Paljonko epävakaan persoonallisuushäiriön parantaminen maksaa?
Minulla on epävakaa persoonallisuushäiriö, sairastuin siihen muistaakseni kun olin 10 vuotias. Nyt olen 40 vuotias. Toivottavasti saisin sen joskus parannettua ettei tarvitsisi olla sairas koko loppuelämää. Paljonko sen parantaminen maksaa?
Käsittääkseni se parannetaan terapialla. Käsittääkseni terapia maksaa noin 500 €/kk eli 6000 € vuodessa. Terapioista sanotaan että ne kestävät usein 3 vuotta, se maksaisi siis 18 000 €. Mutta siis, jos 3 vuotta ei riitäkään niin sittenhän minun pitää jatkaa kauemmin ja kauemmin kunnes paranen. Kenties 10 vuotta riittää varmasti? Silloin terapia maksaisi 60 000 €. Ei kai paraneminen voi kestää tuota kauemmin, ei kai se voi tulla tuota kalliimmaksi?
Nyt mulla on säästössä 20 000 €, joten vielä aika kauan mun pitää säästää ennen kuin voin mennä terapiaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
"Why the label is such a problem
Labelling people with BPD as having a personality disorder can exacerbate their poor self-esteem. “Personality disorder” translates in many people’s minds as a personality flaw, and this can lead to or exacerbate an ingrained sense of worthlessness and self-loathing.
This means people with BPD may view themselves more negatively, but can also lead other people – including those closest to them – to do the same.
Clinicians, too, often harbour negative attitudes towards people with BPD, viewing them as manipulative or unwilling to help themselves. Because they can be hard to deal with and may not engage with initial treatment, doctors, nurses and other staff members often react with frustration or contempt.
These attitudes are much less frequently seen from clinicians working with people suffering from complex PTSD or other trauma-spectrum disorders."
https://theconversation.com/we-need-to-treat-borderline-personality-dis…
Jos hoitotyöntekijöillä on jokin mikähyvänsä ASENNE potilaitaan kohtaan niin he ovat epäammattimaisia eikä heidän tulisi olla hoitotöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on epävakaa-narsistinen pershäiriö. Yhteensä 30 vuotta kävin psykiatrilla saamassa psykoterapeuttista, psykiatrista- että myös psykofarmakologista hoitoa saamassa. En tiedä mitä maksoi, mutta en parantunut. Taistelun yhä pahaa henkeä vastaan. Olen mies, duunissa. Ikä 48 v.
Ikävä kuulla ettei tehokasta apua ole löytynyt. Onkohan hoitavalta taholta jotain olennaista jäänyt huomaamatta kuitenkin… jos siis rehellisesti itse olet sitä mieltä että olet motivoitunut, ja olet aktiivisesti työskennellyt ohjeita noudattaen. 30 vuotta tuloksettomassa hoidossa vetää kyllä aika sanattomaksi…
Ei ohjeita mulle. Terapioiden jälkeen musta tuli hiton itsevarma ja teen mitä huvittaa. Ihmisiä ei voi ikinä liiaksi aliarvioida ja kun sen pitää mielessä niin hyvin menee, en muista kuka sen sanoi.
Olen narsisti ja tykkään itsestäni, olen pitkä ja hyvävartaloinen. Mutta kuten sanoin, olen koko ikäni taistellut pahaa henkeä vastaan. Se on raskasta, erittäin raskasta.
Miten aloittajalle kävi, pääsitkö hoitoon?
"Why the label is such a problem
Labelling people with BPD as having a personality disorder can exacerbate their poor self-esteem. “Personality disorder” translates in many people’s minds as a personality flaw, and this can lead to or exacerbate an ingrained sense of worthlessness and self-loathing.
This means people with BPD may view themselves more negatively, but can also lead other people – including those closest to them – to do the same.
Clinicians, too, often harbour negative attitudes towards people with BPD, viewing them as manipulative or unwilling to help themselves. Because they can be hard to deal with and may not engage with initial treatment, doctors, nurses and other staff members often react with frustration or contempt.
These attitudes are much less frequently seen from clinicians working with people suffering from complex PTSD or other trauma-spectrum disorders."
https://theconversation.com/we-need-to-treat-borderline-personality-dis…