Ensikertalainen kysyy lentokoneessa juomisesta
Olen lähdössä pakon edessä ensimmäistä kertaa ulkomaille lentäen. Minulla on sairaus, joka kuivattaa suun limakalvoja ja siksi minun on juotava tavallista enemmän. Olen kuullut, että lentokoneeseen ei saa viedä nesteitä kuin minimaalisen määrän. Miten ihmeessä kestän monen tunnin lennon, jos en voi ottaa mukaan omia juomapulloja? Auttaisiko lääkärintodistus? Vai joudunko ostamaan kahvia (sitä siellä kai myydään??) koko matkan ajan? Se tunnetusti poistaa nestettä kehosta, joten olen entistä janoisempi.
Lisäksi kahvin juonti juoksuttaa vessassa ja pelkään lentämistä todella paljon. En voisi kuvitella tilannetta, että minun täytyisi nousta paikaltani mennäkseni lentokoneen vessaan. Pienessä kopissa yksin, ovi lukossa, kaikki koneen äänet ympärilläni! Juuri ja juuri voisin kuvitella pystyväni istumaan paikallani matkan ajan, silmät kiinni. Vaippoja ei kannata kuitenkaan ehdottaa. Ilman yletöntä kahvin juontia luulen pystyväni pidättelemään.
Ja joka epäilee aloitustani provoksi, unohda. Tällaisia paniikki-ihmisiä nyt vaan sattuu oikeasti olemaan olemassa.
Kommentit (303)
Kiitos tästä hienosta ketjusta. Minäkin olen saanut paljon uusia vinkkejä. Mutta ap:stä haluaisin ehdottomasti vielä kuulla, kun hänen lentonsa on ohi. Tuskin nuo juoma- ja vessaongelmat ovat ainoat, joihin hän törmää. Palan halusta kuulla, miten hän selviää.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:43"]
ah, muistan sen tunteen kun 'voitin itseni' ja kävin ensimmäistä kertaa le
En millään viitsisi hermostuttaa enää ketään, mutta yksi kysymys: miten se vessa lentokoneessa vedetään? Olen aina joutunut jättämään vetämättä, kun en ole löytänyt mitään nappulaa vai vipua, millä saa veden tulemaan. Ja olen kyllä elämässäni nähnyt erilaisia vessoja.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:18"]
En millään viitsisi hermostuttaa enää ketään, mutta yksi kysymys: miten se vessa lentokoneessa vedetään? Olen aina joutunut jättämään vetämättä, kun en ole löytänyt mitään nappulaa vai vipua, millä saa veden tulemaan. Ja olen kyllä elämässäni nähnyt erilaisia vessoja.
[/quote]
Sielläkin lukee kaikki englanniksi. vetää on pull. Siitä vedetään. Varo muita nappuloita, ettei koneen herkkä mekaniikka kärsi.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 09:43"]
ah, muistan sen tunteen kun 'voitin itseni' ja kävin ensimmäistä kertaa lentokoneen vessassa, lensin vielä yksinkin. Olin niiiiin ylpeä itsestäni. Pieni askel ihmiskunnalle, jättiharppaus mulle.
Niin, kentältä voit ostaa vettä vaikka kuinka, tai ota tyhjä pullo ja täytä vessassa. Turvatarkastuksen jälkeen voit viedä juomaa koneeseen
[/quote]
Jos tuo vessajuttu oli kettuilua, mene itseesi. Vaikka sinä olisit kaikkivoipa, on olemassa muitakin ihmisiä. Kaikki eivät kestä pieniä, ahtaita koppeja, vaikka kuinka itselleen tolkuttaisi, että siinä ei ole mitään pelättävää. Miten selität vaikka hämähäkkikammon?
t. Psygiatrian opiskelija
[/quote]Psygiatria ja käsigranaatti
Minulla on matka varattuna ensi viikolle, mutta taidan perua sen. En jumalauta halua matkustaa, jos Kanssamatkustajat ovat tätä luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:19"]
ah, muistan sen tunteen kun 'voitin itseni' ja kävin ensimmäistä kertaa lentokoneen vessassa, lensin vielä yksinkin. Olin niiiiin ylpeä itsestäni. Pieni askel ihmiskunnalle, jättiharppaus mulle.
Niin, kentältä voit ostaa vettä vaikka kuinka, tai ota tyhjä pullo ja täytä vessassa. Turvatarkastuksen jälkeen voit viedä juomaa koneeseen
[/quote]
Jos tuo vessajuttu oli kettuilua, mene itseesi. Vaikka sinä olisit kaikkivoipa, on olemassa muitakin ihmisiä. Kaikki eivät kestä pieniä, ahtaita koppeja, vaikka kuinka itselleen tolkuttaisi, että siinä ei ole mitään pelättävää. Miten selität vaikka hämähäkkikammon?
[/quote]
Sori, autocorrect.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:21"]Minulla on matka varattuna ensi viikolle, mutta taidan perua sen. En jumalauta halua matkustaa, jos Kanssamatkustajat ovat tätä luokkaa.
[/quote]Miettikääpäs hetki, jos tulisi onnistunut pakkolasku ja pitäisi näiden tolvanoiden kanssa tulla sitä liukumäkeä ovesta ulos? Vai olisko niin, että hiekkalaatikkoyliopisto pätevöittää liukumäkien suvereeniin käyttöön?
Muuten kyllä huomaa, miksi Suomessa jää joka useita ihmisiä ennenaikaiselle eläkkeelle mielenterveysongelmien vuoksi. Ei näin neuroottista ja ahdistunutta tonttulaumaa voi ollakaan, että vessakäynnitkään eivät suju kuin oman kodin rikkumattomassa rauhassa. Ja mekaaninen ymmärrys ei riitä ovisalvan käyttöön. Huhheijaa.
Kannattaa varoa vessanpyttyä kun se aukeaa sinne saattaa imeytyä ja pudota koneesta jos kuulet suhinaa varo!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:21"]Minulla on matka varattuna ensi viikolle, mutta taidan perua sen. En jumalauta halua matkustaa, jos Kanssamatkustajat ovat tätä luokkaa.
[/quote]Miettikääpäs hetki, jos tulisi onnistunut pakkolasku ja pitäisi näiden tolvanoiden kanssa tulla sitä liukumäkeä ovesta ulos? Vai olisko niin, että hiekkalaatikkoyliopisto pätevöittää liukumäkien suvereeniin käyttöön?
Muuten kyllä huomaa, miksi Suomessa jää joka useita ihmisiä ennenaikaiselle eläkkeelle mielenterveysongelmien vuoksi. Ei näin neuroottista ja ahdistunutta tonttulaumaa voi ollakaan, että vessakäynnitkään eivät suju kuin oman kodin rikkumattomassa rauhassa. Ja mekaaninen ymmärrys ei riitä ovisalvan käyttöön. Huhheijaa.
[/quote]
Kuulepa pimatsu. Jos se kova paikka oikeasti tulisi, nämä tavalliset, maanläheiset suomalaiset naiset auttaisivat vielä sinuakin, kun vingut siinä liukumäessä, että kynsi meni poikki!
Muistaakseni kun pöntön kannen sulkee, sen takan on painonappi. Aika moni jättää vetämättä eli et ole ainoa ongelman kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:49"]
Muistaakseni kun pöntön kannen sulkee, sen takan on painonappi. Aika moni jättää vetämättä eli et ole ainoa ongelman kanssa.
[/quote]
Ketjun ensimmäinen asiallinen vastaus. Kiitos siitä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:19"]
[/quote]
[/quote]
Sori, autocorrect.
[/quote]
Hah hah, hah, autocorrect ei korjaa noin väärin!
[/quote]
Minusta on tullut tolvana juuri noin. Ennen ihmettelin hermostuvia ihmisiä, mutta jouduttuani itse elämän ja kuoleman kanssa kamppailemaan olen menettänyt vahvuuteni. Sorry vaan, mutta paniikki iskee suljetuissa paikoissa ja se tarkoittaa 90% aivoista on pois käytöstä. en tiedä miten sinä reagoisit jos olisit joutunut minun kokemukset läpi käymään. Siihen kuuluu sotaa ja vankeutta yms.sellaista mitä en ikinä kuvitellut joutuvani läpi käymään.
Meillä on erilaiset hermostot ja taustat. Sitä omaa näkökantaa voisi vähän yrittää laajentaa ymärtäväiseksi.
Luulen, että pakkolaskutilanne olisi minulle helpompi kuin lentokoneen vessa.
Täytyykin huomisella lennolla tarkkailla kanssamatkustajia, ei ole tullut mieleenkään että siellä voisi olla näin viihdyttäviä torveloita.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:06"]
Täytyykin huomisella lennolla tarkkailla kanssamatkustajia, ei ole tullut mieleenkään että siellä voisi olla näin viihdyttäviä torveloita.
[/quote]
Minäkin lennän huomenna! Sovitaanko joku yhteinen salakoodi, että tunnistamme toisemme? :)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:35"]
[/quote]
Kuulepa pimatsu. Jos se kova paikka oikeasti tulisi, nämä tavalliset, maanläheiset suomalaiset naiset auttaisivat vielä sinuakin, kun vingut siinä liukumäessä, että kynsi meni poikki!
[/quote]
Mutta jos se tositilanne tulee, niin ei siinä kyllä ehdi tänne av:lle kysymään neuvoa että mitä teen kun lentokone syöksyy maahan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:35"]
[/quote]
[/quote]
Mutta jos se tositilanne tulee, niin ei siinä kyllä ehdi tänne av:lle kysymään neuvoa että mitä teen kun lentokone syöksyy maahan.
[/quote]
Kenties minä imbesilli torvelo olen maalaisjärjellä varustettu, toisin kuin sinä, joka olet istunut jossain pölyisessä yliopistossa päästäksesi mollaamaan muita. Sinähän sitä nettiä ja feisbuukia ja hästägiä koko ajan tarvit.
Eikä nykykoneissa edes ole mitään liukumäkiä, tollo. Laivoissa saattaa ollakin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2014 klo 08:34"]
OSta turvatarkastuksen jälkeen, saa viedä silloin koneeseseen.
[/quote]
No niin! Nyt kahdeksannella sivulla joku vihdoin löysi ratkaisun tähän ongelmaan jota tässä ketjussa on vatvottu! Oletko töissä lentokentällä vai miten osasit keksiä tämän?
[/quote]
No kuule samaa ohjetta on tässä tolkutettu jo ekalta sivulta asti, mutta aina löytytyy niitä besserwissereitä ilman ainuttakaan lentokertaa, jotka kitisee siitä minigrip-pussissta ainoana nesteenkuljetusvälineenä. On tässä ketjun mittaan linkattu finavian ohjeet useampaan kertaan ja käyty läpi turvatarkastuksen jälkeen olevat kiskat ja myymälät ja vessat, joista saa Helsinki-Vantaalla vettä. On jopa keskusteltu lentokonevessojen lukot ja valot. Nyt tän ketjun vois sulkea, kaikki käyty läp mitä tulee juomiseen ja virtsaamiseen lentomatkan aikana.
[/quote]
Et vissiin oikein tajua sarkasmia?