Kadehditko akateemisten elämää?
Paremmat palkat, vakaammat työpaikat, parempi elintaso?
Kommentit (59)
No alustavasti kysyn että kadehditko itse, niin tietäisin muotoilla vastaukseni
No kaksi akateemista kaveriani ovat työttömiä joten ei, en kadehdi.
Etänä funtsimme asioita ja kirjoittelemme niitä tietsikalle.
T akateeminen
Rivitalo esikaupunkialueella, kaksi lasta ja koira, farmarivolvo ja seksiä lauantaisin saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa?
En. Tulen oikein hyvin toimeen näin.
T. onnellinen boheemi sinkkunainen, bruttotulot 2800€/kk
Ei akateemisen elämä lähtökohtaisesti ole sen kummempaa kuin muillakaan.
En. Keskinäinen nokittelu ja sosiaaliset paineet.
En juuri. Itsestä ei ole mihinkään johtotehtäviin.
Tosin ihailen kyllä ihmisiä jotka jaksavat kouluttautua!
Kumminkin olen yo ja 4 vuotta opiskelua tuon lisäksi.
En toki. Olen onnistunut saavuttamaan tuon kaiken ilman akateemista taustaa. Ei se koulutus ole kaikki kaikessa, eikä toisaalta akateemisuus takaa yhtään mitään. ;)
Kadehtiminenhan on täysin hyödytöntä. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus asettaa tavoitteita ja pyrkiä niitä kohti. Jos haluan jotain, teen työtä saavuttaakseni sen.
En kadehdi akateemisia, ovat hirveän tylsiä ihmisiä. Siksi en halunnut yliopistoon opiskelemaan, koska näen sen tylsänä paikkana. Siellä vallitsee vain tietyn muotin ajattelu, ei sovi minulle. Akateemiset ovat harmaita ja tylsiä. Olen itse taiteellinen ja rakastan vapautta, en näe akateemisuudessa mitään vapautta, päinvastoin. Tylsiä harmaahiiriä harjoittamassa akateemisuuttaan.
En. Se että ei ole akateeminen ei tarkoita sitä että on köyhä. Olen varakas ja omistan oman yrityksen. Myös mieheni on varakas yrittäjä ja ei ole akateeminen.
N24
En todellakaan. Lähes kaikki työttöminä kerrostalokopeissaan tai surkeilla palkoilla projekteissa. Itsellä varma työllisyys ja kiva työpaikka. Elämä muutenkin mallillaan. Oma talo ja velat maksettu.
Tuolla ne meidän akateemiset naapuri tappelee pihalla istutuksien paikoista. Kaikki tuntemani akateemiset on ihan tavallisia talleroita ja muuten tunnen niitä paljon. Rahaa niillä on ehkä enemmän kouluun keskiverto duunarilla muttei muuta juurikaan. Osa ei matkustele ollenkaan.
Enpä ole kateellinen.
En haluaisi olla niissä vastuullisissa töissä, joissa useimmat akateemiset toimivat.
Lääkärin vastuu, diplomi-insinöörin vastuut, tuomarine vastuut, ja monet muut työt.
En halua suurta vastuuta harteille.
Olen tyytyväinen töihini, ja viihdyn töissä, olen toimistovirkailija julkisella puolella.
Tottahan mullakin on vastuu omista töistäni, ja on kiireisiäkin aikoja usein.
Mutta työssä ei ole sellaista suurta moraalista vastuuta, että tekee virheen, joka vaikuttaa toisen ihmisen elämään laajasti ja pitkäaikaisesti, ehkä koko loppuelämän.
En, en jaksaisi sellaista jatkuvaa tosikkomaisuutta ja kirjakielellä käytyjä keskusteluja.
No en. Lapsellista päteä jollain koulutuksella. Sivistynyt ja hyvin tienaava voi olla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
En. Se että ei ole akateeminen ei tarkoita sitä että on köyhä. Olen varakas ja omistan oman yrityksen. Myös mieheni on varakas yrittäjä ja ei ole akateeminen.
N24
Akateemisuus ja varakkuus ei olekaan sama asia. Varakas voi olla kuka tahansa mutta ei akateeminen.
Ai titteliä, tai akateemisuuden tuomia ulkoisia merkkejä? En. Jos jollakin on syvät tiedot jostakin alasta, kyllä sitä tietomäärää saatan kadehtia.
Miettiikö akateemiset tällaisia, että kadehditaanko heitä Audista, veneestä tai ok-talosta? Jos miettii, olisiko kantsinut opiskella vähän enemmän.
Arvokkaampi ihmisenä, kun on titteli.