Lappalaiset hikoilee - Utsjoki-Kevolla uusi lämpöennätys 33,5 astetta
Kommentit (12)
Tää on ihan järkyttävää. Ei Suomen korkeudella pitäisi olla pitkiä, yli 30 asteen helleputkia. Ja lehdet hehkuttavat kuinka nyt tulee ottaa ilo irti.
Itse en voi mennä ulos ollenkaan, sydämeni alkaa oireilla. Asunnossani on melkein 30 astetta mutta tuulettimien kanssa silti viileämpää mitä ulkona. Tämä Oulussa.
Lapin luonto ei kestä, palsat sulaa.
Mikä nautinto tämä kuumuus on. Puiden lehdet keltaiset käppyrät, nurmikko ruskeaa ja kuollutta. Eläimet kärsii , tukahduttava kuumuus ,aurinko paistaa yömyöhään ja nousee taas aamulla aikaisin. Ei tuulenvirettäkään, pelkkää paahdetta. Vanhukset raahaavat kaupasta ostoksiaan kärsivän näköisinä. Minä en nauti yhtään tälläistä.
Toivottavasti hyttyset paistuu elävältä.
Ja kuvitelkaa että vieläkin löytyy ilmastonmuutoksen kieltäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuvitelkaa että vieläkin löytyy ilmastonmuutoksen kieltäjiä.
Herää pahvi. Tämä on kaikki keinotekoista. Tarkoitus on tuhota ruuantuotanto ja nostaa ruokien hinnat pilviin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tainnut käydä niin. Hyttysiä oli runsaasti , muutama päivä sitten katosivat kaikki. Mitä niille tapahtui , ei tule enää inisemään yksikään. Muutama päivä sitten vielä suorastaan hyökkäsivät kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on tainnut käydä niin. Hyttysiä oli runsaasti , muutama päivä sitten katosivat kaikki. Mitä niille tapahtui , ei tule enää inisemään yksikään. Muutama päivä sitten vielä suorastaan hyökkäsivät kimppuun.
Onko Helsingissä ollut tänä vuonna hyttyisä? Eilen keskuspuistossa ei ainakaan ollut yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsingissä ollut tänä vuonna hyttyisä? Eilen keskuspuistossa ei ainakaan ollut yhtään.
Ainakin Viikin metsissä mua pisti itikat niin, että niska oli täynnä punaisia läiskiä.
Lappalaiset kestävät tämän mutta etelän pakkasia ne eivät kestä, hirveä uikutus jos pakkasta on -20 ja hieman tuulee.