä ainakin poika tykkäsi. Olisi useammin, heh.
Tänään oltiin parturissa äitini kanssa ja poika myös. Parturi on tuttu niin siellä sai olla kivasti vapaammin ja siellä lämmitin ruoankin. Hiuksiani vain leikattiin, mytta on sitten siistimmät kun 2.9 mennään häihin. Pojankin etuhiuksia napsastiin, kun meni vallan silmille. Oletteko te jo joutunut lapsosten hiuksia leikkaamaan? Leikkasin ekan kerran ite 5kk ikäsenä ko meni vallan simmuille.
Niin ja onnea ööööö kuka kirjoitti oliko se tintta että asunto meni...
Me ollaan katottu kanssa niitä ok-taloja ja ihan meijän lähellä on uusia myytävänä, ,mutta ei sitten kuitenkaan... mietitään aletaanko rakentaa vai mitä... no pikkuhiljaa hyvä tulee ja huomenna tulee vissiin uusi etuovi-lehtikin..
Mutta jospas lukisi s-postit vielä, kun poika jatkaa uniaan.
Moo
ei se eilisestä pinosta ollut vaan tän päiväsestä ja sankku se oli jonka asunto on mennyt.. =) Ja minä kirjoitin tintta-liisan... hö.. =)
no niin siinä sit kävi et piikille piti tänä aamuna lähtee:( Nyt olo niin lääkkeistä pumpattu että! Nukkumaan kun pääsisi vaan..Mies nukkuu nyt et jaksaa yöks lähtee töihin. Mä nukun sit illalla..
Tintta-liisalle hyvää matkaa!!! Vähän kade oon. Me suunnitellaan talveks reissua, saas nähä onnistuuko.
Noema: mä ajattelin ekoista menkoista ihan samallalailla! Oli jotenki helpottavaa et kroppa ei oo enää raskaana eikä hormoonihuuruissa! Tosin nyt kun niitä on tullu puolen vuoden ajan, niin ei enää tunnu niin kivalle ostella niitä siteitä:) Tosin mä syön pillereitä, et voin vähän säännöstellä niiden tuloa.
synttäreitä odotellaan meilläkin. Vieraita varmaan tulee joku 15 ..ehkä.
Kakut leivon ite. Mä en muuten leivo juurikaan, mut oon aatellu et kyllä mun omien lasten synttärikakut pitää leipoo:) Ja ihan hyvää osaan jo tehdä. tai no, kukaan ei ainakaan ole jättäny syömättä!
Syksyn tulo jotenki konkretisoituu noiden telkkari ohjelmien kautta..ens viikolla alkaa kaikki hyvät ohjelmat! Ja meillä kyllä puissa alkaa olla keltaisia lehtiäkin..et kyllä se sieltä tulee taas tänäkin vuonna. Viime vuonna sitä toivoi oikein kovasti , ison mahan kans laskettiin päiviä koska on marraskuu. Nyt en niin kovasti odota niitä loskakelejä, joulua kyllä alan taas kohta ootella:)
mitäs sitten..enpä muista muuta..palataan taas! Lähden pois täsät koneelta etten uutta päänsärkyä jälleen saa....
Voi sua äitykkä-parka kun se migreeni noin riivaa. Muistan nuoruusvuosiltani että osaa olla todella ilkeä, kivulias riesa. Mulla oli päänsärky migreenin aikana niin paha että aloin oksennella. Ja pää oli monta päivää kipeän kohelo kohtauksen jälkeen. Onneksi ei ole aikoihin enää migreeni vaivannut (nyt on pakko koputtaa puuta). Toivon kovasti että pääset itsekin joskus tuosta vaivasta kokonaan eroon! Koitahan jaksaa!
Täällä myös yksi joka oli vuosi sitten ihan BB-koukussa. Mies ei sarjasta piitannut, joten tv:n edessä oltiin sitten vain minä ja masu. Jessellä oli siihen kympin aikaan yleensä iltavenyttelyt menossa. :-) Samaa mieltä Sankun kanssa että brittiversio oli parempi. Tuo kotimainen versio oli paikoitellen hyvinkin tylsä ja monesti touhusin samalla jotain muutakin. Aion silti alkaa katsella BB:a taas jos vaan ovat löytäneet riittävän mielenkiintoiset tyypit taloon. Kummasti nuo reality-sarjat koukuttaa. :-)
Jessen lempiruoka tällä hetkellä on kaupan kasvissose, jossa on porkkanaa-perunaa-maissia. Sitä syödessä suu aukeaa niin isoksi kuin sen ikinä vaan auki saa. ;-) Vauvajogurtti on myös herkkua. Sen teen itse niin että sekoitan marja- tai hedelmäsoseen sekaan korvikejauhetta. Toimii meillä hyvänä välipalana.
Hiuksia ei ole Jesseltä jouduttu vielä leikkelemään. Silmillä ja hiuksilla ei tule olemaan treffejä ihan vähään aikaan, aika hissukseen tuo pojan tukka nimittäin kasvaa. Päälaella hiukset kasvaa nopeiten, ohimoilla ei sen sijaan ole juuri mitään joten komea irokeesi pojalla usein herätessään. ;-)
Tintta-liisan pesueelle oikein hyvää etelän matkaa! Voin kuvitella miten sua jänskättää ja hermostuttaa, mutta eiköhän kaikki mene oikein hienosti. Nauttikaahan lomasta täysin siemauksin, jää varmasti ihania muistoja...
Sinä hullu terveyssidenainen, myös Noemana tunnettu ;-) : Mullakin menkat yritti alkaa tuossa viime viikolla. Pari päivää tuli sellaista tuhruvuotoa, mutta siihen se sitten jäi tällä kertaa. En siis vielä päässyt terveyssidehyllylle penkomaan uutuuksia kun ihan pikkuhousunsuojilla pärjäsin. Mutta kyllä se munkin vuoro vielä tulee. Odotas vaan kun täältä toinen hullu ilmoittautuu. ;-)
Jippii, töistä tuli meiliä että sain kuin sainkin luvan alkaa tekemään 6h työpäiviä. Palkka tietysti huononee, mutta eipä raha ole todellakaan kaikki kaikessa kun vaan saan viettää Jessen kanssa enemmän aikaa. Kokonaan ei ole varaa jäädä hoitovapaalle, mutta helmikuun alusta saakka olen sitten osittaisella hoitovapaalla siihen saakka kun poitsun syntsäkakussa leiskuu kolme kynttilää.
Yksi-vuotissynttäreitä ei ole tullut vielä suunniteltua, en jotenkin tajua että siihen on enää niin vähän aikaa. ;-) Varmaan aika pienimuotoiset juhlat pidetään, kutsutaan isovanhemmat ja kummit. Mies saa tehdä pojalle kakun, on nimittäin aivan mestari tekemään herkullisia täytekakkuja. Nam-nam pelkkä ajatuskin.
Nyt taisi Jesse herätä toisilta päiväuniltaan, menenpä tästä antamaan unenpöpperöiselle kullalleni suukon... :-)
Oltiin vauvakinossa ja neiti kiipesi rappusia ylös-alas ja konttasi salia ympäri koko 1,5 tuntia. Ja pisteli suuhunsa lattialta löytämiään karamelleja. Ja mä juoksin perässä niin lujaa, että meinasi hiki tulla. Hiukkasen meni ohi leffan juonenkäänteet. No, onneksi en mennyt sinne elokuvan takia, vaan oli kiva tavata kavereita ja kuluttaa aikaa.. Mutta taitaa olla viimesiä kertoja kun voi sinne vauvakinoon osallistua.
Sellassii, nyt meen huilaamaan ja keräämään voimia, ehtoolla on jumppaa tiedossa.
Inhokkiruoka ilmaantui listalle tänään. Ikinä aikaisemmin ei ole nokkaansa nirpistänyt, mutta nyt oikein kaivoi sormilla ruoan suusta pois ja syljeksi. Olin tehnyt tomaattimuikkuja ja perunasosetta, ei kelvannut äidin gourmet :)
Siirteleekö muiden " vauvat" huonekaluja? Meillä on siirrelty jo kohta kaksi kuukautta. Tuolit lähtee keittiöstä liikkeelle ja päätyy eteiseen. Käy siis yksi kerrallaan hakemassa ja kuskaa kaikki yhteen sumppuun :) Pyykkitelineen hakee myös ja kuskailee ympäri asuntoa, naureskelee sitten, kun tippuu joku vaate päälle. On kyllä ihana seurata tuon poitsun kehitystä!
Hilda, mieheni on " pelastustehtävissä" . Puhelinhälyytyksen päässä lähes aina, mutta päivystää kotoa. Hoitaa Uudenmaan aluetta, mutta jos tarvetta tulee, niin saattaa joutua lähtemään vaikka Rovaniemelle. Eurooppa on myös alueena, eli menevät sinne selvittämään hommia ja tuovat esim mahd. kolariauton pois. Keikkoja ei onneksi ole montaa viikossa, pari keskiarvolta. Eli kun mäsähtää, missä ikinä tilanteessa (raitiovaunu, moottoripyörä, auto jne.), niin mieheni kutsutaan paikalle. Irrottelemaan mahdollisia ruumiita ja vehkeitä toisistaan :/ Miehen työpuhelimen soidessa tulee aina vähän avemainen fiilis, mutta siihenkin on tottunut. Tsekkailevat lääkärintarkastuksissa, ettei ole mitään sairaudellista estettä ilmaantunut hoitaa työtä, huumetestit tehdään ja mielenterveys " tsekataan" (työ saattaa olla herkälle turhan raskasta henkisesti). Kirjoitin tuon pelastustehtävissä heittomerkkeihin siksi, että periaatteessahan hän ei ketään pelasta, koska tilanne on yleensä menetetty kun hänet kutsutaan paikalle.
Ihanaa Auringonkukka, että teillä mies tekee kakun! Ihana sitten kertoa myöhemmin, että oli isin tekemä kakku. Hmm,rupesikin heti tekemään mieli kakkua, nam.
Millä nimellä teillä muilla muuten kutsutaan isiä? Me ollaan äiti ja isi.
Johonkin piti vielä kommentoidakin, mutta pää reistaa.
Noema
kun poika nukahti jo ennen kasia, kauhia uni oli. Mies harkoissa ja itellä tosi paha olo. Oksettaa ja heikottaa. Kumma olo, hö. Heti funteerasin että oiskos raskaana ko iltasinkin kovasti janottaa... noniin en kuitenkaan ole. =)
Äitykkä joudutko usein käymään piikillä? Mitä migreenilääkkeitä sulla on? Mulla on relert, mutta en ole sitä voinut ottaa raskauduttuani. Tosin silloin oli vain kerran viikon pääkipua ja söin para-tabsia ja nyt pojan synnyttyä on muutama kerta ollut kamala pääkipu, joista pari kertaa migreeniä, mutta soitin apteekkiin, jos otan relerttiä niin pitäisi olla 24h imettämättä joten en ottanut. Tiedän mitä on migreeni, ai kivaa!!!!!!!!!! Toiv nyt sua alkaa helppaamaan!!!!!!!!!
Mä olen äiti ja mies on iskä aika usein tai isä, isi.
Meillä poika joo joskus siirtää huonekaluja tai rattaita aika usein eteisestä eteenpäin ja syöttötuoliaan.
Joo mutta näin taasen.. =)
terppa
Synttäreihin jo monesti pitänyt kommentoida, mutta en oo muistanut.
Vähäsen olen asiaa mietiskellyt, ei mitään isoja pirskeitä järjestellä, yllättävästi kuitenkin porukkaa kärtyy, vaikkei muuta kuin lähisuku ja jotain kavereita :)
Juhlat on aina kivoja, vaikkei 1vee sankari vielä oikeen touhusta ymmärräkään mitään.
Ja isse jotain leipomusta väsäilen, tykkään kyllä siitä puuhasta ja kohtalaisin tuloksin =)
noema, olen jo sitä miehesi työtä aikaisemminkin mietiskellyt, kun kertonut olet, että päivystää. Nyt selkis =)
Tuolit meilläkin siirtyilee, mutta ei vielä eteiseen asti.
Pitäisikin ostaa semmonen taaperokärry, tuli vaan yhtäkkii mieleen =)
Huomenna siivouspäivä, lupasin anopille siivoukset tehdä valmiiksi, kun töistä tulee. Mehän täällä sotkettu onkin. =)
Ja lauantaina vissiin miehen kanssa mennään paikalliseen kuppilaan, siellä on jotain happininkiä, ihan kiva kyllä käydä välillä pinissä paikoissa ja näkee tuttuja ym. =) Appiukko lupas lapsia hoitaa, anoppikin paikalla on. Vaikka eipä noissa juuri hoitamista, kun laitetaan valmiiks nukkumaan. Pertulle tuttia ehkä joutuu laittaa.
Meidän ukolla on tänään ekat nimpparit =)
Pappa antoikin juhlan kunniaksi palan munkkia ja ois vaikka syöttänyt koko munkin, mutta toppuuttelin jo =)
Ja kaupassa yks vanha setä ois ostanut tikkukaramellin sankarille =) ekhä vuoden päästä.
Äiti ja isi olemme me. Isovanhemmat on mummuja ja pappoja ja nimi eteen, kun niitäkin useampia niin tietää ketä tarkottaa. Ja miehen pappa on ukki.
Ja kyllä täällä maalla on kivaa ja kaunista!!! Molemmat ollaan täältä kotoisin ja kummankin sukua täällä on.
Ja niin ihana ois kyllä tämmöisessä paikassa lapset kasvattaa ja pieneen kyläkouluun lähettää oppimaan.
Mutta eipä oikein töitä. Ja kun minullakin opinnot edessä joskus, niin aika mahdoton ois täältä semmosii hoitaa.
puhihaa, kerrankos sitä erehtyy kenestä kyse =)
äitykkä, hyvä että migreeni helpottamaan päin. Varmasti on kelju kaveri moinen, kun tavallinenkin päänsärky osaa olla kamala.
Pyykit on kyllä Pertun mieleen, tykkää kovasti märkiä ja kuivia vaatteita kopasta ottaa ja levittää pitkin. Ja sukkatelineestä käy repiin aina sukat ja alkkarit, jos kylppärin ovi jäänyt auki ja pyykit joihin yltää. =)
Tehari-ilta =)
Huomiseen =)
*HilDa ja NimPPariukko
Jostainn syystä käyn nyt niin ylikierroksilla etten voi mennä vielä nukkumaan..Väsyttää kyllä, mut ei nukuta..Joo, sekavaa on.
puhihaa: Mulla on Imigran Radis 100mg migreenilääkkeenä. siinä on sama, et ei vuorokauteen voi imettää jos sen ottaa. Muutama migreeni tulikin vielä kun imetin, johan oli vaikeeta! en onneks joudu piikille juuri koskaan, tää oli varmaan kymmenessä vuodessa kolmas kerta.. Yleensä helpottaa yhdellä tai viimistään toisellä lääkkeellä. Mun siskolla on tosi paha migreeni, kayttää samaa lääkettä kuin sä..piikillä käy kerran kuussa varmaan:( Paska tauti suoraan sanottuna.
Noema, varmaan rankka ammatti sun miehellä. Ja oot varmaan säkin " kovan koulun" käyny sen suhteen. Mutta hienoa että tuollaista työtä jaksaa tehdä, tärkeää hommaa tuokin.
Meillä ollaan äiti tai äippä ja isi tai iskä. Miehen vanhemmat on mummu ja pappa , mun vanhemmat on mummu ja vaari.
Voi vitsit, kun luen noita teidän mussukoiden touhuja tuolien ja pyykkitelineiden kans niin meidän ukkeli tuntuu ihan vauvalle:) Istualtaan on kyllä alkanu hiissata itteään kiinostaviin paikkoihin, mut eipä tuolit vielä kolise! No eiköhän niitäkin keretä ihan riittävästi siirrellä tuonnempanakin:)
Täyttelin äsken kotihoidontuki hakemusta..saas nähä miten käy, kun mullakin putoaa tulot aikas paljon.No, ehkä on varaa kiristää jossain menoissa! esim ruuassa saan säästettyä äkkiä ainakin 100 euroo kuussa:)
Jospa mä nyt yritän sinne untenmaille mennä..mieskin soitteli tienpäältä ja toivotteli kauniita unia. Kotiutuu joskus huomenissa, meillä on muuten huomenna 11 vuotis päivä. Onpas siitäkin jo aikaa vierähtäny, kun teininä seisottiin vesisateessa pussailemassa:) oi niitä aikoja....
hyvää yötä kaikille!
Eilen viimeinen äitiyslomapäivä, nyt ollaan sit hoitovapaalla,tuntuupas erilaiselta,heh!
Kyllä eilen tuli moneen otteeseen mieli,että jos tämä kotihoito ei olisi ollut mahdollista,olis pokolla ollut tänään eka tarhapäivä,kääk!
Olen siis ainakin vuoden loppuun himas,lopputilirahoilla pystyy nip.nap. kitkuttelemaan sinne..
Pientä hienosäätöä tehty,lehtitilauksia lopeteltu,visat nollilla,matkailu vain mummolaan ja mökille jne.
Tärkeintä jotta pokko saa olla vielä kotona.
Täällä odotellaan myös innolla BB:n ja muiden ohjelmien alkua,meillä myös vuosi sitten klo 22 alkoi vatsassa aina oma Show,kiva muistella.
BB:ssä oli tuttu silloin mukana,jotenka vielä lisää oli mielenkiintoa.
Meillä ei o tarttenu hiuksia viela leikellä,tullut äitin ja isiin,hentoa,silkkiä kasvaa.
Auringonkukka,kiva kuulla duunijärjestelyistä,että onnistuivat,kauhean tärkeitä asioita,oma jatko vielä mietityttää kovasti,vaihtaako alaa,jääkö liiton rahoille kotiin vielä,kaikki auki...
Meillä myös tuolit vaihtaa paikkaa,lempparina syöttötuoli,se matkustaa ympäri asuntoa ja lelulaatikon tyhjennys on nykyään nopeaa puuhaa,kova poika inventoimaan:)
Kuten tuolla jo kirjoitin,meillä on äiti ja isi(nyt ätä,itä)mun vanhemmat mummi ja pappa,miehen mummo ja iso-isä.
Aivan kauhea tuo migreeni,sivusta seurannut kun äidilläni ja veljelläni kohtaus tulee,se invalidisoi täysin.
Onneksi edes jotain helpotusta lääkkeistä.
Kuka kirjoittikaan taaperokärrystä..Kummitytölleni hankkivat moisen ja joutuivat pian laittamaan sen telakalle ku jatkuvasti kaatuli kärryn kanssa,se tietty kokoajan lähti alta pois,kun liikkui liian liukkaasti.
Kertokaa muut millaisia kokemuksia?
Mummi antoi eilen pokolle pienen pehmis-maistiaisen,voi poikaa kun tykkäsi,tietysti ja kyttäsi huulia nuollen mummia koko jätskin ajan.
Voi kun naurettiin ja mummi sanoi,että poika saisi varmasti oman jos hän saisi päättää;) " Vähän" myöhemmin,kommentoi äiti...
Tänä vkonloppuna pitäis hankia vihdoin se pyöränistuin ja kypärä,mahtava päästä rullaamaan koko perhe!
Kuinkas moni jo kulkee pyörien päällä? Miten sujuu,tykkäävätkö murut?
Illalla mökille saunaan ja keinumaan,mitenhän se kotiinlähtö taas onnistuu,tällä hetkellä keinu on niin pop!!
Oikein ihanaa viikonvaihdetta,syksyä tosiaan on jo ilmassa,mutta olihan pitkä kuuma kesä!
P.s.P-vartijoissa oli lähtenyt ekalla vkolla 1,7kg,jippii,mukava startti.
Jesse tekee uusia hampaita (alhaalle kakkosia) ja muutamana viime yönä ollaan pikkutunneilla kanniskeltu itkevää poikaa, panadoliakin on suuhun ruiskuteltu. Toinen hammas on jo puhjennut läpi, mutta toinen ei vielä ja kipeä taitaa ien olla. Voi raasua. Vähän väsy olo itsellä kun vain johonkin kolmeen-neljään saakka saa nukkua ja sitten on loppuyö hyvin levotonta. Tuntuu ettei särkylääkekään ihan täysillä auta. Vai onkohan jotain muutakin hampien lisäksi...? Höh kun ei voi tietää.
Kutsumanimistä... Meillä ollaan äiti ja isi, mun vanhemmat on mummi ja ukki, miehen vanhemmat mummu ja vaari. Isovanhemmat ovat saaneet ihan itse valita kutsumanimensä. :-)
Eilen unohtui kertoa Jessen inhokkiruoka. Se on parsakaali. Jotakuinkin ainoa ruoka joka on suusta syljetty pois kauhunsekaisin ilmein ja itkun saattelemana. Ei uppoa edes perunan seassa. Sen sijaan kukkakaali on perunan seassa suurta herkkua.
Hilda, Jessekin tykkää pyykeistä. Innolla " auttaa" mua aina pyykkien laitossa ja korista vetää kaikki vaatteet lattialle ja päälleen. Ja viime päivinä on alkanut bodata pyykkitelineellä eli kun vaatteet on ripustettu kuivumaan, alkaa nostella pyykkitelinettä kädellään ylöspäin. Pyykit tietty valuu toiseen reunaan ja sekös äitiä ärsyttää. Nuhtelut ja kieltämiset saa pojan vaan nostelemaan telinettä entistäkin tarmokkaammin. EI-sana ei tunnu muutenkaan menevän enää jakeluun. Valikoiva kuulo on pojalla kuten isilläänkin. Huoh.
Sapiina: Tosi hienosti oot saanut painoa tippumaan heti ekalla viikolla, onnittelut! :-) Ja paljon tsemppiä uudelle viikolle!
Nyt täytyy mennä. Pyykit odottaa koneessa. Tällä kertaa mun pikku-apulainen onkin päiväunilla... ;-)
Meillä pikku herra vetää sikeitä pihalla ja mamma koneella. Onkin sitten tänään vimppa äitiyslomapvä ja sitten alkaa hoitovapaa, onneksi. Sanoinkin leikilläni miehelle aamulla, että tänään lähen sitten oikeen ryyppäämään. =) Heh, minäkö, joka ei pahemmin ole 5 vuoteen juonut. Kuhan nyt sanoin.
Miten aalto-äiti vietät vimpan äippälomapväsi?
Tosin varmaan kuten ennenkin, heh. Me lähdetään katsomaan kaveria ja hänen 1v tyttöä. Hänellä oli vauvarokko ollut tässä viime vkolla. Nyt terve.
Äitykkä: Joskus pari vuotta sitten kuulin kun kaverin kaveri joutuu käymään piikillä migreenistä, että sellainenkin mahd on. Mutta en siitä sen enempää sitten kysellyt. Tosi ikävää, että siskosi joutuu niin usein piikille. Hänelle ei sitten auta lääkkeet? Millainen hänen olonsa sitten on? Migreeni on kyllä niin kamalaa, että ei voi muuta sanoa. Odotin, että synnytyksen jälkeen se vallan lakkaa, mutta ei. Kun sanotaan että synnytys voisi auttaa. Tosin sitä ei tule kyllä enää niin usein. Ennen minulla särki lähes viikottain pää tosin ei aina migreenisti. Varmaan oli niskat silloin jumissa enemmän kuin nykyään.
Muistanko oikein, olikos sulla 3 lasta? Ja onnea 11v päivään!!!!!!
Oi auringonkukan pientä. Puhkeaisi nyt se hammas niin helpottaa. Toivottavasti ei ole muuta itkua.
Sapiina olet saanut tosi hyvin painoa alas. Vau, onnea. Tuo lisää innostusta. Itse olin joskus myös pv:ssa ja sainkin kivasti pudotettua. Mutta se oli silloin.
Jospas pakkaisi tavarat valmiiksi ja söisi itse niin kaipas se poikakin pian herää. =)
Mukavaa perjantaita!!
Auringonkukalle paljon jaksuja valvomiseen ja Jesselle lähetä taikasäteitä, joilla särky ikenissä loppuu tähän paikkaan :)
Sapiinalle onnea kilojen karistuksen johdosta! Tuntuu varmasti mahtavalta, kun ylimääräiset lähtee tippumaan. Pikkuisenne ykkösiin mennessä olet tiputtanut jo hurjasti :)
En ole saanut vielä päätöstä kodinhoitotuesta. Pitää kai soitella kelaan. Sitten vielä tälläinen tosi idiootti kysymys, mutta ole hölmö näiden paperijuttujen kanssa, eli onko Helsinkilisän, tai kuntalisän hakuun yleensä, jokin erillinen hakupaperi, vai sisältyikö se niihin, mitkä tuli kelalta kotiin? Olen ihan sumussa käytännön asioiden suhteen, minkä varmasti kyllä huomaatte erikseen mainitsemattakin :D Mulla ei ole hajuakaan, saanko edes sitä. 10Kaks sanoi, että Riksussa tuloraja miehellä olisi 4000 euroa/kk, mutta eräs ystäväni sanoi, ettei Helsingissä ole tulorajoja kuntalisässä. No, se näkee sitten mitä tilille kolahtaa, tai ei kai sitä kolahdukseksi voi oikein sanoa, pienen pieni tussaus pareminkin ;)
Meillä mun äiti on Maikku-mummi ja isäpuoli on Ukki. Mun isä on Vaari ja äitipuoli on Heiju-mummu. Miehen äiti on Mimmi-mummu ja isä on Pappa. Onnillä näitä innokkaita isovanhempia riittää :)
Noema
sapiina: Hienosti lähti sun painon pudotus! Tsemppiä uuteen viikkon!!
Mun pitäis kans taas reipastua ja alkaa katto syömisten perään, mut ei ole vaan " miestä" mussa siihen:(
puhihaa: kiitos onnitteluista, niin se aika vaan menee. Ja kyllä, kolme muksua me ollaan saatu. siskon migreeni on sapiinan sanoin täysin invalidisoiva. ei voi muuta kuin maata liikkumatta sängyssä, ei voi mennä töihin jne..Piikillä saa vaan laukeamaan sen kovimman säryn. lääkkeet auttaa lievissä säryissä.
Mulla raskaana ollessa migreeni on aina poissa, mut parin kuukauden sisällä synnytyksestä säryt palaa ja tuntuu et aina vaan pahempina.
No onneks tosiaan helpotusta saa, vaikka siitä piikistä sitten.
Mukavaa mökkireissua..kuka se sinne olikaan menossa..? Hitto kun on huono muisti...Mutta kuitenkin!
Mä tässä sivussa taas kuuntelen keskimmäisen muksun 5 vee uhma raivaria..huutaa huoneessaan kurkku suorana ja hyppii tasajalkaa.. Suuttui kun en antanut laittaa ulos uusimpia housuja:) nyt kuuntelen vaan miten tuhma äiti mä oon! No, kohta se rauhoittuu ja tulee pyytämään anteeksi käytöstään. Sitten halitaan vähän aikaa ja elämä jatkuu..näin se menee.
Inhokkiruokaa muuten meidän poitsulla ei ole. Kaikki mitä oon tarjonnu niin uppoaa ihan hyvin. Tosin nuo parsat ja kukkakaalit ei kuulu meidän syömisten joukkoon, en tiedä mitä niistä tykkäisi, ei ole kuin maistanut. ja meilläkin on maistettu jätskiä ja se saa pojan maiskuttamaan oikein kunnolla:) Nektariini on uusinta hyvää mitä ollaan maistatettu pojalla. Kun noita hedelmiä ei juurikaan ole, kun omenaa,päärynää ja sitrushedelmiä ei voi syödä. Banaanista ei poika tykkää! syö sitä kyllä kaupan soseena, mut ei tuoreena, jännä juttu.
No nyt mä lähen siivoamaan, imuroin jo..lattian pesu oottaa.
Kivaa viikonloppua kaikille!!!
äitykkä ja remuava katras..
että meillä myös itketään hampaiden takia. Yöt sujuu supon voimalla aika hyvin. Mut syöminen on hankalaa ja itkuinenkin poika on. Yläetuhammas on tullu ikenestä läpi, taitaa se toinenkin tulla samaan syssyyn.
Jaksamista teille!!!!
Saa nähdä kuin kauan kerkeen kirjoitella, kun poika on nukkunut jo yli puoli tuntia. Eilen nukkui 45min. No, asiaan:
Puhihaa: Mun viimeinen äitiyslomapäivä on 28.8. Meillä oli siis laskettu aika 21.11. eli poju tuli kakspäivää etuajassa. Äitiysloma alkoi 14.10. Pari päivää siis vielä vimppaan päivään:) No, ihan muuten vaan viihteelle kyllä tekisi tänään mieli, kun Tiktak esiintyy tänään täällä. Tykkään siis niiden musiikista. En kyllä valitettavasti oo saanut itselleni " viihdeseuraa" , joten täytyy kai jättää väliin. Seuraavana viikonloppuna ollaan kyllä menossa Seinäjoelle kaveripariskunnan 30v. juhliin ja poika jää mun vanhemmille ekaa kertaa yökylään. Jännittää jo, mutta kiva on lähteä!
Nyt mun täytyy tunnustaa tyhmyyteni: ihmettelin ekaksi, että onko täällä porukat niin kiinni Kauniisiin ja rohkeisiin, kun kaikki katselevat BB:tä. Itse en siis ole katsonut yhtään jaksoa Big brotherista, mutta ehkä nyt jo sivistyksen vuoksi pitäisi edes yksi jakso katsoa. En kyllä edes tiedä mistä siinä on kyse.
Mä olen meillä äiti ja mies on iski. Mun vanhemmat on mummi ja faari ja miehen äiti on famu ja miehen isä halusi itseään kutsuttavan vain etunimellään. Mä olen kyllä edelleen sitä mieltä, että olisi kivempaa, kun voisi kutsua ukiksi, vaariksi, papaksi tai miksi vaan. Mun mummuni miestä kutsutaan etunimellä, koska hän ei ole isäni isä, joten pelkällä etunimellä kutsuminen kuullostaa mun korviin " ei sukulaiselta" .
1-vuotisjuhlia en ole vielä suunnitellut. Miehellä on kahden viikon päästä synttärit ja aina olen kakun leiponut miehen toiveiden mukaisesti. Tänä vuonna toivoi koristeiksi neekerinsuukkoja ja suklaanappeja!!! Tulee varmaan upee kakku...
Kummipoika täyttää myös kahden viikon päästä 1v. ja olen miettinyt niitä taaperokärryjä synttärilahjaksi. Millaisia kokemuksia teillä on niistä? Poika kävelee tukea pitkin, mutta ei yksin.
Mistähän vielä oli keskustelua...Migreenin kourissa kamppaileville toivon voimia. Hyvää perjantaita toivotan kaikille.
T. A-Ä
tänään oli 8kk neuvola mut tosin ikää on huomenna 9kk.. pituutta oli 77,4 ja painoa 9705g.
Meillä opittu tällävkolla kunnolla kävelemään tukea vasten ja aika hyvin seisoskelee ilman tukea.
Päiväkodissa käyty edelleen tutustumassa ja 1.9 sit noora aloittaa hoidossa kunnolla ja äiti töissä. Haikealta tuntuu, mutta ei voi mitään nyt tähän hätiin.
Mulle on tullu kova vauvakuume, mutta miespä ei ole kovin yhteistyöhaluinen. Sanoi että odotellaan joku vuosi kun haluaa että noora on vanhempi jos mulle tulee yhtä raju raskauspahoinvointi ku viimex. ei haluais hoitaa nooraa 24h/vrk. 4kk ajan.Hitsin hitsi, pelottaa se laattaaminen muakin mt kuumeilu on silti kovaa..
Meillä ei syödä mitään ruokia missä on paakkuja, neiti oksentaa ne ulos. Mutta täytyy vaan sitkeästi koittaa tarjota. Sit lääkäri krjoitti allergia tokarin päikkäriin eli ei riisiä ja omenaa toistaiseksi, aprikoosi ?
Joo, eipäs tähänhätään muuta, ruvetaan vamistautuu päiväkotiin menoon taas leikkii pihalle tulevien kavereiden kanssa..
..tänään oltu jo huimat 9kk naimisissa ;-)
terveisin nia ja noora
meillä vietetään Nooralla kahdet yksivuotis synttärit. Yhet täällä kotona ja toiset Pihtiputaalla kun koko mun suku ja kaverit asuvat siellä. Niiden olisi hankalaa matkustaa talvella 450km ja ku meillä ei ole tarjota pahemmin yöpaikkoja. Teemaksi olen näillänäkymin ajatellut Nalle Puhia.
t.nia
Laitoinpas uuden pinon ja yritin kyllä tarkastella ettei tänään siihen edelliseen kukaan vielä ollut kirjuutellut.
Noema, saako udellla mitä miehesi tekee työkseen?
Hyvillä mielin itsekin menkat vastaan otit, kun alkoivat..en edes muista milloin. Jotenkin pääsi normaaliin elämään =)
Nyt kyllä menkat tulleet tosi tiheään, pitäis ne pillerit saada haettua ja tosi tosi runsaat on kolme ekaa päivää.
En kuulu BB jengiin, ei oikeen koskaan ole kolahtunut.
Miehen mummu 72v innokas BB ja baarifani innoissaan käänteitä selitti ja minä ihan pihalla kaikesta =)
Anoppilassa edelleen.
Eilen olin anopin kanssa mustikassa ja aivan loistava paikka!!!
Kampaajalle leikkaus ajan sain lauantaiksi =)
jotain säpinää pitää kyllä hiiksuihin saada!
Hyvää matkaa tintta-liisan porukalle!!!!
varmasti matka hyin sujuu =)
Ihastuttavaa päivää kaikille =)