kävin suihkussa ekan kerran vasta 15-vuotiaana, nyt olen 24w.
Sain vapautuksen uinnista niin en käynyt sielläkään suihkussa. 15-vuotiaana kävin kaverin luona ensi kertaa suihkussa.
Kommentit (9)
Miksi sait uinnista vapautuksen? Onko sinulla jokin sairaus mikä estää suihkussa käymisen?
Asutko mökissä, missä pitää käydä saunassa pesulla?
Muuten en ymmärrä, miten joku voi olla 15-vuotta peseytymättä. :-O
Mäkin asuin 19 v sellasessa omakotitalossa missä piti käydä ulkosaunassa pesulla eikä meillä ollu suihkuja. Joskus tädin luona yötä ollessani kävin suihkussa, se oli hienoa. Ja joskus harvoin käytiin luokkaretkellä uimahallissa. Muuten rupesin käymään säännöllisesti suihkussa vasta 19 vuotiaana, kun muutin omaan asuntoon.
Jos teillä ei ole ollut suihkua mutta olette pesiytyneet muuten, ei tuossa ole mitään ihmeellistä ja hävettävää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 23:19"]
Mäkin asuin 19 v sellasessa omakotitalossa missä piti käydä ulkosaunassa pesulla eikä meillä ollu suihkuja. Joskus tädin luona yötä ollessani kävin suihkussa, se oli hienoa. Ja joskus harvoin käytiin luokkaretkellä uimahallissa. Muuten rupesin käymään säännöllisesti suihkussa vasta 19 vuotiaana, kun muutin omaan asuntoon.
[/quote]
Mulla on vähän samantyyppinen tarina, eli meillä oli ulkosauna minne kannettiin vesi, lämmitettiin padassa ja sitten peseydyttiin. Vaikka kävin suihkussa 15-vuotiaana ekan kerran, kahden päivän välein kävin pesulla saunassa.
Meidän kunnassa tai lähikunnassa ei ollut uimahallia ja yläasteella oltais tehty pari "retkeä" uimahallille, mutta mulla oli silloin pahat itsetunto-ongelmat reidessä olevan ison palovammani takia jonka olin puoli vuotta aikaisemmin saanut ulkosaunassa kun vahingossa nojasin kiukaaseen. Nyt arpi on vaalentunut eikä näy, mutta silloin se hävetti ja suuresti.
-aå-
Vm 1973, suihkussa minäkin vasta noin 10-vuotiaana siskoni kodissa. Ihana tunne...
Sauna lämmitettiin 2-3 krt viikossa.
Ulkohuussi.
Missä tuppukylässä oot asunut kun ei ole ollut suihkuja?