Kuuluuko huoltomiehen hommiin, että käy vetämässä jääkaappi pakastimen että voin siivoa taustan
Kommentit (48)
Pyydä silloin kun huoltomies on muutenkin hoodeilla.
Varmasti tulee sen silloin siirtämään samalla ilman maksua.
Ei. Tuo on ennemminkin tauottajien nakki 😄
Minkä verran minkä verran huoltomies veloittaa , kun vaihtaa lampun kattoon?
Vierailija kirjoitti:
Pyydä silloin kun huoltomies on muutenkin hoodeilla.
Varmasti tulee sen silloin siirtämään samalla ilman maksua.
Niin, jos on aikaa. Kiireisiä näyttävät olevan. Autolla painetaan paikasta toiseen ja koko ajan tulee toimistolta uusia soittoja kiireellisistä käynneistä jossakin talossa tai asunnossa.
On avaimen unohtajia, on kellarissa jumittuneet ovet ja erityisen käyntejä on vuokrataloissa.
Sieltä soiteltaan huoltomiehille pienimmistäkin vioista, just sellaisista, mitkä eivä heille edes kuulu.
Kysy joltain naapurinmieheltä. Aika helposti naiset saa apuja tällaisissa, eikä kukaan pidä sitä nolona.
Vierailija kirjoitti:
Voit maksaa hänelle tai jollekulle muulle riuskemmalle.
Eivät kaikki jaksa tehdä kaikkea, voi olla lihasheikkoutta, reumaa, leikattuja niveliä ja vaikka sun mitä.
Itse kysyisin tuttua ja korvaisin hänelle, jos tarvitsisin tuollaista apua.
Juuri näin. Terve siirtää itse, kaikki ei ole terveitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy joltain naapurinmieheltä. Aika helposti naiset saa apuja tällaisissa, eikä kukaan pidä sitä nolona.
Naapurinmiehen vaimo ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin eräänlaisessa asukkaan oppaassa lukee, että se tausta pitää siivota vuoden välein. No, meillä mies siirtää sitä, itse en saisi sitä liikkumaan. Vähän nurinkurinen tuollainen sääntö jos huolto tosiaan ei tule apuun. Miten jotkut mummot näitä siirtelee?
Mun 78 v nivelrikkoinen ja hento äitini ei pitänyt vaikeana kun kysyin.
”Sehän on vaan tekniikasta kiinni, noissa on pyörät alla.”, ihmetteli hän.
Monessa muussa asiassa häntä autan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu.
Kaveri asuu kaupungin asunnossa,. kyllä huoltomies kävi auttamassa
Ei tulisi mieleenkään olla noin avuton! Sinun ja kaverisi kaltaisten kulut maksetaan me muut.
Jääkaappipakastin yhdistelmä on tiukan sovituksen kaapissa. Se on lattialta ehkä viiden sentin korkeudella.
Varmaan saan sen yksin sieltä pois mutta saanko takaisin onkin se hankalampi kysymys? Voisi sulattaa sen samalla kun yksi lokero ei mahdu jään takia pakastimeen.
Vuokralla ja ainakaan sen vajaan kolmen vuoden aikana mitä olen tässä asunut jääkaapin takaa ei ole siivottu. Vähän hirvittää kuinka isoja mörköjä sieltä löytyy.
Siellähän on takana pyörät ja on tosi kevyt vetää ulos kunhan etupuolelta nostaa. Kyllä normaali 160cm 55kg nainen sen saa vedettyä. Eri asia joku minilyhyt pyörätuolissa istuva mummo. Tai sit sulla on niin paljon likaa että jämähtänyt kiinni.
Mä en ole koskaan siivonnut jääkaapin takaa, enkä kyllä saisi sitä itse alas, koska se on kaapin päällä ehkä 40 senttiä lattiasta, eli pelkkä ulosvetäminen ei riitä, vaan pitäisi myös nostaa se lattialle.
Mitä kaikkea laiskojen ihmisten puolesta saisikaan tehdä jos aina suostuisi noihin "pikkuhommiin". Milloin mitäkin palveluksia ja miten se avun pyytäjä on aina nainen? Kun ilmapiiri on nykyään mitä on, niin nämä avut on alkanut maksamaan.
Jääkaappi/pakastin on meikäläisellä sellaisessa ahtaassa kolossa. Pakastimen kyljet kuumenee näillä helteillä. Koitin hivuttaa sitä hieman ulospäin, mutta ei liikahdakaan. Ja huoltomiehelle ei tässä talossa tunnu kuuluvan oikein mikään. Kun muutin niin tuo kolo tehtiin erikseen että mahtuu tuo yhdistelmä siihen koloon. Hiukan sitä jouduttiin vetämään ulospäin kun ovet meni tosi huonosti kiinni, eli ei ilmaissut kunnolla ovia kiinni kun laittoi kiinni, aina piti erikseen vielä painaa oven keskeltä kiinni.
Tekniikkalaji. Pistä jotain kovaa kaapin alle, nosta siitä ja vedä ulos alareunoilta. Vaikka kaverin kanssa. Järkisärkeä voit syödä ekaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tekniikkalaji. Pistä jotain kovaa kaapin alle, nosta siitä ja vedä ulos alareunoilta. Vaikka kaverin kanssa. Järkisärkeä voit syödä ekaksi.
Haa tämähän on mc aivopulma. Mitä kehitän kotoa noin 5 cm korokkeeksi? Minä en mitään apua pyydä. Tässä on sentään mahdollisuus loukata itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan siivonnut jääkaapin takaa, enkä kyllä saisi sitä itse alas, koska se on kaapin päällä ehkä 40 senttiä lattiasta, eli pelkkä ulosvetäminen ei riitä, vaan pitäisi myös nostaa se lattialle.
Laita sopivan korkuinen kestävä jakkara tai pöytä siihen viereen, ja vedä jääkaappi sen päälle. Ei tarvitse nostella.
Meillä on jääkaappi kaapin rungon sisällä. Ei mitään toivoa saada sitä sieltä vedettyä, kun sivuille ei jää yhtään tilaa. Vaikea ymmärtää, miksi on tuollainen ratkaisu tehty. Olis joskus kiva saada sieltä pölyt pois.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea laiskojen ihmisten puolesta saisikaan tehdä jos aina suostuisi noihin "pikkuhommiin". Milloin mitäkin palveluksia ja miten se avun pyytäjä on aina nainen? Kun ilmapiiri on nykyään mitä on, niin nämä avut on alkanut maksamaan.
Meillä ei edes jumittunut ikkuna kuulunut taloyhtiölle. Ikkunat on rempattu eli vaihdettu uusiin joskus ~2010. Muut ikkunat aukeavat moitteettomasti. Olen aina kuvitellut että ikkunat ovat taloyhtiön omaisuutta ja siten yhtiön vastuulla, eihän niitä saa osakas mennä itsekseen vaihtamaankaan.
Tuossahan se sääntö lukee. Ei kukaan kysynyt mitään sähkösyöppöydestä tai virtasyöppöydestä. Lopeta ryyppääminen jo.