Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 19v ja raskaana - Kaikki ovat raskauttani vastaan

Vierailija
08.07.2014 |

Tulin raskaaksi vaikka käytin ehkäisyä. En kuitenkaan miettinyt hetkeäkään että tekisin abortin. Sen sijaan kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat olleet alusta asti sitä mieltä että abortti on ainoa oikea vaihtoehto. Niin lapsen isä, omat vanhempani kuin kaikki ystävänikin.

Minulla on työpaikka, asunto ja asiat muutenkin mallillaan. En tajua miksi raskaus tuntuu olevan niin monelle maailman loppu. Minun elämänihän tämä on.
Tiedän, olen nuori ja se että tulen olemaan lapsen kanssa kaksin on varmasti suurimpia syitä tälle negatiivisuudelle mutta oikeasti, eikö ihmiset ennen ole saaneet lapsia nuorina tai yksin?
Olen joka sekunti onnellinen tästä vauvasta ja rakastan häntä jo nyt enemmän kuin mitään joten miksi ihmeessä haluaisin tehdä abortin?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä epäilijoille, että olet kyllä jo varustautunut henkisesti myös niihin karikoihin, joita vanhempana oleminen välttämättä aina eteen tuo. Jos liian ruusuisesti kaikesta vain jauhaa, antaa se epäkypsän olon vanhemmasta ja siksi voi saada aikaan epäluuloja.

Vierailija
22/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:32"]

Minä olen ollut 19 lapseni syntyessä. Ollaan eletty rankkoja aikoja, lapsen kasvattaminen onkin ollut paljon vaativampaa, mitä ikinä osasin kuvitella. Lisäksi tärkeimpien tukiemme sairastumiset ja kuolemat tekivät pikkulapsiajasta vielä osaltaan rankempaa.

Mutta kaikesta ollaan selvitty, ja meillä on läheiset lämpivät välit, nytkin, lapsen ollessa teini-ikäinen. Tekin selviätte, ja muista pyytää silloin apua, kun rankalta tuntuu. Lapseen kaikki kyllä rakastuvat, älä huoli.

[/quote] Ikävä kuulla että elämä on heitellyt teidän perhettä noin :/. Hienoa että olette kuitenkin selvinneet. Niin ja kiitos viestistäsi :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:33"]

Iso onnitteluhali näin etänä! Sinä itse teet päätöksen, jonka takana voit seistä vielä kymmenenkin vuoden päästä. Toisaalta olet nyt niin nuori, että nuoruutta on jäljellä vielä silloinkin, kun lapsi on jo koululainen ja voi mennä vaikka yökyläilemään. Nauti äitiydestä.

[/quote] Kiitos! :) Olen itsekkin sitä mieltä että nuoruutta on jäljellä vielä silloinkin kun lapsi on koululainen ja eihän lapsi mikään este elämiselle muutenkaan ole. Toki elämä tulee olemaan erilaista mutta se ei minua huoleta sillä haluan tätä enemmän kuin mitään muuta :).

Vierailija
24/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:59"]Tulin raskaaksi vaikka käytin ehkäisyä. En kuitenkaan miettinyt hetkeäkään että tekisin abortin. Sen sijaan kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat olleet alusta asti sitä mieltä että abortti on ainoa oikea vaihtoehto. Niin lapsen isä, omat vanhempani kuin kaikki ystävänikin.

Minulla on työpaikka, asunto ja asiat muutenkin mallillaan. En tajua miksi raskaus tuntuu olevan niin monelle maailman loppu. Minun elämänihän tämä on.
Tiedän, olen nuori ja se että tulen olemaan lapsen kanssa kaksin on varmasti suurimpia syitä tälle negatiivisuudelle mutta oikeasti, eikö ihmiset ennen ole saaneet lapsia nuorina tai yksin?
Olen joka sekunti onnellinen tästä vauvasta ja rakastan häntä jo nyt enemmän kuin mitään joten miksi ihmeessä haluaisin tehdä abortin?

[/quote]

Ja näin tulee taas yksi yhteiskunnan elätti lisää. HIENOA!!

[/quote] Luitko edes koko viestiä?

Vierailija
25/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:35"]

Harmittaa vain lapsen isän puolesta kun joutuu isäksi vastoin tahtoa. Ja te jotka kommentoitte, että jos harrastaa seksiä niib pitää myös kantaa vastuu, niin eikö tuolla logiikalla pitäisi myös abortti kieltää?

[/quote] Miten niin joutuu isäksi vastoin tahtoaan? Olen tehnyt lapsen isälle selväksi ettei hänen tarvitse olla mukana lapsen elämässä jossei hän halua eli miten hän joutuu isäksi tahtomattaan? Olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt tehdä abortti vain siksi että lapsen isä ei halunnut lasta? Ei kai se tarkoita sitä että minä en saisi haluta?

Vierailija
26/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 20:59"]Tulin raskaaksi vaikka käytin ehkäisyä. En kuitenkaan miettinyt hetkeäkään että tekisin abortin. Sen sijaan kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat olleet alusta asti sitä mieltä että abortti on ainoa oikea vaihtoehto. Niin lapsen isä, omat vanhempani kuin kaikki ystävänikin.

[/quote]

Kertomasi perusteella sinulla ei ole mitään syytä tehdä aborttia. Rohkasti vaan eteenpäin!

Vierailija
27/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:36"]

minulla oli sama tilanne 27-vuotiaana, ei tuo välttämättä ole ikään liittyvä reaktio. Kävi sitten niin, että lapseni jäikin ainoaksi varsinaiseksi lapsenlapseksi, kukaan meistä sisaruksista ei onnistunut enää lisääntymään. Pitää tarttua tilaisuuteen silloin kun se on?

[/quote] Niin, voihan se tietysti olla iästä riippumatontakin. Olet oikeassa sen suhteen että tilaisuuteen pitää tarttua silloin kun se on.

Vierailija
28/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, jos tahtoa on, pärjää :)

Mutta on aika tyhmää täällä ihmisten hehkuttaa, että kyllä ne isovanhemmat rakastuu heti lapseen kun saavat syliinsä. Tälläkin palstalla niin paljon ihmiset kertoo kuinka isovanhempia ei voi vähempää kiinnostaa lapsenlapset.

Jos hyvin käy, näin tapahtuu ja toivotaan et tapahtuu. Mut voi olla ettei tapahdu ja siihenkin pitää varautua ja sille ei sitten mitään voi.

Vierailija
29/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tahdosta pidä tehdä aborttia. Eikä varsinkaan tulevan lapsen isän takia. Oletko varma että vasta 19 v oletko kypsä tulemaan äidiksi? Itse en olisi ollut missään tapauksessa.

Vierailija
30/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:45"]

Näytä epäilijoille, että olet kyllä jo varustautunut henkisesti myös niihin karikoihin, joita vanhempana oleminen välttämättä aina eteen tuo. Jos liian ruusuisesti kaikesta vain jauhaa, antaa se epäkypsän olon vanhemmasta ja siksi voi saada aikaan epäluuloja.

[/quote] Toki olen puhunut myös huolista ja huonoista puolista koskien raskauttani ja tulevan lapsen kanssa kaksin olemista mutta en viitisi enää edes puhua koko raskaudesta kun aina tulee vaan loskaa niskaan. Tein tai sanoin mitä tahansa :(.

Vierailija
31/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:54"]

[/quote]

Kertomasi perusteella sinulla ei ole mitään syytä tehdä aborttia. Rohkasti vaan eteenpäin!

[/quote] Kiitos :)

Vierailija
32/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:55"]

Onnea, jos tahtoa on, pärjää :)

Mutta on aika tyhmää täällä ihmisten hehkuttaa, että kyllä ne isovanhemmat rakastuu heti lapseen kun saavat syliinsä. Tälläkin palstalla niin paljon ihmiset kertoo kuinka isovanhempia ei voi vähempää kiinnostaa lapsenlapset.

Jos hyvin käy, näin tapahtuu ja toivotaan et tapahtuu. Mut voi olla ettei tapahdu ja siihenkin pitää varautua ja sille ei sitten mitään voi.

[/quote] Kiitos :)
Toki olen varautunut myös siihen etteivät lapsen isovanhemmat välttämättä tule olemaan mukana hänen elämässään sillä eihän se todellakaan ole mitenkään taattua. Aina silti saa toivoa parasta :) (ja pelätä pahinta...)

Vierailija
33/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:35"]

Harmittaa vain lapsen isän puolesta kun joutuu isäksi vastoin tahtoa. Ja te jotka kommentoitte, että jos harrastaa seksiä niib pitää myös kantaa vastuu, niin eikö tuolla logiikalla pitäisi myös abortti kieltää?

[/quote] Miten niin joutuu isäksi vastoin tahtoaan? Olen tehnyt lapsen isälle selväksi ettei hänen tarvitse olla mukana lapsen elämässä jossei hän halua eli miten hän joutuu isäksi tahtomattaan? Olisiko minun sinun mielestäsi pitänyt tehdä abortti vain siksi että lapsen isä ei halunnut lasta? Ei kai se tarkoita sitä että minä en saisi haluta?

[/quote]

Kyllä hän silti on biologisesti isä. Mutta onnea raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vierailija
34/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta ystävien osalta. Itse tulin myös raskaaksi 19 vuotiaana, nyt olen 20 ja esikoinen 3kk.

Läheisin ystäväni, syytti minua HÄNEN elämänsä pilaamisesta kun tulin raskaaksi. Ihan vaan syystä että en voi käydä hänen kanssaan juhlimassa. Ja väitti että minulla menee nuoruus aivan pilalle. Se jos mikä loukkasi todella paljon. Ja oma mielipiteeni on että ei 19v ole enää mikään niin kovin nuori, aikuinen mielestäni.

Eikä elämä lopu siihen kun lapsi syntyy. Itse en vaihtaisi päivääkään pois, se valloittava hymy mikä aamuisinkin tulee on jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa :)!

Sinulla asiat kuulostaa olevan mallillaan, ihanaa loppuodotusta :)!

Vierailija
35/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tahdosta pidä tehdä aborttia. Eikä varsinkaan tulevan lapsen isän takia. Oletko varma että vasta 19 v oletko kypsä tulemaan äidiksi? Itse en olisi ollut missään tapauksessa.

[/quote] Olen samaa mieltä ettei aborttia pidä tehdä kenenkään muun tahdosta. Jos lapsen isä ei halua lasta ei se tarkoita sitä että äitikään ei saa haluta. Tosin se tarkoittaa myös sitten sitä että on oltava valmis huolehtimaan yksin lapsesta. Se ettet sinä olisi ollut kypsä tulemaan äidiksi 19-vuotiaana ei tarkoita sitä ettei kukaan muukaan saman ikäinen voisi olla :). Minä nimittäin olen niin valmis kuin äidiksi vain voi olla ja valmishan nimenomaan ei voi olla sillä joka päivä oppii uutta :).

Vierailija
36/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:35"]

[/quote]

Kyllä hän silti on biologisesti isä. Mutta onnea raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin.

[/quote] Niin. Tämä on kuitenkin asia jossa ei ole ns. reilua vaihtoehtoa. Lapsen isä ei halua lasta ja minä haluan. Jos teen abortin sen takia ettei lapsen isä halua lasta mutta itse silti haluan, teen abortin vastoin tahtoani ja minä joudun luopumaan lapsestani. Jos taas pidän lapsen, joutuu lapsen isä tahtomattaan isäksi BIOLOGISESTI. Hän ei joudu ottamaan lapsesta vastuuta tai olla mukana tämän elämässä, ellei itse halua.

Vierailija
37/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:04"]

Kuulostaa tutulta ystävien osalta. Itse tulin myös raskaaksi 19 vuotiaana, nyt olen 20 ja esikoinen 3kk.

Läheisin ystäväni, syytti minua HÄNEN elämänsä pilaamisesta kun tulin raskaaksi. Ihan vaan syystä että en voi käydä hänen kanssaan juhlimassa. Ja väitti että minulla menee nuoruus aivan pilalle. Se jos mikä loukkasi todella paljon. Ja oma mielipiteeni on että ei 19v ole enää mikään niin kovin nuori, aikuinen mielestäni.

Eikä elämä lopu siihen kun lapsi syntyy. Itse en vaihtaisi päivääkään pois, se valloittava hymy mikä aamuisinkin tulee on jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa :)!

[/quote] Ei kuulosta kauhean kivalta tuo sinun ystäväsi käytös :(. Uskon että pikkuisen hymy muistuttaa siitä ettei aihetta katumiseen ei ole <3. Kiitos sinulle!

Vierailija
38/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tämäkin "vahinko"raskaus on oikeasti vahinkoraskaus, ei pillerit petä niin usealla kun täällä tehdään näitä aloituksia...kaikki

teinimamat sanoo että ehkäisy petti vaikka todellisuus toinen...

" oikein käytettynä pettämisen todennäköisyys on vain 0,1 prosenttia vuodessa". E-pillerit.

Ja kuka tyhmä käyttää pelkkää kondomia jos EI halua vahinkolasta? Ja kondomin käyttö on myös turvallista JOS sitä osaa käyttää.

Vierailija
39/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:05"]

[/quote] Olen samaa mieltä ettei aborttia pidä tehdä kenenkään muun tahdosta. Jos lapsen isä ei halua lasta ei se tarkoita sitä että äitikään ei saa haluta. Tosin se tarkoittaa myös sitten sitä että on oltava valmis huolehtimaan yksin lapsesta. Se ettet sinä olisi ollut kypsä tulemaan äidiksi 19-vuotiaana ei tarkoita sitä ettei kukaan muukaan saman ikäinen voisi olla :). Minä nimittäin olen niin valmis kuin äidiksi vain voi olla ja valmishan nimenomaan ei voi olla sillä joka päivä oppii uutta :).

[/quote]ainakin siltä osin vastuuseen että maksaa elatusmaksut

Vierailija
40/51 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:04"]

[/quote] Ei kuulosta kauhean kivalta tuo sinun ystäväsi käytös :(. Uskon että pikkuisen hymy muistuttaa siitä ettei aihetta katumiseen ei ole <3. Kiitos sinulle!

[/quote]

Jep, ja ystäväni hyvin tiesi että lapset aion tehdä 'nuorena' mikäli elämäntilanne sallii..

Ei kaduta ei, päinvastoin nyt/edelleen kova ne kun kasvaa niin älyttömän nopeasti :D.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi