Ohoi kaikki, joilla on lasitettu parveke!
Avatkaa ne saamarin lasit siksi aikaa, kun aurinko paistaa sisään. Ei tarvitse turhaan paahtaa koko kerrostaloa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään auta kun iso osa porukasta luulee, että tuuletus keskellä päivää viilentää. Yöllä sitten kaikki luukut visusti kiinni.
Niinpä! Yöllä on mulla lasit ja ikkunat auki, ei keskellä kuuminta päivää.
Voiko joku kertoo miten noi sähköiset ikkunakalvot saa kiinni lasiin niin ettei jää ilmakuplia ??? Meillä kun näkee naapuriin suoraan mitä ne puuhaa.
OHOI, kääntäkää lasit tyyrpuuriin, mastot ylös ettei aurinko paista sisälle. Aarrgg.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei voi näköjään tarpeeksi korostaa. Tänään yli +30 asteessa oli monessa talossa parvekkeenikkunat kiinni siltä puolelta johon aurinko paistaa. On se kumma ettei näin yksinkertaista asiaa tajuta. Ja se vaikuttaa kaikkiin talossa asuviin!
Laita lappu rapun ilmoitsutaululle.
Parvekelasit kiinni silloin kun aurinko paistaa, niin parveke on kuumempi, kannattaa avata niitä jotta lämpö pääsee pois eikä kerry ja siirry huoneistoon.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ei voi näköjään tarpeeksi korostaa. Tänään yli +30 asteessa oli monessa talossa parvekkeenikkunat kiinni siltä puolelta johon aurinko paistaa. On se kumma ettei näin yksinkertaista asiaa tajuta. Ja se vaikuttaa kaikkiin talossa asuviin!
Ei vaikuta. Talojen seinissä on eristeet.
Mutta tyhmintä on pitää päivällä lasit kiinni ja parvekkeen ovi auki. Sitten kämpässä vasta kuuma onkin.
Ei tee yhtään pahaa tupakoida parvekkeella, jos kerta toiset voivat aiheuttaa terveyshaittaa pitämällä taloa pätsinä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tyhmintä on pitää päivällä lasit kiinni ja parvekkeen ovi auki. Sitten kämpässä vasta kuuma onkin.
Parasta olisi pitää parvekkeen lasit, sekä ovi auki. Tai ainakin ne lasit jos ei muuta. Mitä pienempi asunto sitä nopeammin se lämpiää kun aurinko alkaa paistaa. Varsinkin jos on aamuauringon puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena että en ymmärrä miksi parvekelasitus on niin kallista. Asuntooni ei oltu aikoinaan laitettu niitä enkä ole viitsinyt hankkia, mutta kun tsekkasin niin hinnat oli ihmeellisen korkeet, yli kolme tonnia. Muutama lasi ja kisko!
+toimenpidelupa, valvonta, suunnittelu ja asennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se lämpö muualle taloon siirtyy. Toki kannattaa pitää kuumalla säällä laseja auki, mutta kommenttisi on turhan provosoiva.
Jos naapurin asunnossa on 35 astetta, niin tottakai se lämpö siirtyy viereisiin huonestoihin. Lämpö myös varastoituu talon rakenteisiin.
Niin se lämpö varastoituu talon tiiliseinään ja parvekeisiin vaikka lastukset auki.( auki täällä on)Tosin jos tupakoitsijat vaivautuisi pitää myös lasitukset auki,se saamarin tupakan haju ei tule muiden asuntoihin.Kun parvekeet rinnakain ja kaikilla muilla lävet yön auki.Paitsi ei sillä tupakoitsialla,joita satuu olee useampi talous.Luulevat ei ilta ja yö haise.Haisee, ei se haju katoa mihinkää illalla ja yöllä.Saman lailla leviää kuin aamu ja päivä röökin hajut!
Earth Hour tänään klo 20-00. Kaikkien parvekelasit visusti kiinni niin ei hölmöys vahingossa pääse ulkoilmaan ja pilaa koko maailmaa!
Ikinä ei saa elää kuten itse haluaa. Edes parvekkeensa laseista ei saa itse päättää pitääkö niitä kiinni vai auki.
Mun parvekkeella on varjoisella seinällä +46 astetta, vaikka lasit on osittain auki. Auringossa lämpötila tietenkin paljon korkeampi, mutta siihen ei riitä lämpömittari.
Ei jaksa laseja aukoa. Ilmastointi pitää kämpän viileänä. Eikä se lämpö sieltä minnekään naapuriin mene, siellä parvekkeella on joskus talvisin 30 astetta pakasta, eikä ne naapurit siitä palellu. Eristeet on seinissä.
Mulla on kaihtimet ja paksut verhot parvekelasien takana plus ilmastointilaite. Parvekkeella tänäänkin reilu parikymmentä astetta kun ulkona yli kolmekymmentä. Miksi hitossa pitäisin parvekelaseja auki?
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei saa elää kuten itse haluaa. Edes parvekkeensa laseista ei saa itse päättää pitääkö niitä kiinni vai auki.
Tupakointi jo kielletty, seuraavaksi parvekelasien kiinni pitäminen helteillä. Koska yhteinen hyvä.
Kyllä se lämmittää naapurien parvekkeita ja siten osittain myös asuntoa jos ne lasit pitää kiinni.
Omalla alakerran naapurilla on lasit kiinni aina ja tämän takia oma parveke tuntuu kuin siinä olisi tehokas lattialämmitys päällä vielä yöllä kun aurinko jo laskenut.
Älytöntä rakentamista kirjoitti:
Voiko joku kertoo miten noi sähköiset ikkunakalvot saa kiinni lasiin niin ettei jää ilmakuplia ??? Meillä kun näkee naapuriin suoraan mitä ne puuhaa.
Rullassa tuli varmaan ohje mukana? Putsaa lasipinta, suihkuta vedellä tasaisesti kosteaksi, kiinnitä kalvo ja sitten keskeltä reunoja kohti jollain lastamaisella työvälineellä ilmakuplat pois.
Asun maaseutukaupungissa omakotitalossa ja pidän parvekelasituksen auki tai kiinni ihan milloin haluan. Todetaan vielä, että oma lasitettu terassi on suurempi kuin helsinkiläinen perusyksiö. Yöllä pidän lasit kiinni, koska katolla on ampiaispesä.
Häh.. No yksi on vähän raollaan, mutta en halua siitepölyä yms liikaa. Mun parveke, mun lasit.