Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi työnsi mun postiluukusta lapun?????

Vierailija
09.07.2014 |

siinä  luki että "Päivää. Tulemme käymään tänään 9.7.2014 kello 15:30. Olkaa kotona. T. Espoon poliisi"

MITÄ?????????????????????????

Kommentit (213)

Vierailija
1/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:52"]Ei soittele poliisi salaisesta numerosta. Muutenkin taitaa olla pila jossei ollut numeroa jne.

[/quote]

Minulle soittivat kerran salaisesta numerosta kun kadonnut ajokorttini oli löytynyt. Ja varmasti oli poliisi kun toivat ihan kotiovelle kun sattuivat ajelemaan lähistöllä :)

Vierailija
2/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:30"]Ei ne kirjoittele käsin jotain lappuja ja työnnä ihmisten postiluukuista. Kirjeet tulee ihan kirjekuoressa postin kautta. Se on jonkun naapurin pila!

[/quote]

Poliisin kirjeet tai laput ei kierrä postin kautta, vaan poliisit toimittaa esimerkiksi kuulustelu kutsut postiluukusta. Ei voi postia näin ollen syyttää puuttuvista kirjeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin varma et ap:lla oli hieman tylsää sai meidät kaikki messiin tähän koska miksi Se meitä pitää jännityksessä eikä kerro kuin kävi jos ei sit oo syyllistynyt johonkin, odotan kuulevani kuinka kävi :)

Vierailija
4/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
5/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
6/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on kuulusteluissa

Vierailija
7/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:30"]Ei ne kirjoittele käsin jotain lappuja ja työnnä ihmisten postiluukuista. Kirjeet tulee ihan kirjekuoressa postin kautta. Se on jonkun naapurin pila!

[/quote]

Poliisin kirjeet tai laput ei kierrä postin kautta, vaan poliisit toimittaa esimerkiksi kuulustelu kutsut postiluukusta. Ei voi postia näin ollen syyttää puuttuvista kirjeistä.

[/quote]

Just sain kutsun saapua poliisin luo ja kyllä se oli ihan postin priority-lähetys. Olen myös kerran saanut poliisilta lapun, jonka poliisi oli raapaissut ruutupaperille aika heikolla käsialalla. Ei ollut valepoliisi, vaan ihan oikea poliisi, joka ilmoitti käyneensä katsomassa liikehuoneistoani, kun olin poissa (huoltomies oli päästänyt sisään, oli epäillyt, että siellä oli käynyt varkaita).

Vierailija
8/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:23"]"Tulemme käymään" Kuka poliisi käyttää tuollaista sanamuotoa?

[/quote]

Mikä sitten olisi oikea sanamuoto?

[/quote]

No yleensä kirjoitetaan tyyliin: "Poliisi suorittaa tutkinnan", "Poliisi tekee kotietsinnän", "Olet haastettu poliisikuulusteluun" tms. Poliisi ei puhu "meistä" vaan käyttää passiivia tai muotoa "Poliisi tekee sitä ja tätä".

[/quote]

Haloo. Poliisi ei tiputa mitään lappuja postiluukusta eli siksi tuo sanamuotoon takertuminen on hölmöä.

[/quote]

Minä sain lapun poliisin käynnistä. Olin siihen aikaan töissä, kun olivat käyneet ovella. Lappu oli aito ja siinä pyydettiin ottamaan yhteyttä laitokselle. Lapun aitoutta ei tarvinnut epäillä, varsinkin kun siinä pyydettiin ottamaan yhteyttä poliisin vaihteeseen ja pyytämään yhdistämistä tietyn nimiselle henkilölle.

[/quote]

Miksi he eivät soittaneet sinulle?

[/quote]

ohis

Mulle laitettiin kans yhteydenottopyyntö postilaatikkoon. Eivät soittaneet, kun oli salainen numero. Ihmetyttää, että eikö muka poliisilla ole valtuuksia saada numero, kun lupa on nykysin kuunnellakin. Ja asia koski äitiäni. Hän oli kuollut.

Vierailija
9/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 12:23"]"Tulemme käymään" Kuka poliisi käyttää tuollaista sanamuotoa?

[/quote]

Mikä sitten olisi oikea sanamuoto?

[/quote]

No yleensä kirjoitetaan tyyliin: "Poliisi suorittaa tutkinnan", "Poliisi tekee kotietsinnän", "Olet haastettu poliisikuulusteluun" tms. Poliisi ei puhu "meistä" vaan käyttää passiivia tai muotoa "Poliisi tekee sitä ja tätä".

[/quote]

Haloo. Poliisi ei tiputa mitään lappuja postiluukusta eli siksi tuo sanamuotoon takertuminen on hölmöä.

[/quote]

Minä sain lapun poliisin käynnistä. Olin siihen aikaan töissä, kun olivat käyneet ovella. Lappu oli aito ja siinä pyydettiin ottamaan yhteyttä laitokselle. Lapun aitoutta ei tarvinnut epäillä, varsinkin kun siinä pyydettiin ottamaan yhteyttä poliisin vaihteeseen ja pyytämään yhdistämistä tietyn nimiselle henkilölle.

[/quote]

Miksi he eivät soittaneet sinulle?

[/quote]

ohis

Mulle laitettiin kans yhteydenottopyyntö postilaatikkoon. Eivät soittaneet, kun oli salainen numero. Ihmetyttää, että eikö muka poliisilla ole valtuuksia saada numero, kun lupa on nykysin kuunnellakin. Ja asia koski äitiäni. Hän oli kuollut.

[/quote]

Sama kai niille on, miten ne ottaa yhteyttä. Tilanteen mukaan. Pääasia, että asiat tulevat hoidetuiksi.

Vierailija
10/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ajatelko poliisia jonain virastona, joka noudattaa aina jotain tiettyä byrokraattista systeemiä. Poliisihan toimii kansan parissa eivätkä etenkään ne rivipoliisit ole mitään pilkunviilaajaälykköjä, vaan käytännössä ihan tavallisia duunareita, jotka toimivat suht rennosti työtehtävissään. Stressihän siitä tulisi, jos kaikki tilanteet olisivat kuin jostain jenkkipoliisisarjoista.

Vierailija
11/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on poliisi vaikka voissa paistaisit, huvittaa tämä koko ketju :D

Vierailija
12/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Höps. Monella poliisin kanta-asiakkaalla on vain postilokero-osoite, jos sitäkään, ja elämäntapa liikkuvainen. Ne on haastemiehiä, jotka ovilla ramppaavat.

Vierailija
13/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:56"]

[/quote]

[/quote]

Höps. Monella poliisin kanta-asiakkaalla on vain postilokero-osoite, jos sitäkään, ja elämäntapa liikkuvainen. Ne on haastemiehiä, jotka ovilla ramppaavat.

[/quote]

Niin, jopa etsintäkuulutettuja on vuosia vapaalla, koska poliisi ei lähde heitä erityisemmin etsimään, vaan ottaa kiinni, jos tulee vastaan. Se postiluukun tai postilaatikon käyttäminen ei noissa(kaan) tilanteissa takaisi yhtään mitään.

Ja todellakin voidaan kirjoittaa joku lappunen ilman mitään leimoja ja notaarin vahvistuksia, jos on kysymys jostain juoksevasta asiasta.

Vierailija
14/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro nyt kuinka kävi kuka tuli käymään, mä luulen et Tää on polttari pila huomenna saadaan vastaus :)

Vierailija
15/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pollarit tulevat oven taakse, et tietenkään avaa ovea. Lapussahan pyydettiin vain olemaan kotona klo 15.30.

Vierailija
16/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vankilassa :(

Vierailija
17/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä poliisia niin pitää pelätä? Minä olen aina ihan tyytyväinen, kun näen poliiseja katukuvassa. Jos he haluavat tulla käymään, niin tulkoot. Voin ainakin ovella jutella ja jos on pidempää asiaa, niin voivat tulla eteiseen. Pelättävää voisi olla, jos olisi tehnyt kauheita rikoksia, mutta ap tuskin kuuluu siihen harvinaiseen kansanryhmään.

Vierailija
18/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin poliisi todennäköisesti pyytänyt virka-apua Espoon poliisilta Palme-jutussa. Kunhan ap pystyt uskottavasti kertomaan mitä teit helmikuussa 1986 niin sinut voidaan poistaa epäiltyjen listalta.

Vierailija
19/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kerran siviilipukuista poliisia esittämään virkamerkkinsä. Hän kyllä esitti sen, mutta näytti aika tympääntyneeltä. Tilanteesta jäi hassu olo, mutta ymmärrän kyllä, että saatoin tahtomattani ärsyttää.

Vierailija
20/213 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 17:16"]

Ruotsin poliisi todennäköisesti pyytänyt virka-apua Espoon poliisilta Palme-jutussa. Kunhan ap pystyt uskottavasti kertomaan mitä teit helmikuussa 1986 niin sinut voidaan poistaa epäiltyjen listalta.

[/quote]

:D Oikeastihan juuri paatuneet rikolliset ja kaikenlaiset häiriköt vähät välittävät poliisin yhteydenotoista. Kunnon kansalainen sen sijaan alkaa muistella, kuinka ajoi joskus 5 vuotta sitten ylinopeutta tai vei lapsena koulusta näkkileivän palasen ja on ihan hermona. Luin juuri jostain, että suunnilleen puolet suomalaisista on jossain rekisterissä, jossa on poliisin rikoksista epäilemät henkilöt. Käytännössä siis melkein kaikki aikuiset ovat joutuneet tekemisiin poliisin kanssa eikä siitä ole seurannut mitään dramaattista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi