Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syövän mahdollisuus nuorella aikuisella

Vierailija
05.07.2021 |

Olen 30-vuotias nainen ja toisesta rinnastani löydettiin kyhmy. Vittumaisinta asiassa on, että HUSilla jonot tarkempiin tutkimuksiin ovat KOLME KUUKAUTTA. Suositus on, että tutkimuksiin pitäis päästä viikossa tai ehdottomasti alle kahdessa! Että morjens. En olisi muuten huolissani, mutta on mahdollista, että minulla on rintasyövälle altistava geenimuunnos.

Onko täällä ketään rintasyöpäpotilaita tai nuorehkolla iällä syöpään sairastuneita? Olen hieman sekaisin ja tämä loputon ja suorastaan törkeä odottaminen on ehdottomasti pahinta. Eniten pelottaa, että kyhmy olisikin syöpä ja sattuisi olemaan aggressiivista sorttia ja tämä odottaminen pahentaisi tilannetta.

En tiedä, miksi kirjoitin tänne. Ehkä vertaistuen toivossa. Tietääkö kukaan, mistä voisi löytää jotain tukea, onko syöpäsairailla omia yhdistyksiä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle menisin.

Vierailija
2/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiselle menisin.

Joo, on harkinnassa, ei vaan oikein olisi varaa kun se on aika kallista lystiä ja olen tällä hetkellä pienten lasten kanssa kotona joten tulot eivät päätä huimaa :/ - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle menin aina nuorempana.

Vierailija
4/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä löyty kontrollitähystyksessä(suolistosairauden takia siis tähystetään)syöpä tai siis siinä vaiheessa tietysti lääkäri oli että mikähän tämä on.puoltoista viikkoa tähystyksestä lääkäri soitti alustavasti patologin löydöksistä.kaksi viikkoa tähystyksestä olin koko vartalon kuvauksissa ja uudessa tähystyksessä.Kuukausi uudesta tähystyksestä olin jo leikkuupöydällä.Näin Mikkelissä...

En voi valittaa.

Hurjalta kuulostaa tuo että pitää kolmekuukautta odottaa tarkempiin tutkimuksiin.

Vierailija
5/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS toimii niin nopeasti, kuin pystyy. Oletko ottanut selvää yksityiseltä koepalan oton hinnasta?

Vierailija
6/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle, jo vain mahdollista.

Mulla todettiin rintasyöpä 3 v sitten 43-vuotiaana, juuri näin heinäkuussa, kun lomat voivat vielä hidastaa hoitoonpääsyä.

Sain ensin lääkäriajan 2 päivän päähän terveyskeskukseen ja siitä mammografian viikon päähän. Olisi pitänyt tehdä samalla ultra ja ottaa ohutneulanäyte, mutta ei ollut radiologia ennen kuin taas viikon päästä. Diagnoosin saamiseen meni kaikkinensa noin kolme viikkoa. Diagnoosin jälkeen 2 vk kuluttua oli leikkaus ja sitten kaikki eteni hyvin.

Tsemppiä asian selvittelyyn ❤️

Tämä Husissa.

Vierailija
7/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneetti maksaa synlabissa 230€, jos haluaa nopeata hoitoa. Outoa että joudut odottamaan niin kauan. 3 kuukautta on syövässä kyllä pitkä odotteluaika.

Odotellessa voi syödä näitä:

Kurkuma-mustapippuri, oregano, rosmariini jne. Niistä ei ole haittaa mutta, saattaa hidastaa syövän kasvua...

Vierailija
8/8 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Varmaan pakko repiä ne rahat yksityiselle jostain, pelkästään tämä odottelu on liian repivää. Jep, ei ole tarpeeksi radiologeja töissä ja ilmeisesti myös Apotti liittyy jotenkin ruuhkaan. Lyhyt vastaus mutta kellonaika! -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi