Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulli uudistus ja reklamaatio tilaus

Naunau
06.07.2021 |

Eli tilasin paketin ei Euroopan maasta, joka saapui kesäkuussa. No verkkokauppa oli unohtanut toisen samanlaisen tuotteen kokonaan paketista ja lähetti sen tulemaan nyt erikseen. No sepä ei ole vielä tullut, eli ei ehtinyt tulla ennen tulli uudistusta, eli 1.7.

Miten teidän mielestänne asia menee, tuleeko minun maksaa siitä menevä tulli+käsittelymaksu, vaikka hoidin ostokseni hyvissä ajoin ennen 1.7. ja kyseessä on reklamaatio tuote, kun tilaukseni ei kerran tullut heti kokonaisuudessaan. Voinko vaatia verkkokauppaa korvaamaan tästä menevät kulut?

Sama juttu olisi käynyt, jos toinen tuote olisi mennyt vaikka rikki kuljetuksen aikana. Saan tästä koko hommasta päänsäryn... -_-

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maksaa, tietenkin.

Vierailija
2/9 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps rahat sulta pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat vaan kiltisti alvin ja postin käsittelymaksun.

Vierailija
4/9 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä mielestäni väärin, että ostaja kustantaa, kun lähettäjä mokaa. :(

Vierailija
5/9 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naunau kirjoitti:

No on kyllä mielestäni väärin, että ostaja kustantaa, kun lähettäjä mokaa. :(

Voi koittaa reklamoida myyjälle, että heidän moka aiheutti tullimaksun.

Vierailija
6/9 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit neuvotella lähettäjän kanssa. Heitä tuskin kiinnostaa, kun eivät varmasti kaikkien maiden käytänteitä tunne tai määritä omaa toimintaansa niiden mukaan. Mitään sääntöä tms virallista ohjetta tähän asiaan ei varmastikaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulli voisi kyllä tunkea tullinsa hanuriinsa. Nyt 1,5 tuntia asiakaspalveluun jonottaneena voin sanoa, että "palvelemme sinua mahdollisimman pian" on saanut jo uuden merkityksen.

Eli jos siis myyjä lähettää teille viallisen tuotteen tilalle uuden (EU:n ulkopuolelta), niin tämä toki pitää tullata, mutta siihen ei löydy vaihtoehtoa tullauslomakkeelta (koska viallista tuotetta ei ole lähetetty myyjälle) ja jokin IOSS-koodikin pitäisi vielä olla jos uutena tuotteena tullaa, jotta saisi edes täytettyä lomakkeen. Ei tuollaista ennen ole tarvittu!!!!

Joku laki pitäisi velvoittaa myös Tullia vastaamaan järkevässä ajassa, jos kerran kuluttajaa velvoitetaan ilmoittamaan!

Vierailija
8/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin Kiinasta pari viikkoa sitten muutaman euron hintaisen sisustustavaran, josta nyt pitäisi maksaa tullimaksuja, sillä omaposti-sivustolla luki näin: "Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen."

Tein päätöksen, etten maksa mitään, vaikka summa pieni onkin. Saa luvan palautua. Laitoin jopa palautetta myyjälle.

Tilasin viime vuoden lokakuussa edellisen kerran pienen kuoharipullon korkin 3 kuukautta uudistuksen jälkeen eikä silloin tarvinnut tullimaksuja maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kirjoittaa näin: Tulli, uudistus ja reklamaatio, tilaus tai tulliuudistus ja reklamaatiotilaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan