Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko huoltomiehen hommiin, että käy vetämässä jääkaappi pakastimen että voin siivoa taustan

Vierailija
05.07.2021 |

En jaksa itse vetää!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vuokraisäntää käymään?

Pakastimen voi siirtää ihan tavallinen talonmieskin, ei tarvii olla huoltomies.

Toki jos on jokin homma mikä on epätavallisen hankala eikä tavallisen asukkaan mahdollista tehdä, voit pyytää huoltomiehen. Mulla esim oli yhdessä asunnossa hajulukko jota edes läheiseni (kokenut lvi-ammattilainen) saanut käsin auki, joten pyydettiin mielummin huoltomies aukaisemaan se.

Vierailija
42/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea laiskojen ihmisten puolesta saisikaan tehdä jos aina suostuisi noihin "pikkuhommiin". Milloin mitäkin palveluksia ja miten se avun pyytäjä on aina nainen? Kun ilmapiiri on nykyään mitä on, niin nämä avut on alkanut maksamaan.

Meillä ei edes jumittunut ikkuna kuulunut taloyhtiölle. Ikkunat on rempattu eli vaihdettu uusiin joskus ~2010. Muut ikkunat aukeavat moitteettomasti. Olen aina kuvitellut että ikkunat ovat taloyhtiön omaisuutta ja siten yhtiön vastuulla, eihän niitä saa osakas mennä itsekseen vaihtamaankaan.

Se on asia mikä sitten pitää ratkaista rahalla. Kyllähän sen ikkunan pitäisi taloyhtiölle kuulua, mutta jos on käyttövirheestä johtuva asia, niin sitten maksatte. Tietenkin kannattaa ottaa asioista selvää mikä kuuluu kenellekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkaappipakastin yhdistelmä on tiukan sovituksen kaapissa. Se on lattialta ehkä viiden sentin korkeudella. 

Varmaan saan sen yksin sieltä pois mutta saanko takaisin onkin se hankalampi kysymys? Voisi sulattaa sen samalla kun yksi lokero ei mahdu jään takia pakastimeen.

Vuokralla ja ainakaan sen vajaan kolmen vuoden aikana mitä olen tässä asunut jääkaapin takaa ei ole siivottu. Vähän hirvittää kuinka isoja mörköjä sieltä löytyy.

Todennäköisesti siellä alla on tosiaan pienet pyörät takareunassa. Jos aukko, missä kaappi on, on viiden sentin korkeudella lattiasta, kannattaa soveltaa siihen eteen noin viiden sentin taso, minkä päälle sen voi vetää. Ei kaadu niin helposti ja saat takaisin paikalleenkin.

Löytyykö esim varastosta jotain vanhoja kaapinovia tms sälää? Sellaisilla oon itse kikkaillut korokkeen laitteen eteen.

Vierailija
44/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä vuokraisäntää käymään?

Pakastimen voi siirtää ihan tavallinen talonmieskin, ei tarvii olla huoltomies.

Toki jos on jokin homma mikä on epätavallisen hankala eikä tavallisen asukkaan mahdollista tehdä, voit pyytää huoltomiehen. Mulla esim oli yhdessä asunnossa hajulukko jota edes läheiseni (kokenut lvi-ammattilainen) saanut käsin auki, joten pyydettiin mielummin huoltomies aukaisemaan se.

Sivusta totean, et useimmissa taloissa ei oo erikseen talonmiestä. Ainoa paikka ottaa yhteyttä on huolto.

Vierailija
45/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin eräänlaisessa asukkaan oppaassa lukee, että se tausta pitää siivota vuoden välein. No, meillä mies siirtää sitä, itse en saisi sitä liikkumaan. Vähän nurinkurinen tuollainen sääntö jos huolto tosiaan ei tule apuun. Miten jotkut mummot näitä siirtelee?

Mikä ihmeen sääntö? Tuo on puhdasta asumisälykkyyttä eli pölyinen sähkölaite on sekä virtasyöppö että palovaarallinen. Jääkaapissa on pyörät alla.

Esim. meillä jääkaappi on jostain syystä sokkelin päällä. Kukaan meistä ei jaksa nostaa sitä pois sieltä, joten ei ole voitu siivota moneen vuoteen. Pitäisi ensin teettää keittiöremontti.

Vierailija
46/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin palvelualtis huoltomies ja olet vanha, niin saattaa tulla auttamaan. Kyllä niitä ottaa päähän ihmisten uusavuttomuus. Niillä on muutenkin paljon töitä.

Vierailija
47/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ”kuulu” mutta he saattavat kyllä siinä auttaa. Joissain taloissa nämä ovat sokkelin päällä tai muuten hankalissa paikoissa.

Vuosikausia jääkaapin/pakastimen taakse kertynyt pöly on tulipaloriski. Jos sitä kaappia on yhtään hankala siirtää, voit olla varma ettei edellinenkään asukas ole taustaa putsannut.

Vierailija
48/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvin palvelualtis huoltomies ja olet vanha, niin saattaa tulla auttamaan. Kyllä niitä ottaa päähän ihmisten uusavuttomuus. Niillä on muutenkin paljon töitä.

Miten se on uusavuttomuutta, jos ei painavaa kaappia jaksa yksin nostaa? Varmaan aika moni täällä ei jaksa, jos se ei nätisti vetämällä paikoltaan lähde. Minä sentään nostelen ja kannan painavia kalusteita ilman mitään ongelmaa enkä ole kaikissa asunnoissa saanut jääkaappia paikoiltaan siirrettyä.

Parempi pyytää apua kuin, että loukkaa itsensä, selkä menee tai koko kaappi kaatuu päälle. Se on jo sitten astetta isompi ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan