Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumma, ettei tämä helle jo lopu!

Vierailija
06.07.2021 |

Aina vaan kuumaa ja kuivaa. Sadettakaan ei näy.
Menee ihan fiilikset koko kesästä kun ei pääse käyttämään normaaleita kesävaatteita ollenkaan eikä elämään normaalia kesäelämää. Kun eihän tuolla ulkona paahteessa edes jaksa olla!

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kumma. Itselläni on ikää, vaihdevuodet, ylipainoa ja minusta tämä on täysin siedettävää. Kerrostalossa asun. Miten hemmetin huonosti te lämpöä kestätte?

Munkin mielestä on ollut ihan siedettävää, poislukien ne pari kolmenkympin päivää kesäkuussa. Mutta kun luen kuvauksia keltaiseksi kuivettuneista kasveista ym. niin tulee mieleen, että ehkä nämä kuumasta valittajat eivät asu Tampereella. Täällä on ihan vihreää ja päivän maksimilämpötila pysynyt alle 30 asteessa. Meillä on sisällä jotain 27 nyt. Ei optimaalista, tykkäisin että olisi viileämpää, mutta ei mikään tolkuton helletti. Perjantaille on luvattu koko päiväksi alle 25. Jossain muuallapäin Suomea on varmaan erilaiset lämpötilat.

Vierailija
82/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin kun vielä itsekin olin sitä mieltä että sais olla aina kesä. Vihasin talvea.

Oi voi...

Muutama kesä sitten jo tilkitsin makkarini pimeäksi ja niin se on nytkin. Muuten on aivan liian valoisaa ihan koko ajan!

Ja tää kuumuus. Ihan oikeesti tämä on muuta kuin ne kesäsäät mistä pidin, tää on ihan liikaa.

Joku mainitsi hyvin että jo suihkusta tullessa kun kuivaa, tulee hiki!

Jaloissa lihakset krampaa, vähäinenkin liikehdintä huimaa ja olo on tahmea, ketuttaa kun ei saa nukuttua, lapsetkin on kyllästyneet kun on LIIAN kuuma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus on paskaa , mutta kuinka monta eri ketjua tästäkin pitää alottaa ?

Vierailija
84/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla alkoi loma ja olen vain istunut sisällä tuulettimen edessä joka päivä. Lämpötila 30-32 astetta joka päivä tähän asti. Tämä on käytännössä pahin mahdollinen sää mitä Suomessa voi olla, en koskaan muulloin vuoden aikana istu näin paljon kotona. Syksyn loskassa ja talven paukkupakkasillakin olen enemmän ulkona.

Harmi kun suuret kehittyvät maat saastuttaa 700-800g CO2/kWh mutta Eu 200 ja Suomi vain 150g. Ei käytännössä lämpeäminen lopu ellei Aasian suuret maat dramaattisesti vähentäisi heti päästöjä.

Suosittelen ainakin voimakkaasti boikotoimaan kaikkea Kiinassa/Intiassa valmistettavaa. Esimerkkinä vaikka Fiskars joka siirtanyt tuotannon Suomesta Kiinaan ja tällä tavalla nelinkertaistanut tuotteidensa päästöt.

Fiskarsin tuotteita valmistetaan yhä myös Suomessa ja Fiskars osallistuu kyllä monin tavoin ilmastonmuutoksen torjuntaa, omistaa metsää Suomesta, investoi ympäristöystävällisiin asioihin, kierrätysmateriaaleihin, jne. En ymmärrä miksi suomalaisia yrityksiä pitäisi boikotoida ja viedä lopuiltakin suomalaisilta työpaikat?

Kaikki Fiskarsin tuotteet mitä itse ostanut viime vuosina ovat Made in China. Ainakin monet keittiövälinet kuten veitset. Enää en tue tuota saastuttamista.

Mutta tuo nyt oli vain yksi esimerkki miten yritykset nelinkertaistavat tuotteidensa päästöt. On paljon muitakin vastaavia yrityksiä.

Mä ostin niiden Suomessa valmistamia kattiloita just.

Vierailija
85/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan helteiden jälkeen kunnon syysmyrskyt. Sinne marras-joulukuun aikoihin. 

Vierailija
86/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla alkoi loma ja olen vain istunut sisällä tuulettimen edessä joka päivä. Lämpötila 30-32 astetta joka päivä tähän asti. Tämä on käytännössä pahin mahdollinen sää mitä Suomessa voi olla, en koskaan muulloin vuoden aikana istu näin paljon kotona. Syksyn loskassa ja talven paukkupakkasillakin olen enemmän ulkona.

Harmi kun suuret kehittyvät maat saastuttaa 700-800g CO2/kWh mutta Eu 200 ja Suomi vain 150g. Ei käytännössä lämpeäminen lopu ellei Aasian suuret maat dramaattisesti vähentäisi heti päästöjä.

Suosittelen ainakin voimakkaasti boikotoimaan kaikkea Kiinassa/Intiassa valmistettavaa. Esimerkkinä vaikka Fiskars joka siirtanyt tuotannon Suomesta Kiinaan ja tällä tavalla nelinkertaistanut tuotteidensa päästöt.

Fiskarsin tuotteita valmistetaan yhä myös Suomessa ja Fiskars osallistuu kyllä monin tavoin ilmastonmuutoksen torjuntaa, omistaa metsää Suomesta, investoi ympäristöystävällisiin asioihin, kierrätysmateriaaleihin, jne. En ymmärrä miksi suomalaisia yrityksiä pitäisi boikotoida ja viedä lopuiltakin suomalaisilta työpaikat?

Kaikki Fiskarsin tuotteet mitä itse ostanut viime vuosina ovat Made in China. Ainakin monet keittiövälinet kuten veitset. Enää en tue tuota saastuttamista.

Mutta tuo nyt oli vain yksi esimerkki miten yritykset nelinkertaistavat tuotteidensa päästöt. On paljon muitakin vastaavia yrityksiä.

Silti ne samaiset tuotteet työllistävät satoja suomalaisia Suomessa. Tarpeeksi kun boikotoitte niin enää ei työllistä.

Voin mä ne veitset ostaa vaikka Marttiinilta, työllistää paremmin.

Vierailija
87/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon puolivälissä raskaana; on raskausdiabetes, pahoinvointia, närästystä ja väsymystä… ja sit vielä tämä helle päälle.. En pysty sanoin kuvaamaan kuinka kovasti odotan, että helle loppuis ja ilmat viilenis!

Vierailija
88/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko ei paista mittarissa 32astetta yhtään ei tuule ...

Vierailija
89/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri ulos nauttimaan päiväkahvit ja lämmittelemään kun sisällä on viileää. Olen etätöissä kotona ja nautin tästä lämmöstä. Kyllä sitä kylmää, pimeää ja koleaa Suomessa riittää ihan yllin kyllin. Kesä on lyhyt ja ihanaa, että ei tarvitse palella, mitä nyt sisällä täytyy kaivaa välillä neuletta päälle.

Vierailija
90/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi viikosta toiseen säätiedotus lupaa sadetta lähes joka päivälle?? Eivätkö ne nyt opi siellä, ettei sitä sadetta tule koskaan?

Oispa sadetta niin pääsis tekemään sadetanssin ja sit sataisiki koko loppukesän ja ah ihanaa viileyttä.

Vierailija
91/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Just oikea kesä 🌞

Rannalla makoiluun?

Vierailija
92/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ihmiset vaan nillittää kaikesta.

Sinäkin nillität nillittäjistä.

Vierailija
93/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tullut kesä nyt talven keskelle....

Älkää valittako vaan nauttikaa.

Vierailija
94/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helle aiheinen provokaatio tähän! Esim. Ihana helle, toivottavasti ei lopu ikinä."

Vierailija
95/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lomalla ja pysytellyt 4 seinän sisällä nyt toista viikkoa. Eilen oli pakko käydä kaupassa ja meinasin läkähtyä ulos. Veto ihan veke, kun ei saa nukuttua kuin pieniä pätkiä. Ens viikolla takasin töihin ja taidan olla väsyneempi, kuin ennen lomaa 😔

Laihduta niin on helpompaa.

Vierailija
96/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on oikea kesä eikä sellainen katastrofi kuten 2017, jolloin ei ollut täällä yhtään hellepäivää. Nyt on mukava olla ja pyöräillä kun tarkenee hyvin. Me like!

Vierailija
97/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän sietäisi jos asunnoissa sisällä olisi viileämpää. Mutta kun ei ole. Lähes kaikilla kerrostaloasukkailla on sisällä järjettömän kuumaa. Pitäisi kiireesti aloittaaa asuntojen viilennys kesäaikoihin, kuten talvella lämmitys.

Ei ihmiset jaksa kuumaa viikko ja näköjään kuukausitolkulla.

Tämä on se ongelma. Tätä ei tajua omakotitalossa asujat eikä ne joilla se viilennys on.

Kerrostaloon ei voi vuokralainen itse laittaa tehokkaita viilentäjiä kuten ilmalämpöpumppua.

Suomessa ratkennetaan talot eri tavalla kuin lämpimissä maissa. Varsinkin talot, joissa koneellinen ilmanvaihto on kuin pulloja, ne imee sen lämmön seiniin ja talo ei viilene sen jälkeen edes yöksi puolta astetta enempää, eli sisälämpötila on koko ajan pahimmillaan viikkoja putkeen sen +30C.

Korostan, että sisällä kuumuus on täysin eri asia kuin ulkona, happi loppu. Tämä on oikeasti hengelle vaarallista.

Monta kesää on mennyt pilalle tämän takia ja akut tyhjänä pitää syksy taas aloittaa.

Umpipulloinen on meillä kerrostalo ja etelä-länsisuuntaiset isot ikkunat.

Olemme muuttamassa, enkä pysty tekemään mitään, en ole edes pystyny aloittamaan pakkaamista. Taju kankaalla. Pari viikkoa aikaa. Olen epätoivoinen. Mulla on sairaus, joka pahenee tällaisessa jatkuvassa kuumuudessa. Olen hoikka jos joku tulee lässyttämästä ylipainosta ja muutenkin hyvärunkoinen urheilijasukuinen ja muuten jopa nautin lämmöstä ulkona, mutta ulkona se onkin täysin eri asia.

Mulla on etelä-Amerikassa tuttu, joka ei edes tajua että täällä voi asunnot olla niin kuumia, hän on rakennustekniikan insinööri, mutta siellä tosiaan talot pysyy viileinä myös helteillä, hänen sanomansa mukaan siinä +18C.

Suomessa on pakko tulla pakollisiksi ilmalämpöpumput tai joku muu tehokas viilennys.

Myös uudet talot täytyy rakentaa siten että tämä kuumuus otetaan huomioon.

Vuokralaisella on huonot mahdollisuudet vaikuttaa, joten tästä kannattaisi laittaa kansalaisaloite ja muuta aktiivista toimimista, että asia lähtisi etenemään.

Vuokraa ei pitäisi joutua maksamaan jos asunnon lämpötila ylittää +28, koska se alkaa olla sietämätöntä ja vaikuttaa merkittävästi asumisterveyteen. Että tästä myös kansalaisaloite.

Vierailija
98/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄRSIKÄÄ SAATANA* LÄSKIT, KÄRSIKÄÄ!!!!!

MUAHAHAHA!!!!

Vierailija
99/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on kaikilla ilmalämpöpumput ja muut viilentimet käytössä, niin sähkönkulutus lisääntyy ja päästöt siinä samassa. Saadaan vaan ruokittua lisää ilmastonmuutosta. Parempi olisi nyt vaan totutella siihen kuumuuteen, mikä ollaan ihan itse aiheutettu ja yrittää olla pahentamatta tilannetta entisestään.

Vierailija
100/159 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää helle ei lopu ikinä. hah, hah, haa ja päät sekoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi