Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toholammin muistoajo

Vierailija
09.07.2014 |

Voi miten koskettavaa. :( Vedet nousi silmiin, niin hieno ele.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070918475227_uu.shtml

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä tuollaista "muistamista", mässäilyä....

Vierailija
2/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:50"]

Mä en kyllä ymmärrä tuollaista "muistamista", mässäilyä....

[/quote]

Pms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko oli ylinopeutta turmakuskilla?

Vierailija
4/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän - konkreettinen tapa käsitellä surua ja käsittämättömältä tuntuvaa asiaa.

Vierailija
5/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:55"]

Paljonko oli ylinopeutta turmakuskilla?

[/quote]

Ei kai ole vielä selvinnyt?

ap.

Vierailija
6/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko nää kaverit suuriakin kansallissankareita vai mitä tämä vouhotus oikein on?

Vierailija
7/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuuksissa kuolee aina hyvät ihmiset. Viis siitä, että ajaa ylinopeutta, on kuulemma kehuskellut ylinopeussakoillaan, mutta hyvä ihminen oli. 

En muista ihmettelikö joku täällä vai jossain toisella palstalla, miksi nuo vanhemmat kaveeraavat noin paljon nuorempien kanssa. Mun 21-v pojalla oli selitys: Nuoremmilta kaahari saa respektiä, mutta järkevät oman ikäiset saattavat pitää idioottina. Sehän tietenkin katsotaan kateudeksi, mutta ei sitä ole, vaan ihan tervettä järkeä. Nuoremmat ihailevat kovaa ylinopeutta, joku toinen (täyspäinen) 21-v sanoo suoraan päin naamaa, että hulluko olet, tapat vielä ittes ja muita. 

Kerran tuli kaahari vastaan hiljaisella tiellä aamukuuden aikaan, kun oltiin miehen kanssa oltu kalassa. Onneksi pysyi omalla kaistallaan, mutta ei se kaukana ollut, ettei hipaissut. 

Vierailija
8/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 21:56"]

Oliko nää kaverit suuriakin kansallissankareita vai mitä tämä vouhotus oikein on?

[/quote]

Ai ne kuolleet vai? Ainakin yksi oli muistoajon järjestäjän hyvä ystävä. Ei kai paljon sen suurempaa jollekin ihmiselle toinen voi ollakaan? Tuo on järjestetty ystävien muistoksi, ei sankarien hehkuttamiseksi.

ap.

Vierailija
9/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kaverit olivat monen ystäviä ja läheisiä. Heitä suoraan ja kaivataan laajasti pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tuntevat toisensa

Vierailija
10/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin irvokasta järjestää joku autoletka liikenneonnettomuuden uhrien muistolle.........

Vierailija
11/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen muutaman vuoden takainen vastaavanlainen onnettomuus Utajärveltä. Kolme nuorta kuoli ja samalla tavalla kaahasivat. Sillä erolla, että kuski jäi henkiin.

Vierailija
12/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muistetaan myös kovasanaisesti tuomita järjetön kaahaaminen, eikä pelkästään glorifioida tällaisilla muistamis- ja uutisointitempauksilla nuorena kuolleita.

Vierailija
13/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:04"]

Jotenkin irvokasta järjestää joku autoletka liikenneonnettomuuden uhrien muistolle.........

[/quote]

Ne on nuoria. Tuo oli heidän tapa muistaa...

Vierailija
14/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tuollainen surun omiminen. Ainoa todellinen suru on perheellä. Jos oma lapseni kuolisi, en kutsuisi hautajaisiinkaan ketään, vain me perheenä.

Vierailija
15/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:09"]

Minua ärsyttää tuollainen surun omiminen. Ainoa todellinen suru on perheellä. Jos oma lapseni kuolisi, en kutsuisi hautajaisiinkaan ketään, vain me perheenä.

[/quote]

No ohhoh. Sulla ei taida kovin hyviä ystäviä olla.

Vierailija
16/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo Toholampi taivutetaan Toholammin joka mediassa? Oikeastihan se menisi Toholammen, mutta jos halutaan erottautua lampi-sanasta, niin sitten Toholampin. Vähän niin kuin Satu-nimi taipuu Satun eikä Sadun. Selittäkää minulle, miksi noin outo taivutus! Luulin jo, että paikkakunnan nimi on Toholammi. Kuka tuon taivutuksen on päättänyt ottaa käyttöön?

Vierailija
17/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 22:14"]

Miksi tuo Toholampi taivutetaan Toholammin joka mediassa? Oikeastihan se menisi Toholammen, mutta jos halutaan erottautua lampi-sanasta, niin sitten Toholampin. Vähän niin kuin Satu-nimi taipuu Satun eikä Sadun. Selittäkää minulle, miksi noin outo taivutus! Luulin jo, että paikkakunnan nimi on Toholammi. Kuka tuon taivutuksen on päättänyt ottaa käyttöön?

[/quote]

Mä (ap.) mietin muuten ihan samaa. :) Päädyin kirjoittamaan Toholammin, koska se muoto tosiaan näkyy joka paikassa. Mutta ehkä se on vaan sellainen tapa? Onhan näitä paikkakuntia, jotka taivutetaan vain jostain tottumuksesta tms. eri tavalla kuin oikeasti taipuisi.

Vierailija
18/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toholampilla sanotaan täällä meillä - siis keski-pohjanmaalla

Vierailija
19/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää tuota kuolleiden maineen kiillottelua. Siis toki läheisillä on oikeus suruunsa ja oikeus ikävöidä heille rakasta ihmistä. Mutta se, että media kirjoittelee taas, kuinka hyvät poijjat kuoli, oli niin hyvät harrastukset ja olivat niin hyviä ihmisiä. Tuskin he nyt mitään äititeresoja oli? Ilmeisesti kaikki vielä kännissäkin, vaikka kaksi oli alaikäistäkin. Ja nuo täysi-ikäiset eivät ole viitsineet huolehtia, ettei alaikäisille eksy viina kurkkuun. Vastuutonta. En edes ymmärrä, minkä ihmeen takia 18- ja 21-vuotiaat hengailee joidenkin 14-15-kesäisten nuorten kanssa, kun ei edes kyseessä ollut veljekset.

No mutta kun heillä oli niin hyvät harrastukset, niin olivathan he hyviä poikia.

Mitäköhän ne mahtaisivat minun kuolemastani lehtiin kirjoittaa, kun minä en harrasta mitään... No olisin sitten varmaan kuolemani ansainnut. Enhän ole hyvä ihminen, kun minulla ei ole mitään hyvää harrastusta.

Vierailija
20/44 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 20 on siis kateellinen ja potee huonommuutta, kun ei ole itsellään harrastuksia. Aloita joku äläkä narise!