Nettotulot 3800e/kk, hyvä vai huono?
Sillä maksetaan rivarinpuolikasta, autoa ja muita pakollisia menoja. Säästöön jää ja matkustellaan. Ei pääkaupunkiseutu.
Onko tuo sinusta hyvä tulo, vai huono?
Kommentit (22)
Pk- seudun ulkopuolella hyvät tulot yhdelle hengelle, varmasti riittää pitkälle kun rivereita saa sadallatonnilla.
Kahdelle aikuiselle kyllä aika huonot.
No pitäisi tietää vähän enemmän, että voisi sanoa jotain järkevää. Onko tuossa 2 ihmisen palkka vai 1 ihmisen palkka ja toisen tukia?
Nettotulot kuitenkin suht keskivertotasoa varmaankin, mutta jos on 2 täyspäiväisesti töissä käyvän nettotulot + useamman lapsen lapsilisät, niin sitten tuskin vanhemmat kovin hyvätuloisia.
Mulla jää käteen 8600 kuussa ja tulen sillä jotenkuten toimeen. Sinkku kun olen.
Bruttotulot jotain 5000 euron luokkaa? Tai enemmän tai vähmmän riippuen tämänhetkisistä veroprosenteistanne. Nettotuloista mahdotonta sanoa, millaiset ovat, bruttotulot ratkaisevat.
Mies töissä, minä opiskelen plus teen joskus ilta- ja viikonlopputöitä. Tuet opintotuki + kahden lapsen lapsilisä. Bruttotulot siis n. 5400e. Ap.
Ei tuo kovin erikoinen ole, mutta hyvä jos sillä tulet toimeen. Itse en tulisi.
Miten paljon teillä on lainaa, jotka ette noilla tuloilla tulisi toimeen?!
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:29"]
Mies töissä, minä opiskelen plus teen joskus ilta- ja viikonlopputöitä. Tuet opintotuki + kahden lapsen lapsilisä. Bruttotulot siis n. 5400e. Ap.
[/quote]
No alle keskitason mutta pääasia että itse pärjäätte.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:35"]
[/quote]
[/quote]
Niin, me pärjätään loistavasti. Eikö se ole hyvä asia? Miksi te vastailette näin kitkerästi? Ap.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:37"]
[/quote]
[/quote]
Niin, me pärjätään loistavasti. Eikö se ole hyvä asia? Miksi te vastailette näin kitkerästi? Ap.
[/quote]
Koska itse kysyit. Kai se enemmän huono kuin hyvä on?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No katsos kun täällä on taas miljonäärimammojen kokoontumisajot. Ja koska te matkustatte, se harmittaa näitä AINA! :D
Jos tuossa on kerran kahden aikuisen tulot yhteensä lapsilisien kanssa, niin ei sitä nyt hyväksi voi sanoa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 19:51"]
Meillä netto tulot yht. 3700. Ollaan teidän mielestä köyhiä? ;)
[/quote]
Olette, rutiköyhiä.
Tilastokeskuksen mukaan vuosinettotulot on keskiverrosti noin 37000 e eli se tekis noin 3000 e kuussa. On teillä siis keskivertoa paremmat tulot.
Luultavasti tilanne on teillä tyypillnen - mies hyvätuloinen ja sinä pienituloinen ja keskiverrosti sitten olette hivenen keskivertoa paremmalla puolella.
Ihan kohtuullinen, huomioon ottaen muualla kuin pks.