Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että 60-vuotias nainen itkee isän perään joka kuoli 86-vuotiaana?

Vierailija
06.07.2021 |

Miten on? Nainen oli isän kuollessa 58 vuotta.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin.

Pappani kuoli vuosi sitten 87-vuotiaana (aggressiivinen syöpä yllätti täysin terveen ja elinvoimaisen miehen). Äitini oli 63v ja kyllä hän oli itkuinen ja surullinen ja on vielä vuoden jälkeenkin. Käy lähes päivittäin haudalla ja suree isäänsä.

Mummo on vielä elossa 84v ja hänkin on surun murtama, olivat yhdessä 65v.

Joillekin perhe on läheinen ja tärkeä. Ei se vanhuus poista sitä ettei itkettäisi ja surettaisi. Kuolema on lopullinen piste.

Vierailija
2/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi epänormaalia, jos ei itkisi. Todella sairas kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ei suru ole iästä kiinni.

Vierailija
4/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika epätavallista että läheinen kuolisi eikä itkisi perään - mitä ihmeen merkitystä sillä iällä tässä on?

Vierailija
5/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isä kuoli 2 vuotta sitten ja itkee yhä? No kyllä pitäisi päästä jo yli

Vierailija
6/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen 60 v ja isäni kuoli lokakuussa 84 vuotiaana. Suren isääni. Sitä hyvää suhdetta joka meillä oli. Kaipaan hauskaa, elämästään nauttinutta miestä joka oli isäni. Mutta tiedostan että kaikki meni kuten piti, eikä muuta mahdollisuutta ollut kun vakava sairaus iski. Olen tyytyväinen että sairaala ja hoivakotijakso oli vain 2,5 kk.

Samalla suren sitä että minä ja muu sukupolveni on seuraavana listalla, tulee meidän vuoromme siirtyä ajasta ikuisuuteen.

Vierailija
7/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten v i t u s s a se ei olisi normaalia??? Kyllä on taas t y p e r ä t kysymykset täällä

Vierailija
8/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joskus oma isäni kuolee, suren sitä hautaani saakka. Aika vähän olet isästäsi välittänyt, jos on joku vuoden määräaika surulle.

0/5 psyko.

Vierailija
9/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia surra, mutta että parkuu 2 vuotta ei ole enää ihan tervettä varsinkin jos toinen on saanut elää pitkän elämän ja kuolee vanhana.

Vierailija
10/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on kiinni, millainen isä-lapsi-suhde on ollut kyseessä? Isäni kuoli myös pari vuotta sitten vanhuuteen me kaikki hänen ympärillään hyvästelemässä isän kuolinvuoteen ääressä. Olin ehtinyt isän kanssa juttelemaan hänen kuolemastaan, kertomaan miten rakas hän on minulle ja minä hänelle,niin en reagoinut yhtä vahvasti hänen kuolemaan kuin sisarukseni , äitini ja lapsenlapset.He välttelivät isän kuolemaa puheenaiheena ja joka oli todella typerää pelkoa. 

Hyväksyin isän kuoleman jo etukäteen ja annoin hänen lähteä. Viisas isä, kaipaan häntä lopun ikäni, mutta koen ettei hänen kuolemassaan ollut mitään dramaattista ja yllättävää. Kunnioitan elämää ja kuolemaa, jolloin me jokainen todellakin tahdomme jossakin vanhuuden vaiheessa jo poiskin.

SIksi en minäkään ihan aina ymmärrä ihmisiä, jotka jymähtävät suruunsa vuosikausiksi. Olen myös leski ja tiedän tasan tarkkaan, mistä puhun. Leskien kanssa saa joskus oikein kisata kuka suree pisimpään ja kuinka tehokkaasti. Anteeksi vain lesket ja surijat, mutta suruun sekoitetaan usein myös masennus ja monet käsittelemättömät asiat jo lapsuudesta alkaen.

Vierailija
11/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymys ei ole normaali. Surulle ei ole määräaikaa, se kestää minkä kestää toki loiventuen vuosien myötä.

Millainen on ihminen, joka ei tunne surua ja kaipuuta? Tunnevammainen, kylmä, itsekäs…?

Kyllä terve ihminen suree, vaikka tässä yhteiskunnassa sille ei ole ollut edes lääketieteellistä luokitusta, ehkä nykyisin jo jonkinlainen on olemassa? Suru on kuin jokin outo ja vieras henkinen tila, jota pelätään ja peitellään. Se on outoa!

Vierailija
12/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vanhempien, puolison ja omien lasten kuoleminen on asia, minkä suremiseen ei loppuelämäkään välttämättä riitä. Vanhempien kuolema on tietysti luonnollisempaa ja vähemmän traagista kuin puolison tai lasten, mutta silti. 

Isoisäni menetti oman äitinsä 14-vuotiaana, ja vielä yli 90-vuotiaana hän puhui siitä, miten kaipasi äitiään ja olisi halunnut hänet elämäänsä.

Vierailija
13/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko lapsen ja vanhemman välinen rakkaus jossain tietyssä iässä? Niinkö meinaat?

Vierailija
14/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 48 v. kun isä kuoli, todellakin itkin ja moneen kertaan. Erittäin normaali tapa reagoida suruun.

Vierailija
15/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuoliset eivät voi tietää, miten läheiset suhteet lapsella on vanhempaansa.  Onko sinusta ap normaalia kysyä toisen ihmisen henk.kohtaisesta asiasta täällä keskustelupalstalla.  

Vierailija
16/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei äitiä ole (tai no kai teoriassa on mutta mitään äitihahmoa ei) ja isäni kasvatti minut. Kun hän joskus kuolee, luulen että kuolen siihen suruun heti perään. En varmasti toivu ikinä.

Vierailija
17/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isiä, joiden kuolemaa surraan ja sitten on isiä, joita ei surra. Omaani suren.

Vierailija
18/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itken vielä joskus nykyäänkin liian aikaisin kuollutta, hyvin rakasta isääni. Hän kuoli 10 vuotta sitten, kun olin 35-vuotias. Kyllä se menetys tuntuu loppuelämän ajan.

Vierailija
19/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole normaali. Missä vaiheessa sinulta katosi tunne-elämä? Tilaasi kutsutaan psykopatiaksi.

Vierailija
20/39 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 59 kun 80-vuotias isäni kuoli. En itkenyt vaan olin helpottunut. Yli vuosikymmenen kestänyt kituminen ja kuihtuminen erilaisissa laitoksissa päättyi vihdoin.

En surrut hänen kuolemistaan vaan olin edelleen surullinen siitä, ettei hän osannut olla hellä ja huolehtiva isä. Alkoholistilta on turha odotella liikoja.

Lapsi/vanhempi-suhteita on niin monenlaisia, ettei kukaan ulkopuolinen ole oikeutettu sanomaan mikä on oikea tapa tuntea ja elää.