US Puheenvuoro: Rintsikattomuus on nouseva trendi nuorten A-kuppilaisten keskuudessa
Palstalla on taas kiihkoisasti keskusteltu isojen tissien vetovoimasta. Laitetaan vaihtelun vuoksi Ion Mittlerin havaintoja Helsingin katukuvasta:
"Kävin eilen Linnanmäellä, ja jonkun aikaa ihmettelin siinä maailman menoa, että onko Vantaalta Helsinkiin näin pitkä matka, maantieteellisen etäisyyden lisäksi myös kulttuurisesti, kun naisväkeä parveili joka puolella ohuissa ihonmyötäisissä paidoissa ilman rintaliivejä. Eikä vain Linnanmäellä, vaan myös läheisen Alepan nurkilla, paikallisten asukkaiden keskuudessa.
---
Ihminen on sosiaalinen olento, ja muiden mielipiteet ovat ihmiselle paljon tärkeämpiä kuin juhlapuheissa halutaan tunnustaa. Niinpä Linnanmäellä ohuessa kesämekossa ilman rintsikoita vaeltavat turistit eivät ole vanhuksia eivätkä keski-ikäisiä, vaan enimmäkseen ikäluokkaa 16-30 vuotta, ja useimmat kuppikokoa A tai enintään ryhdikäs B. Tässä tulee vastaan se realiteetti, miksi rintaliiveistä tuli niin suosittuja sata vuotta sitten. 1900-luvun menestynein rintaliivien tehtailija Ida Rosenthal totesi kerran, että rintsikoita polttavat feministit eivät huolestuta häntä, koska naisten ikääntyminen ja painovoima ovat hänen puolellaan."
Loput:https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ionmittler/rintsikattomuus-on-nouseva-…
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on saanut tehdä jo puolitoista vuotta etätöitä. Saa nämäkin pommit riippua navassa vapaasti. 70F
Hyi stana.
Vierailija kirjoitti:
Joo näitä "ihania" roikkotissejä onkin sitten saanut ihailla päivittäin vastentahtoisesti. Helle vielä pahentaa ilmiötä. Ihme riippuhinkkejä suomalaiset naiset kyllä ovat. Joko ne jäätävät vyötärölle ulottuvat navettatissit tai veltot lättänät rukkaset kananmunan kokoisilla nänneillä. Pidättelen oksennusta.
Täriseekö katkarapu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näitä "ihania" roikkotissejä onkin sitten saanut ihailla päivittäin vastentahtoisesti. Helle vielä pahentaa ilmiötä. Ihme riippuhinkkejä suomalaiset naiset kyllä ovat. Joko ne jäätävät vyötärölle ulottuvat navettatissit tai veltot lättänät rukkaset kananmunan kokoisilla nänneillä. Pidättelen oksennusta.
Taidat usein jäädä ilman? Minun navettatissini kyllä kelpaa :)
Ilman mitä?
Kai nyt suurelle osalle miehistä joutuu roikkarit kelpaamaan, kun eivät raukat paremmasta tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täriseekö katkarapu?
Nyt ammuit huti. Olen nainen.
Jaa, tuonko takia työkaveri olikin eilen viettänyt 7 tuntia lintsillä vaikka hellepätsissä oli kuulemma meinannut taju lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täriseekö katkarapu?
Susi sinä olet.
Jospa ne rintsikattomat olivatkin ihmisiä, joita olisi ennen kutsuttu miehiksi? Tiedä näistä nykyajan nuorista ovatko lintuja vai kaloja.
Mulla d-kuppi ja oon ilman liivejä aina kun vaan kehtaan. Oon 43-vuotias perheenäiti enkä todellakaan halua liivittömyydellä huomiota vaan tuntuu että rinnoille, lymfakierrolle jne on liivittömyys hyväksi. Vaikka olisi mikä pehmeä toppi niin silti se puristaa aina enemmän kuin ei liivejä lainkaan.
Esim töissä en juuri kehtaa olla ilman liivejä mutta kotona aina ja kaupungillakin silloin tällöin. Mielelläni ottaisin pienemmät rinnat mutta geenejään ei oikein voi valita (ylipainoa ei ole eli ei johdu siitä).
Mä vaadin manboobseille rintaliivipakon! Näin tänää miehen kenellä oli isommat ku mulla ;) t.a-kuppi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täriseekö katkarapu?
Olet Spessu.
Olen nyt 55 vuotias ja rintaliivejä käytin viimeksi teininä, koska en kehdannut olla ilman. Silloin käytön b-kuppikokoa. Nyt en tiedä. Jos pukeudun ohueen juhla-asuun, laitan alle joko aluspaidan tai kokoalushameen, mutta niissä ei ole mitään kuppeja tai tukia. Bikineissä on. En ole koskaan ajatellut se olevan eroottista tai viittaavan seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt 55 vuotias ja rintaliivejä käytin viimeksi teininä, koska en kehdannut olla ilman. Silloin käytön b-kuppikokoa. Nyt en tiedä. Jos pukeudun ohueen juhla-asuun, laitan alle joko aluspaidan tai kokoalushameen, mutta niissä ei ole mitään kuppeja tai tukia. Bikineissä on. En ole koskaan ajatellut se olevan eroottista tai viittaavan seksiin.
No ruman näköistä tuo liivittömyys on. Ryhditön rintasiluetti on epäesteettistä ja näkyy vaikka olisi kuinka monta vaatekerrosta päällekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täriseekö katkarapu?
Susi sinä olet.
No löllöriipparinaisille olen. Ehkä pahempaakin. Vilkaiskaa nyt itseänne peilistä ennen kuin lähdette ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan hellepäiviä.
Terveisin Pena Punttikives-Pikkiriikkipippeli 58 vee.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Mitäs tykkäät miestisseistä? Millä kuppikoolla varustettujen olisi hyvä käyttää rintaliivejä? Nehän ei silleen kyllä yleensä roiku, mutta hölskyvät roisin näköisesti. Oletteko tietoisia siitä, että miehetkin voivat hankkia silikonit?
Mä kuljen ilman rintsikoita nykyään. Ihan sama mulle, mitä muut siitä ajattelevat, koska kyse on omasta mukavuudestani. Rintaliivit tuntuvat ikäviltä päällä (en tykkää muutoinkaan kireistä vaatteista). Urheillessa sitten käytän tarvittessa kevyttä liivitoppia.
N22, koko ehkä jotain 70A..?
Vierailija kirjoitti:
Toi mies ei varmaan edes tiedä millasta on hikoilla liivien kanssa. :D :S Luulis varmaan että munkin syynä olis joku itteni paljastelu, mutta toisaalta osaan pukeutua niin ettei ne ihan nii erikoisesti törrötä.
Mutta tässä kirjoitat oleellisen eron: sä osaat silti pukeutua hyvän maun rajoissa.
Blogin perusteella Linnanmäen pukeutujat on pukeutuneet provokatiivisesti ohuisiin ja läpinäkyviin yläosiin/mekkoihin.
Taidat usein jäädä ilman? Minun navettatissini kyllä kelpaa :)