Cultivators kasvivärit
Oletteko käyttäneet? Mitä sävyä ja oma pohjaväri? Olen miettinyt jos kokeilisin, itsellä tummanvaaleat hiukset, vaaleanruskea kiinnostaa. Mutta ei kuitenkaan porkkanan värinen. Kiitos avusta!!
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Lue ainesosaluettelo tarkkaan. Esim. minun vaaleaan Cultivators kasviväriin oli sekoitettu indigoa. Lopputulos oli tummanvihreät hiukset, kun tarkoitukseni oli vain kirkastaa omaa vaaleaa väriäni. Oli ne kyllä aika villit. Kannattaa kokeilla, jos tykkää shokkiväreistä. Sellainen metallinhohtoinen vihreä. Myöhemmin se haaleni homeisen vihreäksi.
No huh huh. Et taida suositella 🤔😛
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ainesosaluettelo tarkkaan. Esim. minun vaaleaan Cultivators kasviväriin oli sekoitettu indigoa. Lopputulos oli tummanvihreät hiukset, kun tarkoitukseni oli vain kirkastaa omaa vaaleaa väriäni. Oli ne kyllä aika villit. Kannattaa kokeilla, jos tykkää shokkiväreistä. Sellainen metallinhohtoinen vihreä. Myöhemmin se haaleni homeisen vihreäksi.
No huh huh. Et taida suositella 🤔😛
En 😂 Se oli viimeinen kerta, kun värjäsin hiukseni.
Täydet suosittelut! Olen hennannut hiuksia nyt jo noin vuoden ja hiukset ja päänahka eivät koskaan olleet terveemmässä/paremmassa kunnossa!
Pohjavärini on tummanvaalea, lämmin. Olen värjännyt Cultivatorsin eri väreillä, mm Caramel ja Light Brown ja molemmat käyvät hyvin.
Hiusväri ei näillä radikaalisti muutu mutta saat hiuksiin hehkua, sävyä ja tuuheutta. Värjään itse noin 1-2 x/kk koska yhdestä paketista riittää minulla 2 käyttökerran.
Kannattaa tutustua heidän värikarttaan, josta löydät värit joita erityisesti sinulle suositellaan. Itsekin valitsen aina sen mukaan.
Ainoana miinuspuolena on se että väri haisee pahalle, kuin pupunruoalle 🤣 ja itSe saatan saada päänsärkyä siitä.
Teen niin että sekoitan kaksi värijauhepussia kuumaan veteen löysäksi tahnaksi ja levitän kaikkialle päähän, sit suihkumyssy pään yli ja vaikutus n. 90 min. Lopuksi pesen shampoilla ja huuhtelen huolella + käytän hoitsikkaa.
Päänahka ja tukka kiittää ☺️
Vierailija kirjoitti:
Täydet suosittelut! Olen hennannut hiuksia nyt jo noin vuoden ja hiukset ja päänahka eivät koskaan olleet terveemmässä/paremmassa kunnossa!
Pohjavärini on tummanvaalea, lämmin. Olen värjännyt Cultivatorsin eri väreillä, mm Caramel ja Light Brown ja molemmat käyvät hyvin.
Hiusväri ei näillä radikaalisti muutu mutta saat hiuksiin hehkua, sävyä ja tuuheutta. Värjään itse noin 1-2 x/kk koska yhdestä paketista riittää minulla 2 käyttökerran.
Kannattaa tutustua heidän värikarttaan, josta löydät värit joita erityisesti sinulle suositellaan. Itsekin valitsen aina sen mukaan.Ainoana miinuspuolena on se että väri haisee pahalle, kuin pupunruoalle 🤣 ja itSe saatan saada päänsärkyä siitä.
Teen niin että sekoitan kaksi värijauhepussia kuumaan veteen löysäksi tahnaksi ja levitän kaikkialle päähän, sit suihkumyssy pään yli ja vaikutus n. 90 min. Lopuksi pesen shampoilla ja huuhtelen huolella + käytän hoitsikkaa.
Onko lopputulos oranssi ja tuleeko tukasta ajan myötä oranssi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tutustua heidän värikarttaan, josta löydät värit joita erityisesti sinulle suositellaan. Itsekin valitsen aina sen mukaan.Ainoana miinuspuolena on se että väri haisee pahalle, kuin pupunruoalle 🤣 ja itSe saatan saada päänsärkyä siitä.
Ei todellakaan. Oma värini on tosiaan tummanvaalea, sävyasteikolla ehkä 6,5 tms. Lämmintä kullan vivahdetta saattaa tulla mutta aina imarteleva sävy. Kasvivörot on niin kehittyneet vuosien saatossa että sävyskaala on tosi laaja, eikä sitä pelkkää punaoranssia ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen hennalla värjääjä. Ekalla kerralla tuli oranssit kun annoin vaikuttaa tunnin ajan. Nyt olen sitten antanut olla 30 min tai 45, ja olen tyytyväinen. Väri on melko tumma, mutta ei liian punainen eikä ainakaan oranssi. Varmaan sekin on tehnyt väristä syvemmän kun värjännyt pari vuotta tuolla samalla. Mutta juurikasvua tulee, mun hiukset on tosin sellaiset että punainen jämähtää niihin kiinni ikuisiksi ajoiksi millä tahansa missä on mitään punaiseen viittaavaa.
Minä värjään maantienharmaita hiuksiani mustaksi cultivators väreillä.
Se onnistuu niin, että ensin laittaa päähän pelkkää hennaa sisältävän, eli sen kuparin oranssin värin. Pohjan pitää olla mahd punainen, että myöhemmin musta väri indigo tarttuu.
Sitten laitetaan musta väri päähän, voi joutua toistamaan käsittelyn pari kertaa että kunnolla tarttuu. Aina kun tyvikasvu tulee, niin aina ensin päähän kupari, sitten musta. Ilman kuparivaihetta hiuksista tulee just ne homeenvihreät.
Light brown värjänny kaksi vuotta
N60
Vierailija kirjoitti:
N60
Juuri tämä kiinnostaa. Onko enemmän ruskea kuin oranssi?
Oma väri vaalean ruskea jossa hieman punaista sävyä. Olen käyttänyt ”brown” väriä ja olen ollut tyytyväinen! Olen nyt toteuttanut curly girl metodia 2v ja tämä värjäys sopii siihen. Väri ei muutu radikaalisti mutta kuten joku jo kommentoi, väri antaa upean kiillon ja tuuheutta hiuksiin. Hiukset tuntuvat terveeltä ja hoidetuilta. Haju on sama kuin matcha- juomassa, ja väri itsessään ja tekstuuri vihreää mössöä. Koska minulla on jo hieman harmaata niin juuret värjään kestovärillä ja pitkät latvat tällä kasvivärillä. Kasviväri peittää harmaita huonosta. Se haju ei ole ollenkaaan paha kun sitä väriä ei laita juuriin asti vaan ainoastaan latvoihin. Väriä ei pidä pestä shampoolla kuin vasta 48h värjäyksestä koska väri vielä voimistuu huuhtelun jälkeen tuon pari päivää ja ainakin minulle on aina käynyt näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Light brown värjänny
kaksi vuotta
N60Juuri tämä kiinnostaa. Onko enemmän ruskea kuin oranssi?
Kyllä minulla on ruskea ,joitakin punertavia raitoja.
Hyvin kestää väri!
N60
Värjännyt viimeiset kolme vuotta kasviväreillä. Oma väri on keskiruskea-tummanruskea. Näillä saa hyvin kiiltoa ja syvyyttä väriin. Kerran käynyt niin, että väri ei ole kunnolla tartuttunut, mutta olin pessyt edellispäivänä silikonipohjaisella shampoolla.
Omalla äitillä luonnostaan myös tummat, mutta harmaantuvat hiukset. Hän on myös värjännyt näillä, mutta välillä lopputulos on ollut vihertävä. Mutta tämäkin on itsestään yön aikana muuttunut ruskeaksi. Mutta monesti harmaantuvissa hiuksissa suositellaan muutamaa käsittelyä, jotta hiuksiin muodostetaan ensin pigmenttiä. Nämä ovat kaikki enemmän lämpimiä sävyjä, mutta viime kesänä erehdyin värjäämään lähes mustalla sävyllä ja tämä oli kylmä. Hiuksissa näkyy edelleen latvoissa pienellä alueella tätä mustaa, johon se suoranaisesti jämähti kiinni. Edes kestovärit, joilla aiemmin värjäilin ei omissa hiuksissa pysyneet hyvin, niin siihen nähden tänä oli aika ihme.
Mielestäni näillä saa hiuksia vaurioittamatta kauniin ja kiiltävän sävyn. Jos on brunette, niin mieluummin näillä värjäilen kuin kemiallisilla väreillä.
Mulle ei Cultivators sopinut. Hiukset kuivui hampuksi, ja mustaksi aiottu lopputulos oli harmaanvihreä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei Cultivators sopinut. Hiukset kuivui hampuksi, ja mustaksi aiottu lopputulos oli harmaanvihreä.
Teitköhän jotain väärin? Mulla onnistunut hyvin ja hiukset tulleet paksuiksi ja hyvinvoiviksi.
Kiitos kommenteista. Pitääkö kasvivärjättyjä hiuksia pestä ja hoitaa jollain erikois- tuotteilla sitten vai käykö mikä vaan??
Vierailija kirjoitti:
Se väri pitää rakentaa hiukseen. Ei liian vaaleaan pohjaan suoraan sitä tumminta. Alle hennaa tai esim brown sävyä ja siitä hiljalleen tummentaen. Punaisen kautta mustaan.
Itsellä vaaleahko oma väri ja en saanut tummaa lopputulosta, taittoi lopulta aina punaiseen sen juuri värjäyksen jälkeisen tummanruskean liuetessa pois. Ilmeisesti oma punapigmentti vaikuttaa. Tummensin sävyä hiljalleen, mutta kyllästyin kun juurikasvu olisi vaatinut samat temput. Vaalensin pois ja vaihdoin sävyn kupariseen. Vaalennus on arpapeliä, mitä enemmän indigoa sitä suuremmalla todennäköisyydellä saa vihreät tai siniset hiukset, itsellä vähän vihersi mutta sai toisella sävyllä pois. Nykyään sekoitan auburn copper- ja henna-väriä 1:1 ja tulee just omaan päähän sopiva väri. Juurikasvu ei ole niin räikeä.
Kovin suuri värimuutos on kasviväreillä suorastaan mahdotonta.
Nytkin värimyssy päässä :)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Pitääkö kasvivärjättyjä hiuksia pestä ja hoitaa jollain erikois- tuotteilla sitten vai käykö mikä vaan??
Mulla pesuväli harveni ja suositellaan sulfaatittomia shampoita, ei kuluta väriä niin paljon. Muuten normaalit hoitsikat ja muotoilutuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N60Juuri tämä kiinnostaa. Onko enemmän ruskea kuin oranssi?
Olen tuo 18 ja 19 vastaaja. Vaaleahkoon pohjaan mulle tuli tästä ennemmin vaalea kupari kuin ruskea. Vasta useampi värjäyskerta tummensi sävyä ruskeampaan.