Virvoitusjuomaan lisätty B12-vitamiini rupeaa nukuttamaan selvästi, mutta josta B12-vitamiinia pillereinä ei tule ollenkaan samaa vaikutusta
Olen kokeillut myös virvoitusjuomaan lisättyä C-vitamiinia, mutta se taas tekee suorastaa levottomaksi, joten sitä yleensä vältän.
Sen sijaan virvoitusjuomaan lisätty B12-vitamiini selvästi unettaa. Olen toistanut "kokeen" monta kertaa jo nyt. B12-pillereillä ei ole samaa vaikutusta, melkeinpä päinvastainen vaikutus tulee niillä.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan sokerit ja keinomakeutusaineet ne mitkä nukuttavat?
Juoma ei sisällä kumpiakaan, vaan on maustettu kivennäisvesi.
Olen kokeillut monia eri juomia tänä kesänä, mutta tuo unettava vaikutus tulee vain tuolla B12-juomalla.
Lueskelin englanninkielisiä sivuja ja tuo B12-vitamiini tuntuu toimivan vaikka kuinka monessa "roolisssa" elimistössä. Yleensä sillä torjutaan uupumusta. B12-vitamiini voi myös lisätä melatoniinin tuotantoa, joten sitä kautta tuo voi selittyä tuo uneliaisuuden lisääntyminen.
Minullakaan se ei aiheuta mitään uupumusta, vaan se ainoastaan nukuttaa ja rentouttaa tosi voimakkkaasti.
Outoa on se, ettei pillerimuodossa otettuna ole tuota samanlaista vaikutusta tai lähimainkaan yhtä voimakkaana ainakaan.
Sinua väsyttää sokeri tai vaikutus on lumetta.
Ja netistä lueskelin että joku henkilö, joka oli lääkärissä saanut pistosmuodossa tuota b12-vitamiinia, oli myös kokenut tuon saman vaikutuksen, että se oli ruvennut nukuttamaan. Ja hänellä oli sama ilmiö, ettei pillerimuodossa otettuna tullut mitään nukuttavaa vaikutusta.
Vaikutus kuulostaa psyykkiseltä. Olisi outoa, että vitamiinipilleri (enemmän vitamiinia) ei saa aikaan samaa reaktiota.
Vierailija kirjoitti:
Vaikutus kuulostaa psyykkiseltä. Olisi outoa, että vitamiinipilleri (enemmän vitamiinia) ei saa aikaan samaa reaktiota.
Pilleri voi imeytyä paljon hitaammin kyllä.....
Olisikohan sokerit ja keinomakeutusaineet ne mitkä nukuttavat?