Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensikertalainen kysyy lentokoneessa juomisesta

Vierailija
09.07.2014 |

Olen lähdössä pakon edessä ensimmäistä kertaa ulkomaille lentäen. Minulla on sairaus, joka kuivattaa suun limakalvoja ja siksi minun on juotava tavallista enemmän. Olen kuullut, että lentokoneeseen ei saa viedä nesteitä kuin minimaalisen määrän. Miten ihmeessä kestän monen tunnin lennon, jos en voi ottaa mukaan omia juomapulloja? Auttaisiko lääkärintodistus? Vai joudunko ostamaan kahvia (sitä siellä kai myydään??) koko matkan ajan? Se tunnetusti poistaa nestettä kehosta, joten olen entistä janoisempi.

Lisäksi kahvin juonti juoksuttaa vessassa ja pelkään lentämistä todella paljon. En voisi kuvitella tilannetta, että minun täytyisi nousta paikaltani mennäkseni lentokoneen vessaan. Pienessä kopissa yksin, ovi lukossa, kaikki koneen äänet ympärilläni! Juuri ja juuri voisin kuvitella pystyväni istumaan paikallani matkan ajan, silmät kiinni. Vaippoja ei kannata kuitenkaan ehdottaa. Ilman yletöntä kahvin juontia luulen pystyväni pidättelemään.

Ja joka epäilee aloitustani provoksi, unohda. Tällaisia paniikki-ihmisiä nyt vaan sattuu oikeasti olemaan olemassa.

Kommentit (303)

Vierailija
101/303 |
03.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin esiin vanhan ketjuni viime kesältä, sillä olen lähdössä viikonloppuna toista kertaa elämässäni lentoon.

Olin jo unohtanut hyvät vinkit, oli kiva palata niiden pariin.

Silti jännittää tosi paljon taaskin, etenkin tuo vessajuttu, jolta viime kerralla vältyin, onneksi.

Vierailija
102/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on hulvaton!

Muuten tiedonhaluisille tiedoksi, kokonaisia hedelmiä ja kasviksia ei lasketa nesteiksi, ei edes kurkkua vaikka siinä on yli 90% vettä. Teknisesti kuitenkin pilkotut tai halkaistut hedelmät ovatkin sääntöjen mukaan nestettä, mutta niitä ei ole taidettu ainakin Helsinki-Vantaan kentällä keneltäkään poistaa. Muista ruoista mm. Laatikot, säilykkeet ja kaikki pakasteet lasketaan nesteiksi ja näitä poistellaankin jo ahkerammin matkustajien vasta-lauseista huolimatta. Olen kerran todistanut naisen myöhästymistä lennoltaan, hänen jäätyään riitelemään Pirkka-tonnikalapurkkiensa puolesta!

T. Ex-turvatarkastaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 15:11"]

En minä ainakaan lähde kesken tarjoilun täyttelemään japanilaisten enkä kenenkään muunkaan pulloja, köpiksen lentoaika on 1:20, ei siinä ehdi melkein edes normaalia tarjoilua vetää. Mutta jos joku tulee takakeittiöön termarin tai pullon kanssa ja mulla on siinä hetki aikaa, niin toki täytän, ihan riippumatta kansallisuudesta. En myöskään voi ottaa vastuuta 1500 kollegani tekemisistä. Jos sinulle ei ole tuotu teetä tai kahvia, niin se ei ole minun vikani. Suomalainen on lähes ainoa kansallisuus joka ottaa aina kaiken mitä ikinä ilmaiseksi saa eli kahvin/teen, mehun JA veden. Ja sitten pissattaa! Suomalaiset kilometrin pituiset vessajonot ovat legendaarisia, siksi se tarjoilu kestää, kun sahataan sen kärryn kanssa edes takas, et jengi pääsee just tarjoilun ollessa käynnissä, vessaan. Rakastan teitä, jotka käytte vessassa lentokentällä ja istutte sen jälkeen koko matkan kiltisti penkeissänne sen oman juomapullonne ja vaikka eväittenne kanssa! T:lentoemo

[/quote]

Matkustan väliä CPH-HEL lähes viikoittain. Tuolla välillä on paljon aasialaisia turisteja, tiedät varmasti sen itsekin. Silti joka jumalan lennolla vähintään viis-kuus japanilaista/kiinalaista hyppyyttää teitä emoja niiden vesitonkkiensa kanssa. Ovat varmasti tuttuja tapauksia, koska jokainen kohtaamani lentoemo osaa japaniksi/kiinaksi termit "kylmä vesi" ja "kuuma vesi". Ja aina te hyppäätte, ihan sama mikä tilanne. Ja minä parka joka istun koko lennon perse penkissä nätisti sen kirjani kanssa saan vain tympeitä huokaisuja, kun vuorollani tilaan teetä sokerilla. Et ole vastuussa kollegoistasi, mutta jos viimeisen kahden vuoden aikana olet hoitanut Helsinki-Kööpenhamina -väliä, olen aika varmasti ollut asiakkaasi, eikä yksikään lentoemo ole ollut mikään asiakaspalvelun hymyilevä perikuva, vähiten ne, jotka ovat vastuussa matkustamohenkilökunnasta, esim. se yksi venäläisniminen vanhempi naikkonen.

Vierailija
104/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on parasta viihdettä pitkiin aikoihin.

Vierailija
105/303 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 23:37"]

Tää ketju on parasta viihdettä pitkiin aikoihin.

[/quote]

Älä muuta viserrä :D

Vierailija
106/303 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 21:48"]

Tää ketju on hulvaton!

Muuten tiedonhaluisille tiedoksi, kokonaisia hedelmiä ja kasviksia ei lasketa nesteiksi, ei edes kurkkua vaikka siinä on yli 90% vettä. Teknisesti kuitenkin pilkotut tai halkaistut hedelmät ovatkin sääntöjen mukaan nestettä, mutta niitä ei ole taidettu ainakin Helsinki-Vantaan kentällä keneltäkään poistaa. Muista ruoista mm. Laatikot, säilykkeet ja kaikki pakasteet lasketaan nesteiksi ja näitä poistellaankin jo ahkerammin matkustajien vasta-lauseista huolimatta. Olen kerran todistanut naisen myöhästymistä lennoltaan, hänen jäätyään riitelemään Pirkka-tonnikalapurkkiensa puolesta!

T. Ex-turvatarkastaja

[/quote]

Haha, mitä helvettiä :D Kalliit tonnikalat!

Vierailija
107/303 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää ketju on ihan lässähtänyt. Voitaisko palata riitelemään siitä alkuperäisestä aiheesta, se oli paljon hauskempaa.

Vierailija
108/303 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2014 klo 11:47"]

Nyt tää ketju on ihan lässähtänyt. Voitaisko palata riitelemään siitä alkuperäisestä aiheesta, se oli paljon hauskempaa.

[/quote]

Mikä se oli? Kuka muistaa?

Vierailija
109/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:08"]

Mitä helvettiä nuo tarkoittaa? Miksei lue open/close? Sen voisi joku ymmärtääkin. Että ottaa päästä, kun pitää hienostella englanninkielellä ja käytetään yleisissä tiloissa sanoja, joita kukaan ei ymmärrä. Ja helpompiakin on tarjolla.

Mutta kun ollaan niin lentomatkustajaa ja kosmopoliittia.

[/quote]

Vacated = vapaa/tyhjillään, occupied = varattu. Miksi siinä pitäisi lukea avaa / sulje? Vai pitääkö sulle erikseen mainita, että suljet oven vessaan mennessäsi? 

[/quote]

No ei tarvitse lukea avaa/sulje, vaan vaikka open/closed, jos on vierasta kieltä. Ainakaan minä en ole koskaan kuullut noita occu mitä lienee. Ja koko maailma tuntee nuo open close.

Vierailija
110/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:31"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 19:17"]

Ensin haukutaan matkustajat, sitten lentoemännät. Mitäs kapteenit tai ainakin koneet?

[/quote]

Veljeni ja vaimonsa matkustivat kerran koneella, jossa lentoemäntä istui koko matkan pitämässä kaksin käsin kiinni hätäuloskäyntiluukusta. Sen varoitusvalo paloi, jos siitä ei vetänyt. En tiedä, olisiko ovi auennut vauhdissa, jos olisi irrottanut otteensa.

[/quote]

No kiitti vaan tästäkin tiedosta!!

t. lentopelkoinen

ps. ja kaiken huipuksi varmennusnumeroni tuossa lopussa ovat 911!

[/quote]

reps :D

[/quote]

Tä? Selittäkää toi 911! Joo, myönnän olevani tollo.

[/quote]

911- hätänumero Amerikassa, vrt. 112 Suomessa.

[/quote]

No just joo! 911 on kyllä lyhenne WTC- iskuista, kun ne tehtiin 9.11. Idiootti.
[/quote] ne kylläkin tehtiin 11.9 ...

Vierailija
111/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:13"]

No kiitti vaan tästäkin tiedosta!!   t. lentopelkoinen   ps. ja kaiken huipuksi varmennusnumeroni tuossa lopussa ovat 911! [/quote]   reps :D [/quote]   Tä? Selittäkää toi 911! Joo, myönnän olevani tollo. [/quote]   911- hätänumero Amerikassa, vrt. 112 Suomessa. [/quote]   No just joo! 911 on kyllä lyhenne WTC- iskuista, kun ne tehtiin 9.11. Idiootti. [/quote] ne kylläkin tehtiin 11.9 ...

[/quote]

911 ON Amerikan hätänumero. KAtsokaa vaikka googlessta. Olen käynyt Usassa. Ja iskut tehtiin tarkoituksella tuona päivänä, 9.11., koska terrositsit halusivat draaaa päivämäärällä.

Vierailija
112/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:13"]

No kiitti vaan tästäkin tiedosta!!   t. lentopelkoinen   ps. ja kaiken huipuksi varmennusnumeroni tuossa lopussa ovat 911! [/quote]   reps :D [/quote]   Tä? Selittäkää toi 911! Joo, myönnän olevani tollo. [/quote]   911- hätänumero Amerikassa, vrt. 112 Suomessa. [/quote]   No just joo! 911 on kyllä lyhenne WTC- iskuista, kun ne tehtiin 9.11. Idiootti. [/quote] ne kylläkin tehtiin 11.9 ...

[/quote]

911 ON Amerikan hätänumero. KAtsokaa vaikka googlessta. Olen käynyt Usassa. Ja iskut tehtiin tarkoituksella tuona päivänä, 9.11., koska terrositsit halusivat draaaa päivämäärällä.

[/quote]

siis draaaa

Vierailija
113/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittu DRAAMAA. uus näppis sori.

Vierailija
114/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 22:18"]

vittu DRAAMAA. uus näppis sori.

[/quote]

Tai kännissä?

Vierailija
115/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 09:40"]Voit jopa ottaa tyhjän pullon mukaan ja täyttää kentän vessassa. Paniikki pienemmälle ja järki käteen.
[/quote]
Eikai hanoista saa kylmää vettä.. vai saako?

Vierailija
116/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:08"]

Mitä helvettiä nuo tarkoittaa? Miksei lue open/close? Sen voisi joku ymmärtääkin. Että ottaa päästä, kun pitää hienostella englanninkielellä ja käytetään yleisissä tiloissa sanoja, joita kukaan ei ymmärrä. Ja helpompiakin on tarjolla.

Mutta kun ollaan niin lentomatkustajaa ja kosmopoliittia.

[/quote]

Vacated = vapaa/tyhjillään, occupied = varattu. Miksi siinä pitäisi lukea avaa / sulje? Vai pitääkö sulle erikseen mainita, että suljet oven vessaan mennessäsi? 

[/quote]

No ei tarvitse lukea avaa/sulje, vaan vaikka open/closed, jos on vierasta kieltä. Ainakaan minä en ole koskaan kuullut noita occu mitä lienee. Ja koko maailma tuntee nuo open close.

[/quote] Se on kylla vacant/occupied kyltti.

9/11 terroristit valitsivat tuon paivan luultavasti siksi etta melkein koko maa oli pilveton. Oli muuten niin kaunis ja kuulas, sinitaivainen syyspaiva. Jos olisi satanut eivat olisi loytaneet kohteitaan.

Vierailija
117/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneeseen ei saa viedä kehon ulkopuolisia nesteitä (muutakuin alle 100ml erikseen minigripissä) siintä syystä ettei tuomasi neste ole räjähde. Turvatarkastusksen jälkeen ostettua "turvallista" nestettä tai hanasta tulevaa vettä saat viedä ihan niin paljon kuin käsimatkatavaroihisi mahtuu.

Amerikassa päivämäärät merkitään kk/päivä/vuosi eli 9/11/2001 eikä niikuin Suomessa päivä ensin 11/9/2001. Tästä syystä syyskuun 11. 2001 muistetaan 911 ("nine-eleven"). "Terroristeilla"ei ole mitään tekemistä tapauksen kanssa ellemme sitten halua kutsua amerikkalaisia päättäjiä sillä nimellä. Tämä on selvä juttu jos vähän edes viitsii paneutua asiaan.

Amerikan yleinen hätänumero on myös 911.

Kauniilla ilmalla ei ollut mitään tekemistä tapahtuma päivänä, vai luuletko että se laajuinen operaatio peruttaisiin "kun nyt on vähän tällainen kurja keli..."?

Vierailija
118/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon mennyt täyden limpsapullon kanssa turvatarkastuksen läpi ensin suomessa ja sit takas tullessa. Ei pysäytetty tai mitään muutakaan. Aikaa tästä vajaa vuosi.

Vierailija
119/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:59"]Minigrip-pusseissa voit viedä nesteitä 100ml.[/quote]

Korjataan sen verran, että voit viedä useamman max. 100ml:n nestepakkauksen, mutta kaikkien max. 100ml:n pakkausten on mahduttava sen yhden litraisen Minigrip-pussin sisälle.

Vierailija
120/303 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniilla ilmalla ei ollut mitään tekemistä tapahtuma päivänä, vai luuletko että se laajuinen operaatio peruttaisiin "kun nyt on vähän tällainen kurja keli..."?

Jaahas, Suomessa taas tiedetaan paremmin kuin paikanpaalla. Noiden 'lentajien' taidot olivat niin alkeellisia etta eivat millaan olisi sadepilven paalta loytaneet perille. Paivamaara oli bonusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi