Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhä useampi syöpäpotilas kieltäytyy lääkäreiden suosittelemista hoidoista ja etsii vaihtoehtoja – "Se tuntuu joskus oikeasti pahalta", sanoo ylilääkäri

Vierailija
05.07.2021 |

Ai no kai niihin suosituksiin sitten pitäisi suostua, koska lääkäristä voi tuntua muuten pahalta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään kun salaliittoteoriat ja lääkevastaisuus on ny suosiossa. Tämä buumi on jatkumoa 10 vuotta sitten tapahtuneelle raakaruoka- super food- boomille. Itsensä pitäisi pystyä parantamaan kosketuksella, halauksella, hengityksellä ja yrteillä yms. ja lääketeollisuus on rahantekosalaliitto ja diktatuuri.

Itsekin olin luontaisjuttuihin kallellaan nuorempana, onneksi ne haihattelut jäi pois. Sairastuin itse rintasyöpään ja kävin hoidot läpi. Jos olisin nuorempana sairastanut niin olisin saattanut höyriä elävän ravinnon tms. kanssa.

Sairastaessani luin tarinan nuoresta suomalaisesta naisesta joka oli kieltäytynyt hoidoista, suhtautui sairauteen henkisenä harjoituksena ja uskoi vielä saattovuoteellakin että paranee henkisyyden avulla.

Vierailija
2/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmekään kun salaliittoteoriat ja lääkevastaisuus on ny suosiossa. Tämä buumi on jatkumoa 10 vuotta sitten tapahtuneelle raakaruoka- super food- boomille. Itsensä pitäisi pystyä parantamaan kosketuksella, halauksella, hengityksellä ja yrteillä yms. ja lääketeollisuus on rahantekosalaliitto ja diktatuuri.

Itsekin olin luontaisjuttuihin kallellaan nuorempana, onneksi ne haihattelut jäi pois. Sairastuin itse rintasyöpään ja kävin hoidot läpi. Jos olisin nuorempana sairastanut niin olisin saattanut höyriä elävän ravinnon tms. kanssa.

Sairastaessani luin tarinan nuoresta suomalaisesta naisesta joka oli kieltäytynyt hoidoista, suhtautui sairauteen henkisenä harjoituksena ja uskoi vielä saattovuoteellakin että paranee henkisyyden avulla.

Pää asia että itse uskoo pelkän henkisyyden toimivan.Itselleni jos tulee syöpä kieltäydyn hoidot.Se on minun oikeus itse päättää.Nähnyt liian paljon ihmisiä rankat hoidot,kärsimykset hoitojen  ja eivät selvineet.Miksi pitkitäisin kuolemaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pää asia että itse uskoo pelkän henkisyyden toimivan.Itselleni jos tulee syöpä kieltäydyn hoidot.Se on minun oikeus itse päättää.Nähnyt liian paljon ihmisiä rankat hoidot,kärsimykset hoitojen  ja eivät selvineet.Miksi pitkitäisin kuolemaa?

Minulle oli pääasia että selvisin. Minä olen nähnyt paljon ihmisiä jotka selvisivät hoitojen ansiosta. Sinä et tiedä miten käyttäydyt jos syöpä tulee, voi olla että kaikenlaiset "uskomukset" karisevat, niin itselleni tapahtui. Sairastuessa joutuu kohtaamaan kuoleman ja voi olla että se alkaakin pelottaa vaikka kuinka on uhonnut muuta. Usko ei auta syövässä. Se on sattumankauppaa se peli.

Minä pitkitän elinaikaani mielelläni, ei ole kiire kuolla. Minulla on yksi massiivinen homma, elämäntehtäväni vielä kesken.

Vierailija
4/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on uutiset nykyään. Aihe on joko toimittelijan omat tunteet tai sitten haastateltavan.

Vierailija
5/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä takia Jumala on laittanut minut tälle kärsimyksen polulle. Juuri kun olin löytänyt takaisin tasapainoon ja onneen, sairastun syöpään. Se ei tosin ole romahduttanut minua vielä, kuten joku muu asia aiemmin. Aika näyttää miten käy

Vierailija
6/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lääkärit ei kuuntele potilaan vaivoja vaan tekevät mielensä mukaan että ei ihme jos ei luoteta. Toki syövässä ehkä kannattaisi.

Vierailija
7/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä tuskin tuntuu pahalta, ettei hänen suositustaan kuunnella. Lääkäristä tuntuu pahalta, koska potilas kieltäytyy hoidoista, jotka voisivat auttaa. Muistan kun lääkärimieheni oli opiskeluaikana päivystyksessä töissä ja sinne tuotiin kolarissa ollut nuori, jonka vammat eivät sinänsä olleet kovin pahoja. Verta oli kuitenkin menettänyt paljon, mutta lisäverta ei annettu antaa, koska vanhemmat kielsivät ilmeisesti uskonnollisista syistä. Mieheni puhuu tapauksesta vielä tänäkin päivänä toisinaan. Hänestä tuntui pahalta, että terve 16-vuotias kuoli turhaan ja hänet olisi voitu pelastaa suhteellisen helpolla. 

Vierailija
8/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä takia Jumala on laittanut minut tälle kärsimyksen polulle. Juuri kun olin löytänyt takaisin tasapainoon ja onneen, sairastun syöpään. Se ei tosin ole romahduttanut minua vielä, kuten joku muu asia aiemmin. Aika näyttää miten käy

Rukoiletko kuitenkin Jumalalta apua?

Ei sairaudet ole aina rangaistuksia vaan myös siunauksia. Toivottavasti löydät taas onnen.

Vierailija
9/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit tietävät itsekin etteivät ole ylimitoitetun palkkansa arvoisia. Eivät osaa juuri muuta kuin hoitaa oireita pillereillä. Heidät on korotettu johonkin jumalalliseen auktoriteettiasemaan. Tänä päivänä moni tavallinen pulliainen ymmärtää sairauksista enemmän kuin nämä lääkärit.

10/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille vaihtoehtohoitoihin turvautuville syöpäpotilaille lääketieteellinen hoito kelpaisi siinä vaiheessa, kun huomaavat, että eihän se luontaishoito autakaan. Siinä vaiheessa vaan on liian myöhäistä, kun syöpä, joka alkuvaiheessa olisi ollut lääketieteen keinoin helposti parannettavissa, on lähettänyt laajasti etäispesäkkeitä ja jolle ei lääketietellä enää ole mitään annettavaa.

Vierailija
11/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäristä tuskin tuntuu pahalta, ettei hänen suositustaan kuunnella. Lääkäristä tuntuu pahalta, koska potilas kieltäytyy hoidoista, jotka voisivat auttaa. Muistan kun lääkärimieheni oli opiskeluaikana päivystyksessä töissä ja sinne tuotiin kolarissa ollut nuori, jonka vammat eivät sinänsä olleet kovin pahoja. Verta oli kuitenkin menettänyt paljon, mutta lisäverta ei annettu antaa, koska vanhemmat kielsivät ilmeisesti uskonnollisista syistä. Mieheni puhuu tapauksesta vielä tänäkin päivänä toisinaan. Hänestä tuntui pahalta, että terve 16-vuotias kuoli turhaan ja hänet olisi voitu pelastaa suhteellisen helpolla. 

Nyt narraat tai sitten on ollut sairaalassa tosi osaamatonta väkeä. Jo kymmeniä vuosia alaikäiset jehovantodistajat on huostaanotettu siksi aikaa, että tarpeellinen verensiirto on saatu annettua, koska vanhemmat vastustavat. Aikuisetkin jt:t ottavat henkeä pelastavia verensiirtoja, osastolla salaa yöaikaan, pimeässä huoneessa, eikä tästä saa merkitä mitään sairauskertomukseen.

Vierailija
12/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes mennä lääkäriin, jos ei hoitoja halua? Ei kai sinuakaan sinne pakkopaidassa raahata? Voit kärsiä kotona itseksesi ihan rauhassa. 

Vierailija
13/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko salaliittoteorioihin, mutta en usko että itsekään menisin syöpähoitoihin. Mielummin elän ne viimeiset hetket sellaisena kuin nyt olen ja kuolen pois, kun mahdollisesti olen hoidoista väsynyt, enkä jaksa enää mitään ja silti kuolen.

Ei elämäni muutenkaan niin ihmeelistä, että sitä kannattaisi sen enempää pitkittää.

Vierailija
14/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes mennä lääkäriin, jos ei hoitoja halua? Ei kai sinuakaan sinne pakkopaidassa raahata? Voit kärsiä kotona itseksesi ihan rauhassa. 

Varmaan siksi, että haluaa toisenlaisia hoitoja. Harva ilahtuu siitä, että halutaan katkaista jalka, vaikka melanoomaa on vain jalkapöydän päällä, mutta kun joku tekee väikkäriä ja haluaa tutkimustuloksia tuollaisesta. Tai joku ei halua syövän loppuvaiheessa kivuliasta sytostaattihoitoa, joka tappaa varmemmin kuin syöpä eikä suomalaiseen tapaan lääkettä pahoinvointiin saa. Kun se maksaa.

Valitettavasti syövän hoito on usein kivuliaampaan kuin syöpään kuoleminen.

Vierailija
15/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa käytetään niitä mitkä lääkefirma voi patentoida, sehän ei ole sama kuin kaikki tehokas hoito.

Vierailija
16/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko salaliittoteorioihin, mutta en usko että itsekään menisin syöpähoitoihin. Mielummin elän ne viimeiset hetket sellaisena kuin nyt olen ja kuolen pois, kun mahdollisesti olen hoidoista väsynyt, enkä jaksa enää mitään ja silti kuolen.

Ei elämäni muutenkaan niin ihmeelistä, että sitä kannattaisi sen enempää pitkittää.

Kolme leikkausta, 1 sädehoitosetti ja 1 sytostaattikuuri takana. 15 vuoden aikana n. 99,5% normaalielämää. Tekisin milloin tahansa saman jumpann uudelleen. On sen verran syitä elää.

Vierailija
17/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kiinnostaa ketään?  Valtion määräämä lapsiluku naiselle on akkojen mukaan naisten oma valinta, mutta sitten oikeasti vapaat yksilöt eivät saisi valita omaa hoitoaan? :D Totta kai he saavat. Ei vaikuta kehenkään muuhun. Se että spermarätit heteronaiset poistaa naiset väestöstä vaikuttaa kaikkiin naisiin. Kaikille naisille paine abortoida tyttö ja poikien liiallisuus aiheuttaa vä*ivaltaa yhteiskunnassa.

Olisitte joskus edes loogisia, akat.

Vierailija
18/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme leikkausta, 1 sädehoitosetti ja 1 sytostaattikuuri takana. 15 vuoden aikana n. 99,5% normaalielämää. Tekisin milloin tahansa saman jumpann uudelleen. On sen verran syitä elää.

No joo, mun syöpähoidot oli yksi leikkaus. Miksi olisin kieltäytynyt. Huomaa, että tossa lainausten ekana ollut kirjoittaja ei ole saanut itselleen syöpädiagnoosia. Kuka kieltäytyisi parantavasta leikkauksesta, eläisi elämänsä sen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan ja valitsisi mielummin jättää syövän hoitamatta. Ööö...vain sellainen jolla ei ole syöpää koskaan ollutkaan.

Vierailija
19/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://globalnews.ca/news/2307139/iwk-researcher-finds-the-measles-vir…

IWK researcher finds the measles virus can kill cancer cells

Vierailija
20/33 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.bmj.com/content/360/bmj.k322

Consumption of ultra-processed foods and cancer risk: results from NutriNet-Santé prospective cohort

"Conclusions In this large prospective study, a 10% increase in the proportion of ultra-processed foods in the diet was associated with a significant increase of greater than 10% in risks of overall and breast cancer."