Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko huoltomiehen hommiin, että käy vetämässä jääkaappi pakastimen että voin siivoa taustan

Vierailija
05.07.2021 |

En jaksa itse vetää!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuhan ei muita vetelyjä ehdota.

Vierailija
2/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Jaksat vetää, kun tyhjennät kaiken pois ja nostat ja vedät.

Vierailija
4/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksaa.

Vierailija
5/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu.

Kaveri asuu kaupungin asunnossa,. kyllä huoltomies kävi auttamassa

Vierailija
6/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kuuluu jos maksat.

Vierailija
7/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjää se, irrota töpseli ja vedä ulos. Tosin en nyt pahimpien helteiden aikana tekisi tuota, pakasteet sulaa aika lahjakkaasti sillä välin... Mutta jos sulla on se pakastin tyhjä, niin sitten toki.

Vierailija
8/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, no eipä tosiaan kuulu. Heillä hiukan muutakin puuhaa.

Siellä taas laiskamatojen aatelia oleva ap.

Kuka sun takapuoles pyyhkii, äitee vai?

Vierailija
9/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulu.  Niillä on useita muitakin taloja hoidettavana, kuin vain se sinun asuintalosi.

Ja miten se maksu hoituu.

Eihän se huoltomies sitä maksua itselleen saa.

Hänhän on huoltifirman palkkalistoilla, eikä hän silloin voi omaan laskuun työaikana mitään tehdä.

On parasta soittaa siihen talon huoltofirmaan ja kysyä heiltä.  Jos sellaista tehdään, että käydään auttamassa asujia muissakin pakollisissa hommissa, niin niistä töistä on valmis hinnoitteluhinta.

Ja se maksu menee firmalle, ei ykisttäiselle työntekijälle, sillä hänhän tekee sen työaikanaan.

Vierailija
10/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se varmaan kuulu tehtäviin mutta voit kysyä apuun, tulee jos tulee. Ja joskus on niin epämääräistä, että mikä käy ja mikä ei. Joku kitisijä saa kaiken palvelun, ku on niin jääräpäinen, että soittelee aina.

Vierailija
11/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod kuulu! Minä olen raihnainen vanhus, ja saan hyvin homman hoidetuksi ihan yksin. Jos et ole vammainen, saat aivan varmasti kaapin vedetyksi. Kumman avutonta ja kädetöntä porukka nykyään on.

Vierailija
12/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa.

Joo, mutta ei se huoltomies voi sitä rahastaa itselleen.

Eihän huoltomies voi tehdä yksityishommia, omana työaikanaan.

Maksu menee sille huoltofirmalle, jossa huoltomies on töissä.

Jos tuollaisia apu palveluja asukkaille on, ne ovat varmasti etukäteen hinnoiteltuja.

Jotkut voivat periä jopa matkakustanukset, koska se o erillinen työ, eikä kuulu taloyhtiön tekemään sopimukseen.

Vierailija
13/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit maksaa hänelle tai jollekulle muulle riuskemmalle.

Eivät kaikki jaksa tehdä kaikkea, voi olla lihasheikkoutta, reumaa, leikattuja niveliä ja vaikka sun mitä.

Itse kysyisin tuttua ja korvaisin hänelle, jos tarvitsisin tuollaista apua.

Vierailija
14/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, no eipä tosiaan kuulu. Heillä hiukan muutakin puuhaa.

Siellä taas laiskamatojen aatelia oleva ap.

Kuka sun takapuoles pyyhkii, äitee vai?

Tuleeko yllätyksenä, että kaikki eivät fyysisesti pysty tuohon?

Vierailija
15/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin eräänlaisessa asukkaan oppaassa lukee, että se tausta pitää siivota vuoden välein. No, meillä mies siirtää sitä, itse en saisi sitä liikkumaan. Vähän nurinkurinen tuollainen sääntö jos huolto tosiaan ei tule apuun. Miten jotkut mummot näitä siirtelee?

Vierailija
16/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hoidan homman jos saan vedellä jotain muutakin samalla.

Huoltomies

Vierailija
17/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tod kuulu! Minä olen raihnainen vanhus, ja saan hyvin homman hoidetuksi ihan yksin. Jos et ole vammainen, saat aivan varmasti kaapin vedetyksi. Kumman avutonta ja kädetöntä porukka nykyään on.

Tässä hyvä esimerkki veemäisestä mummosta. 

Vierailija
18/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin eräänlaisessa asukkaan oppaassa lukee, että se tausta pitää siivota vuoden välein. No, meillä mies siirtää sitä, itse en saisi sitä liikkumaan. Vähän nurinkurinen tuollainen sääntö jos huolto tosiaan ei tule apuun. Miten jotkut mummot näitä siirtelee?

Mikä ihmeen sääntö? Tuo on puhdasta asumisälykkyyttä eli pölyinen sähkölaite on sekä virtasyöppö että palovaarallinen. Jääkaapissa on pyörät alla.

Vierailija
19/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sähköpostia isännöitsijälle ja kysy. Sittenhän sen tietää. Jääkaapin takunen pölyisenä on tulipaloriski, joten aika surku on, jos sen takia syttyy asunnon ja naapuri tuhoava palo, ettei as oy auta jääkaapin vetämisessä. Voi olla että kun kerran joku sulle sen homman käy näyttää, pystyt ensi kerralla vetämään sen ihan omin avuin.

Vierailija
20/48 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan siirtänyt jääkaappia, olen asunut tässä 6 vuotta ja silloin jääkaappi oli jotain 5 vuotta vanha mutta edelliset toivottavasti ovat siivonneet takaa. Joskus kokeilin mutta ei tuollaista isoa jääkaappipakastinta niin vaan siirretä naisen voimin. Mitään pyöriä alla ole todellakaan.