Onko 650e kk liian korkea vuokra, jos nettotulot on noin 2000e?
Jos halvemman asunnon haluaisi, niin jotuisi asumaan joko kaukana keskustasta tai sitten jollain ihan kammottavalla spurgualueella.
Onko teidän mielestä näillä tuloilla järkevää vuokrata vähän kalliimpi asunto jotta pääsee sentään elämään mieluisammassa paikassa ja lähempänä työpaikkaa?
Kommentit (62)
Ihan hyvä vuokra, jos ei joudu pitämään esim autoa.
Ei ole. Yksinasuvalle toi on ihan normi. Mun sinkkukaverit asuivat n. 600-800e vuokra-asunnoissa noilla tuloilla. Vähän allekin. On sitä kumminkin kiva asua ennemmin kaksiossa jossain kivalla alueella kuin jossain pikku luukussa narkkien ympäröimänä.
Itse tienaan kuussa jotain 1800-2000e, ja vuokra on kolmiossa 884e/kk, ja perhettä kun on niin ei paljon pienempään kämppään tai toiselle paikkakunnalle noin vaan muuteta. Hankalaa on.
Jos ei ole autoa tai vastaavaa ylimääräistä menoerää, niin mielestäni ihan ok-vuokra.
Helsingissä toi vielä halpa vuokra, jos ei ole narkkialueella.
Muistelen 1980 maksoin vuokraa 1800mk eli siihen aikaan se oli puolet tuloistani, tuo sinun kuulostaa ihan kohtuulliselta tuloihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nettopalkka?
Eikös tuossa otsikossa niin lue?
Minulla on nettotulot kuukaudessa noin 2100e ja asumiskuluni kuukaudessa on lainanlyhennys noin 400e ja vastike noin 200e eli 600 euroa noin.
Aika tiukkaa eläminen on kun on vielä auto käytössä.
Sanoisin ap:lle että ihan maksimi tuo on tuloillasi etenkin jos tarvitset vielä autoa.
Ite nettona 1200 ja vuokra 930e et siitä perspektiiviä
Kysyt sitten täältä.
Mites omasta mielestä?
On ihan hyvä tulojen ja asumiskulujen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä maksat laskut?
Millä rahalla ostat ruokasi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on nettotulot kuukaudessa noin 2100e ja asumiskuluni kuukaudessa on lainanlyhennys noin 400e ja vastike noin 200e eli 600 euroa noin.
Sanoisin ap:lle että ihan maksimi tuo on tuloillasi etenkin jos tarvitset vielä autoa.
Miten voi olla tiukkaa jos jää 1500 euroa ruokaan ja huvitteluun?
Vierailija kirjoitti:
On ihan hyvä tulojen ja asumiskulujen suhde.
Muistaakseni jossakin luki, että se saisi olla maksimissaan 25 prosenttia. Mutta esimerkiksi Helsinki on Helsinki, täällä joillakin menee 50 prosenttiakin asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ap:lle että ihan maksimi tuo on tuloillasi etenkin jos tarvitset vielä autoa.Miten voi olla tiukkaa jos jää 1500 euroa ruokaan ja huvitteluun?
Tätä ihmettelen itsekin. Tuostahan pistää säästöön sen 600 euroa kuukaudessa ja siltikin käteen jää kivasti rahaa. Itsellä samat luvut ja juuri noin teen. Kohta on asunnon käsiraha kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä sinä maksat laskut?
Millä rahalla ostat ruokasi?
Asumistuki? Toimeentulotuki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin ap:lle että ihan maksimi tuo on tuloillasi etenkin jos tarvitset vielä autoa.Miten voi olla tiukkaa jos jää 1500 euroa ruokaan ja huvitteluun?
Katsos kun tuosta 1500 eurosta sitten maksan laskut,autonkulut,vakuutusmaksut,käyttötavarat.
Ei minulla jää 1500 euroa käyttöön vaan alle 1000 euroa jää ruokaan sekä huvitteluun pakollisten kulujen jälkeen.
Jos pitää ostaa vaikka uusi huonekalu tai kodinkone niin se vie jo aika paljon rahaa.
No minulla on samanlaiset tulot ja vuokra 700 euroa. Ihan samasta syystä, eli haluan asia paremmalla alueella ja hyvin kulkuyhteyksien sisällä. En myös jaksa katsella spurguja tai narkkareita.
30 prosenttia suunnilleen siis menee asumiseen. Onhan se aika paljon, mutta semmoista se on.