Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadehditko akateemisten elämää?

Vierailija
05.07.2021 |

Paremmat palkat, vakaammat työpaikat, parempi elintaso?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokkaampi ihmisenä, kun on titteli.

Vierailija
2/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alustavasti kysyn että kadehditko itse, niin tietäisin muotoilla vastaukseni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaksi akateemista kaveriani ovat työttömiä joten ei, en kadehdi.

Vierailija
4/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä funtsimme asioita ja kirjoittelemme niitä tietsikalle.

T akateeminen

Vierailija
6/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo esikaupunkialueella, kaksi lasta ja koira, farmarivolvo ja seksiä lauantaisin saunan jälkeen lähetyssaarnaajassa?

Vierailija
7/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tulen oikein hyvin toimeen näin.

T. onnellinen boheemi sinkkunainen, bruttotulot 2800€/kk

Vierailija
8/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei akateemisen elämä lähtökohtaisesti ole sen kummempaa kuin muillakaan.

Vierailija
9/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Keskinäinen nokittelu ja sosiaaliset paineet.

Vierailija
10/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri. Itsestä ei ole mihinkään johtotehtäviin.

Tosin ihailen kyllä ihmisiä jotka jaksavat kouluttautua!

Kumminkin olen yo ja 4 vuotta opiskelua tuon lisäksi.

Vierailija
11/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki. Olen onnistunut saavuttamaan tuon kaiken ilman akateemista taustaa. Ei se koulutus ole kaikki kaikessa, eikä toisaalta akateemisuus takaa yhtään mitään. ;)

Kadehtiminenhan on täysin hyödytöntä. Jokaisella on oikeus ja mahdollisuus asettaa tavoitteita ja pyrkiä niitä kohti. Jos haluan jotain, teen työtä saavuttaakseni sen.

Vierailija
12/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi akateemisia, ovat hirveän tylsiä ihmisiä. Siksi en halunnut yliopistoon opiskelemaan, koska näen sen tylsänä paikkana. Siellä vallitsee vain tietyn muotin ajattelu, ei sovi minulle. Akateemiset ovat harmaita ja tylsiä. Olen itse taiteellinen ja rakastan vapautta, en näe akateemisuudessa mitään vapautta, päinvastoin. Tylsiä harmaahiiriä harjoittamassa akateemisuuttaan.

Vierailija
13/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Se että ei ole akateeminen ei tarkoita sitä että on köyhä. Olen varakas ja omistan oman yrityksen. Myös mieheni on varakas yrittäjä ja ei ole akateeminen.

N24

Vierailija
14/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lähes kaikki työttöminä kerrostalokopeissaan tai surkeilla palkoilla projekteissa. Itsellä varma työllisyys ja kiva työpaikka. Elämä muutenkin mallillaan. Oma talo ja velat maksettu.

Vierailija
15/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla ne meidän akateemiset naapuri tappelee pihalla istutuksien paikoista. Kaikki tuntemani akateemiset on ihan tavallisia talleroita ja muuten tunnen niitä paljon. Rahaa niillä on ehkä enemmän kouluun keskiverto duunarilla muttei muuta juurikaan. Osa ei matkustele ollenkaan.

Vierailija
16/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kateellinen.

En haluaisi olla niissä vastuullisissa töissä, joissa useimmat akateemiset toimivat.

Lääkärin vastuu, diplomi-insinöörin vastuut, tuomarine vastuut, ja monet muut työt.

En halua suurta vastuuta harteille. 

Olen tyytyväinen töihini, ja viihdyn töissä, olen toimistovirkailija julkisella puolella.

Tottahan mullakin on vastuu omista töistäni, ja on kiireisiäkin aikoja usein.

Mutta työssä ei ole sellaista suurta moraalista vastuuta, että tekee virheen, joka vaikuttaa toisen ihmisen elämään laajasti ja pitkäaikaisesti, ehkä koko loppuelämän.

Vierailija
17/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en jaksaisi sellaista jatkuvaa tosikkomaisuutta ja kirjakielellä käytyjä keskusteluja.

Vierailija
18/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Lapsellista päteä jollain koulutuksella. Sivistynyt ja hyvin tienaava voi olla muutenkin.

Vierailija
19/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Se että ei ole akateeminen ei tarkoita sitä että on köyhä. Olen varakas ja omistan oman yrityksen. Myös mieheni on varakas yrittäjä ja ei ole akateeminen.

N24

Akateemisuus ja varakkuus ei olekaan sama asia. Varakas voi olla kuka tahansa mutta ei akateeminen.

Vierailija
20/59 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai titteliä, tai akateemisuuden tuomia ulkoisia merkkejä? En. Jos jollakin on syvät tiedot jostakin alasta, kyllä sitä tietomäärää saatan kadehtia.

Miettiikö akateemiset tällaisia, että kadehditaanko heitä Audista, veneestä tai ok-talosta? Jos miettii, olisiko kantsinut opiskella vähän enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi